چین با منع روزه، جشنواره مشروبات الکلی برگزار کرد
کد خبر: ۳۱۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 June 26    -    ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
چین علاوه بر اعلام ممنوعیت روزه داری برای برخی از اقشار، همزمان با شروع ماه رمضان در استان مسلمان نشین سین کیانگ جشنواره مشروبات الکلی برگزار کرده است.

براساس گزارش سایت خبری عرب زبان وطن به نقل از پایگاه رسمی استان سین کیانگ، در این جشنواره که دوشنبه هفته گذشته در منطقه «نیا وی» برگزار شده نزدیک به ۶۰ تولید کننده مشروبات الکلی شرکت کرده اند.

بنابر این گزارش، مهمانان مختلفی به این جشنواره دعوت شده بودند و در طی آن هر شرکت کننده که می توانست مقدار بیشتری مشروبات الکلی را مدت یک دقیقه مصرف می کرد مورد تقدیر قرار می گرفت.

تصاویر مربوط به زنان و مردانی که در حالت غیرعادی طی برگزاری جشنواره مشغول پایکوبی هستند در پایگاه اطلاع رسانی استان سین کیانگ قرار گرفته است.

دو روز پس از برگزار جشنواره مشروباتت الکلی، دولت چین طی بخشنامه ای روزه گرفتن مسلمانان این کشور را ممنوع اعلام کرد.

جشنواره مشروبات الکلی در حالی در استان سین کیانگ برگزار و با سکوت خبری خبرگزاری های کشورهای مسلمان مواجه شد که به اعتقاد تحلیل گران، این اقدام دولت چین مقدمه ممنوعیت روزه داری در این کشور تلقی می شود.

لازم به ذکر است که ممنوعیت روزه داری در چین با محکومیت مراکز مختلف جهان اسلام از جمله مجمع بین المللی فقه اسلامی و الازهر مصر واقع شد.

گفتنی است که بیش از صد میلیون از جمعیت چین را مسلمانان تشکیل می دهند.

قلمکده
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
متاسفانه خبر به این مهمی که با شرافت و غیزت دینی ما در ارتباط است توسط خبرگزاریهای داخلی پوشش داده نمی شود. دلیل این کار برای من پنهان است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار