کشف 7 هزار تلفن همراه قاچاق در سال 94
کد خبر: ۲۹۸۸
تاریخ انتشار: 2015 June 24    -    ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰
رئيس پليس آگاهي تهران گفت: در سال 93 کشف کالاي قاچاق نسبت به سال 92 ، 15 درصد کاهش داشته است که ارزش‌هاي ريالي کالاهاي کشف شده هزار و 198 ميليارد ريالي بوده است.

 محمديان رئيس پليس آگاهي تهران صبح ديروز با اشاره به افزايش 15 درصدي کالاي قاچاق عنوان کرد: در سال 93 کشف کالاي قاچاق نسبت به سال 92 ، 15 درصد کاهش داشته است که ارزش‌هاي ريالي کالاهاي کشف شده هزار و 198 ميليارد ريالي بوده است.

وي همچنين افزود: کشفيات با ارزش بالاي يکصد ميليون تومان نيز از 73فقره به 79فقره افزايش يافته است. محمديان با اشاره به اينکه برخورد با قاچاق عمده و کلان از وظايف پليس است، گفت: موضوع ديگر کالاهاي ممنوع و غيرمجاز از جمله تجهيزات و گيرنده امواج ماهواره اي و يا ساير کالاهايي که جزو کالاهاي ممنوعه دسته بندي مي‌شود است چرا که بر فرهنگ جامعه اثر مي‌گذارد.

رئيس پليس آگاهي تهران يادآور شد: ما ريشه يابي اقدامات و کشف کالا را به عنوان پايان کار نمي‌دانيم بلکه اين موضوع شروع کار و جزئي از سياست‌هاي ما است.

وي به عقب‌نشيني بار اندازها و انبارهايي که محل تخليه کالاي قاچاق هستند، اشاره و تصريح کرد: به واسطه شناسايي و کنترل‌هاي مستمر اين انبارها کاهش يافته است.

سردار محمديان در خصوص نحوه ورودکالاهاي قاچاق نيز گفت: زماني، کالاهاي قاچاق به وسيله کاميون وارد مي‌شد اما اين موضوع در حال حاضر کاهش يافته است و ما شاهد هستيم که کالاي قاچاق دراطراف شهر به صورت دسته بندي‌هايي به وسيله موتور سيکلت حمل مي‌شود که اين موضوع نشان مي‌دهد اقدامات کنترلي ما باعث شده عرصه بر قاچاقچيان تنگ شود.

رئيس پليس آگاهي تهران از اقدامات پليس در قالب طرح‌هاي ضربتي سخن گفت و افزود: 19 مرحله طرح سراسري در سطح تهران انجام شد و توفيقات خوبي نيز در اين زمينه داشته ايم که کشف سه پرونده شاخص مربوط به سال 93 مربوط به آنهاست.

وي تاکيد کرد: همچنين يک محموله مواد محترقه 25 تني که حاوي 10هزار قطعه مواد محترقه بود در مهر ماه سال گذشته و همچنين 10هزار دستگاه گوشي تلفن همراه در آبان ماه سال 93 کشف شده است.

وي در پايان يادآور شد: همچنين در سال جاري 4مرحله کشف گوشي تلفن همراه داشتيم که شامل 7هزار و 600دستگاه تلفن همراه به ارزش 19 ميليارد ريال بوده است.

باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار