نان خرمایی با طعم حشره و سوسک!
کد خبر: ۳۲۰۰
تاریخ انتشار: 2015 June 26    -    ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
رییس اتحادیه نانوایان از پلمب دو واحد غیرمجاز نانوایی که اقدام به پخت نان قندی، زولبیا و بیسکویت با مواد آلوده می‌کردند، خبر داد و گفت: در این دو واحد برای تهیه مواد داخل نان خرمایی به جای خرما از حشرات پخته و سوسک استفاده می‌کردند.

قاسم زراعتکار اظهار کرد: براساس گزارشات میدانی دو واحد نانوایی غیرمجاز در میدان اعدام که به صورت غیرقانونی اقدام به تهیه بیسکویت، زولبیا و نان قندی با استفاده از مواد غیراستاندارد و آلوده می‌کردند، پلمب شدند و بازرسان اتحادیه براساس قانون با آنها برخورد کرد.

وی افزود: بر اساس گزارشات ارسالی، در این دو واحد برای تهیه مواد داخل نان خرمایی به جای خرما از حشرات پخته و سوسک استفاده می‌کردند که امری عجیب و غیرقابل باور بود.

زراعتکار گفت: بعضی نانوایان سنتی به این موضوع معترض هستند که روی بعضی از کیسه‌های آرد کارخانه‌ها شرایط استاندارد‌ بودن وجود ندارد.

رییس اتحادیه نانوایان با بیان این‌که باید شرایط استاندارد بودن آردها روی کیسه‌ها نصب شود، اظهار کرد: از گندم‌های دولتی که برای کارخانه‌هاست، نول (چربی آرد) را می‌گیرند و همین موضوع موجب می‌شود آردها با کیفیت‌های متفاوتی به مردم عرضه شوند.

وی بیان کرد: آردی که در کارخانه‌ها تولید می‌شود باید به مدت هشت روز در کارخانه بماند و در حالت خواب نگه داشته شود اما بعضی کارخانه‌ها به این موضوع توجه نمی‌کنند و همین امر در کیفیت تاثیرگذار است.

زراعتکار گفت: بعضی کارخانه‌ها به مساله استاندارد‌ بودن آرد‌ها توجه نمی‌کنند و در بعضی مواقع می‌بینیم که به دلیل گرم بودن محل نانوایی و رطوبت بالا، آرد‌ها به کلوخ آرد تبدیل می‌شود که البته این موضوعات را به سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران، شرکت غله و خدمات بازرگانی، انجمن صنفی کانون آردسازان، کارگروه آرد و نان در استانداری ارجاع دادیم و مراکز مربوطه در حال بررسی آن هستند.

رییس اتحادیه نانوایان از نانونایان درخواست کرد که در ماه مبارک رمضان مشتری‌مداری را رعایت کنند و نان با کیفیت به مردم ارائه دهند و به قوانین مربوطه نیز توجه شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار