دمای هوا در مازندران 10 درجه کاهش مییابد
کد خبر: ۳۱۳۹۷
تاریخ انتشار: 2016 March 21    -    ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
جدول پیش بینی ویژه عید نوروز اداره کل هواشناسی مازندران حاکیست که هوای استان پس از پشت سر گذاشتن دمای بالای 20 درجه سانتی گراد در نخستین روز سال 95 ، در دومین روز سال جدید با کاهش محسوس ، مسافران نوروزی را غافلگیر خواهد کرد.

شهروندان مازندرانی و مسافران نوروزی نخستین روز سال جدید را با هوای صاف و آفتابی شروع و دمای بین 20 تا 25 درجه سانتی گراد را در بیشتر مناطق استان تجربه کردند .
هوای نسبتا گرم روز عید به همراه نم کمتر از 30 درصدی سبب شد تا مهمانان و میزبانان در
مازندران با خیال راحت لباس گرم را از تن به در کنند و دید و بازدیدهای نوروزی را با پوشیدن لباس های نازک بهاری و گاهی هم تابستانی انجام دهند.

دمای هوای ساری مرکز استان مازندران در گرم ترین ساعات امروز به 25 درجه بالای صفر رسید و پیش بینی می شود در خنک ترین ساعات امشب به 10 درجه برسد.

بر اساس پیش بینی هواشناسی ، دمای هوای ساری فردا دوشنبه در گرم ترین زمان به 13 درجه بالای صفر می رسد که نسبت به امروز کاهش 12 درجه ای خواهد داشت .
هوای مازندران از شامگاه یکشنبه ابری شد که نشانگر ورود یک جبهه هوای ناپایدار به استان است .
هواشناسی پیش بینی کرده است که ورود این جبهه با بارندگی ، توفانی شدن دریا و احتمالا ایجاد اختلال در آمد و شد خودروها در جاده های اصلی استان همراه خواهد بود.

مسئولان ستاد خدمات سفر مازندران هم با توجه به پیش بینی های هواشناسی، از مسافرانی که چادرخوابی را در بوستان ها و پارک های جنگلی استان برای گذران سفر نوروزی انتخاب کردند ، خواسته اند تدابیر لازم را برای در امان ماندن وسایلشان از بارش ها اتخاذ کنند.

بر اساس آمار این ستاد، در حال حاضر دستکم بیش از دو هزار مسافر نوروزی با برپا کردن چادر مسافرتی در بوستان های جنگلی استان در حال سپری کردن تعطیلات نوروزی هستند.
مازندران 22 بوستان جنگلی دارد که امسال بخش هایی از محوطه آنها برای برپایی چادرهای مسافرتی در نظر گرفته شده است.

مسئولان دستگاههای ذیربط استان از جمله شهرداری ها ، میراث فرهنگی ، نیروی انتظامی و فرمانداری ها پیش از این از مسافران نوروزی خواسته بودند تنها در بوستان های جنگلی چادرهای مسافرتی برپا کنند و تاکید کردند که اجازه برافراشتن چادر در هیچ مکان دیگری داده نمی شود.
سال های پیش برخی از مسافران بوستان های داخل شهرها ، حاشیه جاده های نزدیک به شهرها و روستاها و حتی میادین شهرهای کوچک و حاشیه خیابان های عریض شهری را برای برافراشتن چاردهای مسافرتی انتخاب می کردند.

مازندران بر اساس آمارهای رسمی در تعطیلات نوروزی سال پیش میزبان بیش از دو میلیون مسافر بود که بیش از 10 میلیون شب در این استان اقامت داشتند.

مسئولان ستاد خدمات سفر استان پیش بینی کرده اند که در تعطیلات نوروزی امسال دستکم 20 درصد بیشتر از پارسال مسافر به مازندران سفر کند.
بولتن نيوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار