اسطوره واله کشته شد
کد خبر: ۳۱۴۰۱
تاریخ انتشار: 2016 March 21    -    ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
آنلی به همراه همسر و دو دخترش در بین 7 قربانی سانحه هوایی رخ داده در برزیل در روز شنبه هستند. هواپیمای حامل وی و همراهانش دقایقی بعد از بلند شدن از باند یک فرودگاه در شمال سائوپائولو در اثر سانحه‌ای سقوط کرد و همه سرنشینان این هواپیما جان خود را از دست دادند. این سانحه حدود ساعت 3 و 20 دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی رخ داد.

براساس اعلام منابع مختلف از جمله خدمات اورژانس در اثر این سانحه یک خلبان به همراه شش نفر از سرنشینان هواپیما جان خود را از دست دادند. براساس اعلام مقامات هوایی، آقای آنلی مالک این هواپیما بوده اما فهرستی از دیگر سرنشینان این هواپیما در دست نیست.

آقای آنلی در جولای 2001 در راس شرکت واله قرار گرفت، بعد از آنکه به مدت 19 سال در شرکت بانکداری "بانکو برادسکو" سهامدار عمده واله فعالیت کرد. مجموعه اقدامات او باعث شد تا واله به مرور به یکی از بزرگترین و تولیدکنندگان سنگ آهن در جهان تبدیل شود و حتی توانست عنوان بزرگترین شرکت فعال در این حوزه در جهان را نیز بدست آورد.

براساس اعلام دوستان و نزدیکان آقای آنلی، رمز اصلی موفقیت وی این بود که توانست به درستی رشد بازار چین را به عنوان یک مصرف کننده عمده محصولات معدنی پیش‌بینی کند و برهمین اساس سیاست های واله را بنا نهاد و رشد و رونق بازار چین نیز به وی کمک کرد تا واله را به یکی از غول‌های معدنی جهان تبدیل کند.

واله تا پیش از مدیریت آقای آنلی بر این شرکت به عنوان یک شرکت وضعیت نامطلوبی داشت اما با حضور وی به یک شرکت در طراز جهانی و با عملکرد فوق‌العاده تبدیل شد.

در یک رتبه‌بندی انجام شده از سوی هاروارد بیزینس رویوو در بین بهترین مدیران عامل شرکتهای مختلف در فوریه 2013 آقای آنلی توانست بعد از چهره‌های معروفی مانند استیو جابز رئیس اپل، جف بزوس از آمازون و یان جونگ یونگ از سامسونگ رتبه عالی چهارم را بدست آورد. او در صدر 100 مدیرعامل برتر شرکت های معدنی جهان نیز قرار گرفت.

آقای آنلی در می 2011 بعد از درگیری‌های ادامه‌دار با دولت برزیل و تحت فشارهای شدید از ناحیه ریاست جمهوری برزیل سرانجام از ریاست واله کناره‌گیری کرد.


ماين نيوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار