رشد باروری از 1.8 به 2.1 افزایش یابد
کد خبر: ۲۹۸۲
تاریخ انتشار: 2015 June 23    -    ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
محمد اسماعیل مطلق، مدیر کل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، رئوس برنامه‌هایی که کارگروه تدوین راهکارهای افزایش جمعیت در دست دارد بر شمرد و اظهار داشت: تشکیل کارگروه جمعیت با حضور نمایندگان تام الاختیار هر یک از معاونت ها، تعیین مسئولیت های وزارت بهداشت برای اجرای سیاست‌های کلی جمعیت و تفکیک سیاست‌های تعیین شده توسط معاون ریاست جمهوری است.

وی از تشکیل کمیته‌های کاری مرتبط در همه ابعاد در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: تقسیم کار بین معاونت ها بر اساس تقسیم کار، هم راستایی معاونت‌های مختلف در وزارت بهداشت، تامین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای سیاست‌های ابلاغی و مدیریت منابع موجود جهت هزینه اثر بخشی برنامه‌ها از عمده فعالیت‌های وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به پیشنهاد مواد  و لوایح قانونی جهت تصویب و برخورداری از حمایت قانون در اجرای سیاست‌ها و همچنین تدوین آئین نامه‌ها و دستور العمل‌های بخشی اشاره کرد.

مطلق با بیان اینکه به دستگاه‌های متولی این امور، گزارش عملکردی ارائه خواهد شد، افزود: دستگاه‌هایی که ضروری است برای اجرای سیاست‌های مرتبط با سلامت، ذیل سیاست‌های کلی جمعیت با وزارت بهداشت همکاری نمایند، مشخص شده است و ارتباط با آنها جمعیت تبیین برنامه همکاری بین بخشی از برنامه‌های وزارت بهداشت در این کارگروه انجام می‌شود.

مطلق خاطر نشان کرد: این برنامه‌ها از سال قبل شروع ولی امسال با تاکید ویژه تر بر افزایش جمعیت، منسجم‌تر ادامه پیدا می‌کند.

وی گفت: ریاست کل این کارگروه با شخص وزیر بهداشت است و معاون بهداشت وزارت بهداشت، دبیر کارگروه تدوین راهکارهای اجرایی سیاست‌های کلی جمعیت، است.

مطلق در پایان به این نکته تاکید کرد که در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری بر رشد نرخ جمعیت، ضروری است تا نرخ رشد از میزان 1.8 در حال حاضر به 2.1 افزایش یابد.
باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار