سن زنان سرپرست خانوار در حال کاهش است
کد خبر: ۳۰۳۸
تاریخ انتشار: 2015 June 24    -    ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
رئیس کمیته امداد گفت: یک میلیون و 30 هزار خانوار با سرپرست زن، نیازمند حمایت های کمیته امداد هستند و این در حالی است که سن زنان سرپرست خانوار در حال کاهش است.
 
سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد با سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی دیدار و گفت‌وگو کرد که در این دیدار سید پرویز فتاح با بیان اینکه 60 درصد از جمعیت تحت حمایت کمیته امداد را سرپرست زن تشکیل می دهد، گفت: یک میلیون و 30 هزار خانوار با سرپرست زن به علت فوت همسر، طلاق، اعتیاد، بدسرپرستی نیازمند حمایت‌های این نهاد هستند و این در حالی است که سن زنان سرپرست خانوار در حال کاهش است.
 
وی با ابراز نگرانی نسبت به سکونت بخشی از خانواده‌های مددجوی این نهاد در مناطق آسیب پذیر، حاشیه شهرها و مناطق پرتخلف‌، ادامه داد: جداسازی این افراد و تهیه مسکن به صورت رهن و اجاره برای آنان به راحتی امکانپذیر نیست و این در حالی است که ما نسبت به تاثیرات اعتیاد و فساد این مناطق بر خانواده های مددجو نگران هستیم.
 
فتاح با اشاره به رشد روزافزون پدیده تکدی‌گری از یک سو و مخدوش شدن چهره شهر از سوی دیگر و مطالبه مردم نسبت به رفع این ناهنجاری از سیمای جامعه، خواستار نشست 4 جانبه نیروی انتظامی و کمیته امداد با شهرداری و بهزیستی جهت حل مشکل تکدی‌گری در سطح شهر شد.
 
وی حمایت‌های کمیته امداد از اقشار ضعیف جامعه را موجب افزایش امنیت اجتماعی دانست و افزود: این حمایت‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و امنیت پایدار نقش بسزایی داشته و به دستگاه های انتظامی نیز کمک شایانی کرده است.
 
در این دیدار سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به علاقه‌اش به امدادگری گفت: کار کردن در کمیته امداد و خدمت به نیازمندان و محرومان با وجود تمام سختی‌هایش، از شغل‌های مورد علاقه‌ام از گذشته بوده است و چنانچه در فضای انتظامی و دوران دفاع مقدس نبودم‌، امدادگری و کار کردن در این نهاد را انتخاب می‌کردم.
 
فرمانده نیروی انتظامی جهت همکاری برای رسیدگی ویژه و افزایش حمایت های اجتماعی از مددجویان تحت حمایت این نهاد در مناطق آسیب پذیر و آسیب زا، جمع آوری معتادان در صورت راه اندازی کمپ ترک اعتیاد و نشست 4 جانبه نیروی انتظامی و کمیته امداد با شهرداری و بهزیستی برای حل مشکل تکدی‌گری در سطح شهر اعلام آمادگی کرد.

باشگاه خبرنگاران‌
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار