آخرین وضعیت جوی و ترافیکی
کد خبر: ۳۱۳۸۵
تاریخ انتشار: 2016 March 20    -    ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
برخی گزارشها حاکی است اولین بارشهای ناشی از ورود این سامانه بعد از ظهر امروز یکشنبه در استان آذربایجان غربی بویژه شهرستان مهاباد گردشگران نوروزی را غافلگیر کرد.

این سامانه بارشی موجب بارش پراکنده در غرب و شمال غرب کشور خواهد شد و به تدریج گستره آن سواحل مرکزی و غربی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، غرب و جنوب غرب کشور را در بر خواهد گرفت.

براساس پیش بینی ها ،روز دوشنبه ضمن کاهش تدریجی بارش در شمال غرب و غرب کشور، برای سواحل شمالی، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه های البرز، مرکز و در اواخر وقت در شمال شرق کشور بارش پیش بینی می شود.

روز سه شنبه در سواحل دریای خزر، شمال شرق، جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق کشور بارندگی رخ خواهد داد، خاطرنشان کرد: از اواخر روز یکشنبه و طی روز دوشنبه با توجه به نفوذ جریانات شمالی، دمای هوا در سواحل شمالی کشور به طور نسبی کاهش می یابد.

سازمان هواشناسی عصر یکشنبه در اطلاعیه ای اخطار گونه پیش بینی کرد که بارش باران و برف موجب آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها و اختلال در تردد جاده های کوهستانی شود.

این سازمان توصیه کرده است برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم از سوی دستگاه های ذیربط بکار گرفته شود.

مرکز مدیریت راه های کشور هم در اطلاعیه ای اعلام کرد: براساس تصاویر دریافتی از دوربینهای نظارتی، سامانه های ترددشمار و گشتهای شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به استثنای محورهای مسدود و ممنوع ، مابقی محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد درآنها به روال عادی برقرار است.

براساس این اطلاعیه در شبانه روز گذشته، کل تردد ثبت شده براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 1743 ترددشمار فعال درمحورهای برون شهری، نسبت به روز قبل 0.5 درصد افزایش را نشان می دهد.

همچنین سهم تردد وسایل نقلیه سنگین 9 درصد ، اوج تردد بین ساعات 11 الی 12 وکمترین تردد بین ساعات 3 الی 4 صبح صورت پذیرفته که هموطنان با آگاهی از این موضوع می توانند ساعات مناسب تری را برای سفر انتخاب نمایند.

براساس اخبار دریافتی از خبرنگاران ایرنا از استانها ،محورهای مواصلاتی کشور برغم روند روبه افزایش سفرهای نوروزی و تردد وسایط نقلیه باز و رفت و آمد در آنها برقرار است.

مرکز مدیریت راه های کشور در اطلاعیه دیگری برخی محدودیت های ترافیکی ایام نوروز سال 95 را اعلام کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی مرکز مدیریت راه های کشور، با توجه به حجم فزاینده سفر در تعطیلات نوروز 95 و به منظور افزایش ظرفیت تردد در محورهای مواصلاتی، تسهیل در عبور و مرور و ارتقای ضریب ایمنی محدودیت ها و ممنوعیت هایی عبور و مرور تا 15 فروردین ماه سال 95 اعمال می شود.

بر اساس این گزارش عبور و مرور انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در همه آزادراه ها و بزرگراه ها و محورهایی که ضرورت ایجاب کند، ممنوع خواهد بود.

در همه محورهای برون شهری که ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می شود، عبور و مرور انواع تریلر، کامیون به استثنای تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا، ممنوع است.

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت در تاریخ 13فروردین ماه در همه محورهای برون شهری کشور ممنوع است.

تردد کامیون های حامل کود شیمیایی در ایام تعطیلات نوروز به استثنای روزهای اول، 12 و 13 فروردین ماه با رعایت مقررات و ضوابط در جاده های سراسر کشور به جز محورهای هراز و کندوان بلامانع است.

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت کماکان در محور کرج - چالوس و بالعکس ممنوع است.

انتخاب
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار