نانودارویی برای افزایش موفقیت پیوند عضو
کد خبر: ۲۹۸۵
تاریخ انتشار: 2015 June 24    -    ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
به گزارش "کوگانا"، از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، این داروی حاوی نانوذرات می‌تواند مانع از پس زدن عضو پیوند خورده توسط بدن بیمار شود، هدف اصلی از ارائه این سیستم دارویی آن است که بتوان میزان پس زدن اندام های کاشته شده در بدن را کاهش داد و عوارض جانبی پیوند اعضاء را به حداقل رساند.

این تیم، نانوحامل راپامسین موسوم به TRaM ساختند که مایسل راپامسین را در بدن رهاسازی می کند، این دارو هنگام جراحی قابل استفاده نیست، دلیل آن اثر منفی این دارو روی جراحت و ممانعت از التیام آن است، اما رهاسازی این دارو بسیار مفید است زیرا که به کنترل سیستم دفاعی بدن کمک شایانی می کند.

این دارو مانع از تکثیر سلول های T در بدن می شود که این کار برای عضو پیوند خورده بسیار ضروری و مفید است به طوری که به بیمار کمک می کند تا در مقابل پیوند عضو عکس العمل منفی نداشته باشد.

این شرکت تا کنون سه پتنت برای این فناوری به ثبت رسانده است، اجرای فاز اول آزمون درمانی، به عنوان یک داروی تزریقی به اندام دهنده، به مدت دو سال پیش بینی شده است، اگر نتایج این آزمون موفقیت آمیز باشد آنگاه آزمون های بالینی به عنوان سیستم رهاسازی دارویی (نه داروی تزریقی) آغاز خواهد شد که این فاز نیز 7 تا 10 سال طول خواهد کشید.
ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار