جنجال گردنبند اهدایی همسر اردوغان
کد خبر: ۳۰۹۰
تاریخ انتشار: 2015 June 25    -    ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
آژانس تحقیقات فدرال پاکستان به یوسف رضا گیلانی، نخست‌وزیر سابق اخطار داد تا گردنبندی را که پس از سیل‌ سال 2010 میلادی در پاکستان از سوی همسر نخست‌وزیر وقت ترکیه به این کشور اهدا شد، به خزانه دولت بازگرداند.


به نوشته روزنامه «پاکستان تودی»، امینه اردوغان که در حال حاضر بانوی اول ترکیه است در سال 2010 میلادی هنگامی که همسرش رجب طیب اردوغان همچنان نخست‌وزیر بود، گردنبندی را به مردم سیل‌زده پاکستان اهدا کرد. بعدها گزارش شد که این گردنبند ناپدید شده است.

نثار علی خان، وزیر کشور پاکستان به «آژانس تحقیقات فدرال» دستور داد تا درباره این مساله تحقیق کند و در جریان این تحقیقات یوسف رضا گیلانی، نخست‌وزیر سابق این کشوراعتراف کرد که گردنبند را نگه داشته است.

آژانس تحقیقات فدرال در اخطاریه‌اش به گیلانی سه روز فرصت داده تا این گردنبند را به خزانه دولت بازگرداند، در غیر این صورت با یک پرونده قضایی مواجه می‌شود.

گیلانی گفت: این گردنبند متعلق به خواهر من است و من آن را نگه داشته‌ام. رابطه من با خانواده اردوغان بسیار نزدیک و صمیمی است و امینه اردوغان مثل خواهر من است. پس از آنکه این گردنبند از سوی بانوی اول ترکیه اهدا شد، قصد داشتم به کمپ سیل‌زدگان در ایالت سند پاکستان بروم، جایی که یک زوج به تازگی ازدواج کرده بودند. من قصد داشتم این گردنبند را که ارزش آن 200 هزار روبل پاکستان تخمین زده شده به عنوان هدیه ازدواج به عروس بدهم. با این حال در آن روز به صورت غافلگیرانه هشت دختر که در همان روز ازدواج کرده بودند، به استقبال من آمدند و تصمیم گرفتم تا این گردنبند را نزد خودم نگه دارم و در عوض به هر یک از این هشت زوج 200 هزار روبل کادو دادم.

فاجعه سیل سال 2010 میلادی در پاکستان سبب شد تا 20 درصد از این کشور زیر آب رود و نزدیک به 200 تن کشته شدند و 20 میلیون تن دیگر نیز تحت تاثیر قرار گیرند.
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار