ساختار زندگی و برنامه‌ریزی امور‌
کد خبر: ۳۰۶۷
تاریخ انتشار: 2015 June 29    -    ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
روش معمول دیگر برای مبارزه با فراموشی استفاده از دفترچه یادداشت یا تقویم‌های جیبی است. با این کار می‌توانیم برنامه‌های خود را بدون تنش تحت کنترل خود درآوریم.
ساختار زندگی و برنامه‌ریزی امور‌برنامه‌ریزی را می‌توان طراحی و سازمان بندی کارها تصور کرد.

استفاده از تکنیک سؤال کردن باعث می‌شود بتوان موقعیت را سازمان داد و از سردرگمی رهایی یافت. به نظر می‌رسد یکی از تفاوت‌های عمده بین افراد موفق و ناموفق این است که افراد موفق سؤال‌های بیشتر و بهتری از خود و دیگران پرسیده و در نتیجه پاسخ‌های بیشتر و بهتری به دست می‌آورند.

ساختار زندگی و برنامه‌ریزی امور‌

چنانچه در مورد کاری که قصد انجام آن را دارید، برنامه‌ریزی کرده و وسائل و ابزارهای مورد لزوم را فهرست نموده و توانایی‌های انجام کار را مورد سنجش دقیق قرار دهید، علاوه بر اینکه راحت تر می‌توانید از عهده کار برآیید، انجام آن را لذت بخش تر خواهید یافت.

روش معمول دیگر برای مبارزه با فراموشی استفاده از دفترچه یادداشت یا تقویم‌های جیبی است. با این کار می‌توانیم برنامه‌های خود را بدون تنش تحت کنترل خود درآوریم. بعضی افراد از کاغذهای کوچک برای یادداشت کردن مسائل خود استفاده می‌کنند و آنها را در مکان‌های قابل رویت می‌چسبانند.

برخی دیگر کارهای خود را بنا به اولویت روی تکه کاغذهایی نوشته به هم سنجاق کرده و در کیف خود قرار می‌دهند تا بنا به شماره گذاری و اولویت بندی ‌که کرده اند، آنها را انجام دهند.

بی تردید طراحی فعالیت‌ها، نسبت به سامان دهی و ایجاد ساختار، تلاش بیشتری را می‌طلبد. مواردی در زندگی وجود دارد که باعث ناکامی می‌شوند اما با کمی پیش بینی به راحتی می‌توان آنها را حل کرد.

فعالیت‌هایی را طراحی کنید که حتما به شما لذت بخشیده و تحولی در روحیه شما ایجاد کند. معمولا مداومت در اجرای برنامه مورد نظر.

هنگامی که در طول هفته در انجام کارهای محوله ناامید می‌شوید، سکلات بر شما چیره شده و احساس ناامیدی غلبه کرده و افکار مزاحم ذهنتان را مشوش خواهند کرد. هر چند وضعیت مذکور یک نوع بیماری عمیق و پیچیده نیست اما در طول زمان می‌تواند آسیب زا باشد برای حل این مشکل مشورت با یک روانشناس یا مشاور، کمک کننده خواهد بود.

تصمیم گیری در مورد هر یک از سؤال‌های مطرح، ‌بخش عمده ای از تنش‌ها را رفع می‌کند.
نکته ای را که نباید نادیده گرفت این است که پیدا کردن راه حل‌هایی برای طراحی شرایط، بنا به سن‌، جنس، شخصیت و انتظاراتی که افراد دارند فرق می‌کند. اما مسأله اساسی این است که در هر سن و با هر جنس و شخصیتی می‌توان با به‌کارگیری استراتژی‌های مذکور فشارها و ناراحتی‌های خود را در زندگی کاهش داد.

دکتر سید حمید آتش‌پور
دکتر آقایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار