معجزه آسپرین را در اینجا بخوانید
کد خبر: ۳۲۱۸
تاریخ انتشار: 2015 June 26    -    ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
پیشینه استفاده از ترکیبات دارویی حاوی سالیسیلیک اسید به دوران باستان باز می‌گردد، در سال 1800 یک باستان شناس آلمانی که در مصر تحقیق می‌کرد، با ترجمه یکی از پاپیروس‌های مصری متوجه شد که بیش از 87 نوع مواد دارویی برای مصارف مختلف در مصر باستان شناخته شده بود که یکی از آنان سالیسیلیک اسید بود که برای بر طرف کردن درد از آن استفاده می‌شد.

در سال 1763 یک کشیش انگلیسی بنام ادوارد استون مقاله‌ای در جلسه سلطنتی انگلستان ارائه داد که در آن استفاده از برگ درخت بید را حتی در درمان مالاریا نیز موثر کرده بود که 100 سال بعد پزشک اسکاتلندی با همین ترکیب توانست عوارض ناشی از روماتیسم را به طرز معجزه آسایی کاهش می‌دهد.


مغز را به چالش بکشید


برای  جلوگیری از زوال عقلی، یکی از کارهایی که می‌توان انجام داد حل جدول، بازی فکری یا تست هوش به عنوان سوالات هوش و محرک مغز است که به شما کمک می‌کند تا همیشه ذهنی جوان و سالم داشته باشید. هر چند که کمبود سواد عامل موثری در کاهش حواس و کم کاری ذهن است.

هرچه بیشتر برای یادگیری تلاش کنید، ذهن شما برای دوران کهولت آماده‌تر و جوان‌تر خواهد بود.

مصرف آسپرین خطر آلزایمر را کاهش می‌دهد

شواهد تازه‌ای بدست آمده که نشان می‌دهد مصرف آسپرین می‌تواند به حفاظت از بدن در برابر خطرات جدی کمک کند.

این داروی اعجاب انگیز که بیش از 100 سال قبل ساخته شده است می‌تواند بیماری آلزایمر را به تاخیر بیاندازد و می‌تواند با سرطان، بیماری‌های قلبی، فشار خون و آرتروز نیز مبارزه کند.

به ازای هر دهه سنی آلزایمر افزایش می‌یابد


فرامرز امیری متخصص مغز و اعصاب در همین خصوص می‌گوید: بیماری زوال عقلی بیماری شایع در بین افراد مسن است و با افزایش هر دهه‌ی سنی، احتمال بروز این بیماری نیز افزایش می‌یابد به طوری که امروز در میان افراد بالای 80 سال از هر سه یا 4 نفر یک نفر مبتلا به آلزایمر است.

وی می‌افزاید: فر آیند آلزایمر بیماری است که طی آن سلول‌های خاکستری مغز آسیب می‌بیند و شرایط محیطی نیز می‌تواند آن را تشدید کند و تغذیه مناسب، ورزش، مطالعه و عدم تماس با سموم مختلف می‌تواند از این بیماری پیشگیری کند.

امیری مطرح کرد: استفاده از داروهای ضد التهاب و آنتی اکسیدان در تاخیر این بیماری نقش دارد، همچنین فرآورده‌های حاصل از انگور، چای سبز و داروهای ضد التهابی با منشا غیر استروئیدی مانند آسپرین نیز در پیشگیری و کاهش آلزایمر نقش مهمی دارد.

وی در پایان صحبت‌های خود می‌گوید: باید در نظر داشت که مصرف آسپرین در جهت کاهش زوال عقلی باید با تجویز پزشک باشد زیرا در صورت مصرف بیش از حد آسپرین خطراتی مانند خون ریزی پوستی، خون ریزی دستگاه گوارش، آسیب کلیوی و پوکی استخوان برای فرد بوجود می‌آید.

کاهش23 درصدی زوال عقلی با مصرف آسپرین
آسپرین دارای خاصیت ضد لختگی خون است و تحقیقات پژوهشگران استرالیایی نشان می‌دهد، آسپرین نه تنها خطر بروز سکته مغزی و قلبی را کاهش می‌دهد در پیشگیری از آلزایمر و زوال عقلی نیز نقش دارد.

در این تحقیقات 15 هزار فرد بالای 70 سال با هدف تاثیر مصرف آسپرین در پیشگیری از زوال عقل مورد بررسی قرار گرفتند و نتایج حاصل از این تحقیقات نشان داد که این دارو خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را حداقل 23 درصد کاهش می‌دهد، همچنین افرادی که بطور مرتب از این دارو استفاده می‌کنند کمتر در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر که شایع‌ترین نوع زوال عقل است، قرار می‌گیرند و پزشکان نیز معتقدند که تاثیر حفاظتی این دارو بر روی مغز ممکن است به دلیل خاصیت ضد لختگی آن باشد که به بهبود جریان خون در مغز کمک می‌کند، همچنین احتمال ابتلا به زوال عقلی با افزایش سن بیشتر می‌شود، اگر چه زوال عقلی در افراد بالای 65 سال بیشتر دیده می‌شود و ممکن است در سنین پایین‌تر نیز شروع شود و این بیماری اغلب در افرادی با سابقه‌ی خانوادگی بوجود می‌آید.

شفاآنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار