ایستگاه های فروش عسل دائر می شود
کد خبر: ۳۱۲۵
تاریخ انتشار: 2015 June 25    -    ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰
سید فردین صفوی صبح پنج شنبه در بازدید از ایستگاه تعبیه شده برای جاده اردبیل- سرعین تصریح کرد: ایستگاه های فروش عسل با هدف ساماندهی فروش عسل در حاشیه جاده ها و ممانعت از فروش عسل تقلبی دایر می شود.

وی افزود: اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران به جد مخالف فروش عسل های تقلبی است و به همین منظور تاکنون پنج بار جهت ساماندهی به بازرسی عسل فروشی های اطراف جاده ها اقدام کرده است.

رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان شهدهای رنگارنگ بسته بندی شده در این فروشگاه ها را کاملا تقلبی دانست و گفت: اغلب عسل های حاشیه جاده ها نه تنها عسل نیست بلکه آب و شکر و اسانس است.

صفوی افزود: متاسفانه طی سال های گذشته برخوردهای مناسب صورت نگرفته و به طرز چشمگیری عسل تقلبی در حاشیه شهر به فروش می رسد.

وی با بیان اینکه این اتحادیه با همکاری دستگاه های متولی نسبت به ساماندهی عسل فروشان اقدام کرده است، اصلی ترین خروجی آن را جمع آوری شهدهای رنگارنگ دانست و گفت: علاوه بر این بنرهای غیر علمی که تبلیغات غیر واقعی نوشته شده بود جمع آوری شده و به ندرت در جاده ها مشاهده می شود.

عضو هیئت مدیره انجمن ملی عسل ایران تنها راهکار برند سازی عسل سبلان را جمع آوری عسل تقلبی و اعتماد سازی دانست و تاکید کرد: سه ایستگاه در جاده خلخال سه راهی هیر، گردنه حیران و بند الماس سرعین برای ساماندهی عسل فروشان و استقرار عسل فروشان واقعی تدارک دیده شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری ادارات متولی این طرح در مدت زمان کوتاهی به فرجام رسیده و در حاشیه جاده های این استان عسل تقلبی به فروش نرسد.

خبرگزاری مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار