این دانه معجزه آسا و سلامت قلب و استخوان
کد خبر: ۳۱۷۷
تاریخ انتشار: 2015 June 26    -    ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
در یک مطالعه جدید که در مجله انجمن رژیم غذایی آمریکا منتشر شده است مصرف جو باعث سلامت استخوان، سلامت قلب و پیشگیری از سرطان می‌شود.

سلامت استخوان

آهن، فسفر، کلسیم، منیزیم، منگنز و روی موجود در "جو" به استخوان‌ها حفظ ساختار استخوان کمک می‌کند. تعادل دقیق استخوان‌ها با فسفات و کلسیم لازم امکان پذیر است.

لازم به ذکر است مصرف مقادیر بالای فسفر و مصرف میزان کم کلسیم می‌تواند منجر به نابودی استخوان‌ها شود. همچنین برای تشکیل استخوان به منگنز معدنی و آهن و روی نیاز است که در "جو" وجود دارد.
 

سلامت قلب

فیبر، پتاسیم، فولات و ویتامین b6 که در جو وجود دارد با کم کردن کلسترول به سلامت قلب کمک می‌کند.جو یک منبع بسیار خوبی از فیبر است فیبر با کاهش مقدار کل کلسترول در خون و در نتیجه کم کردن ابتلا به بیماری‌های قلبی به سلامت قلب کمک می‌کند.

براساس این مطالعات فیبربتا گلوکان موجود در جو باعث کاهش کلسترول می‌شود این فیبر با اتصال به اسیدهای صفراوی و از بین بردن آنها باعث کم کردن سطح کلسترول می‌شود.

پزشکان برای پایین آوردن سطح کلسترول خون مصرف سه گرم بتاگلوکان را در طول روز توصیه می‌کنند.


در یک مطالعه دیگر کسانی که پتاسیم را در طول روز مصرف می‌کردند میزان خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی درآنها کاهش یافته است.

ویتامین b6 و فولات موجود در جو می‌‌تواند از یک ترکیب شناخته شده به عنوان " هموسیستئین" جلوگیری کند. هنگامی که مقادیر بیش از حد هموسیستئین در بدن تجمع می‌یابد، می‌تواند به رگ‌های خونی آسیب برساند و منجر به مشکلات قلبی شود.


کاهش سرطان با مصرف جو

سلنیوم یک ماده معدنی است که در حال حاضر در بسیاری از غذاها نیست اما می‌تواند در جو یافت می‌شود نقش این ماده در عملکرد آنزیم‌های کبدی است که به سم‌زدایی برخی ترکیبات سرطان‌زا در بدن کمک می‌کند.

علاوه بر این سلنیوم مانع التهاب، کاهش نرخ رشد تومور و بهبود پاسخ ایمنی می‌شود.

فیبر موجود در جو نه تنها به سلامت قلب کمک می‌کند بلکه مصرف فیبر موجود در غذاهای گیاهی می‌تواند خطر سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

فیبرگلوکان موجود در جو نیز سبب تحریک سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با سلول‌های سرطانی و جلوگیری از تومور می‌شود.

التهاب

براساس این مطالعات، کولین یک ماده غذایی بسیار مهم در جو است که به سیستم خواب، جنبش‌های عضلانی، یادگیری و حافظه کمک می‌کند.

فیبر موجود در جو به جلوگیری از یبوست و دستگاه گوارشی سالم کمک می‌کند.


مدیریت وزن و سیری

مصرف فیبر موجود در جو، معمولا به عنوان عامل مهم در کاهش وزن شناخته شده است.
این فیبر اگر در رژیم غذایی افراد باشد به آنها کمک می‌کند تا با افزایش احساس سیری و کاهش اشتها، میزان کالری مصرفی را کاهش دهند.
جام نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار