آبشاری یخی را در نوروز تجربه کنید+عكس
کد خبر: ۳۱۴۱۸
تاریخ انتشار: 2016 March 21    -    ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
برای برخی افراد، تعطیلات نوروز، همراه با ورزش و هیجان، معنا دارد. به این افراد توصیه می کنیم آبشار یخی آبنيک فشم را فراموش نکنند. گرچه این آبشار در فصل زمستان مورد استقبال علاقمندان  ورزش دوستان قرار می گیرد اما با توجه به نزدیکی ایام نوروز به فصل زمستان، این پیشنهاد خالی از لطف نخواهد بود.

این آبشار در استان تهران واقع است. روستای آبنيک بعد از لالون در مسير گرمابدر واقع است. آبشار يخی آبنيک در انتهای دره آبنيک، در کنار يک تنگه زيبا، محل مناسبی جهت تمرين يخ نوردی در زمستان است.

چشمه آبنيک چشمه معروفی است که آبی سفيد و گوارا دارد. فاصله آبنيک با آبشار تلخاب حدود سه ساعت کوهپيمايی است که در مسير جنوبی قله وزوا طي می شود.

يک کوهپيمايی دو ساعته از آبادی آبنيک، دشت جانستون را نشان‌تان مي دهد که چندين چشمه و يک سرچشمه بزرگ دايمی دارد. اينجا واقعا زيباست. در فصل بهار دامنه های کوه های اين منطقه از قارچ های خوراکی و گياهانی مانند والک و سيرک و تره کوهی پر می شود.

در قسمت شمال غربی فشم نيز مسيری است که به ميگون و ديزين منتهی می شود. در اين مسير نيز آبشارهای بسياری در فصل بهار ديده می شوند که از مهمترين آنها می توان به آبشار دربندسر اشاره کرد که در 15 کيلومتری جاده فشم به ديزين واقع شده و از جلوه های طبيعی و زيبای منطقه فشم محسوب می‌شود.



ميزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار