متفاوت‌ترین سیاره در بین 700 تریلیون سیاره را بشناسید + تصاویر
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2016 March 16    -    ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
براساس جدیدترین تحقیقات سیاره زمین واقعاً در جهان از موقعیت ممتاز و منحصر به فردی برخوردار است.

گفتنی است محققان اعتقاد دارند هیچ یک از 700 تریلیون سیاره شناخته شده در جهان شبیه به سیاره زمین نیست.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، در اصل کوپرنیکی اعتقاد بر این است که سیاره زمین دارای یک موقعیت ممتاز در جهان خلقت است.

سن جوان سیاره زمین و موقعیت آن در کهکشان راه پیری آن را منحصر به فرد می‌کند.

این یافته‌ جدید نیز شبیه‌سازی کامپیوتری مدل تمامی سیاره‌های خاکی احتمالی در جهان توسط محققان دانشگاه اوپسالا در کشور سوئد است.

تیم تحقیقاتی کشف کرده است که در طی شبیه‌‌سازی هیچ سیاره‌ای شبیه به سیاره زمین وجود ندارد.

نتایج این پژوهش در مجله اختر فیزیک چاپ شده است. تحقیقات قبلی نشان داده بود که زمین ممکن است یکی از جوان‌ترین سیاره‌های قابل سکونت در جهان باشد.

دانشمندان بر این باور هستند که از تشکیل منظومه شمسی حدود 4 و 6 دهم میلیارد سال می‌گذرد و تنها 8 درصد از کل جهان بالقوه قابلیت سکونت انسان‌ها را دارد.

اکثریت قریب به اتفاق سیارات هنوز به دنیا نیامده‌اند و ممکن است حتی تا زمان خاموش شدن خورشید منظومه شمسی نیز ظاهر نشوند.

کارشناسان همچنین عناصر منحصر به فرد موجود در سیاره زمین از جمله کربن را یک عامل شگفت‌انگیز می‌دانند که مقدمه حیات و زندگی انسان‌ها شده است.

باشگا ه خبرنگاران جوان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
منحصر بفرد بودن زمین اهمیت حفظ طبیعت و محیط زیست و برهم نزدن نظم اکوسیستمها را بیش از پیش عیان می کند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
میشه بگید بشر چطور تونسته صدها میلیارد کهکشان که در هر کدام صدها میلیارد سیاره وجود داره رو شناخته؟ این حرف مثل همون حرف کلیسای قرون وسطی هست که در مقابل کشف گالیله ادعا داشت که زمین مرکز دنیاست. قطعاً سیارات بیشماری در کائنات هستند که دارای حیات هستند و قطعاً بعضی از اونها حاوی تمدنها و موجودات پیشرفته تر از انسان هستند.