خلبان عربستانی خودکشی کرد
کد خبر: ۲۹۷۸
تاریخ انتشار: 2015 June 23    -    ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
محمد عمر العنزی خلبان عربستانی که در حملات هوایی علیه یمن شرکت کرده بود، پس از مشاهده تصاویر و ویدیوهایی که در آنها اجساد متلاشی شده کودکان یمنی به نمایش گذاشته شده بود، دچار عذاب وجدان شده و خودکشی کرد.

به گفته المستقله، خلبان العنزی قبل از خودکشی نامه ای برای دوستانش ارسال کرد و طی آن تاکید کرد: جنگ در یمن یک جنایت بزرگ علیه انسانهای بی دفاع و بیگناه است.

وی در نامه خود افزود: ما اسلام را فراموش کردیم و مجبور شدیم در کنار خلبانان مسیحی و یهودی خون مسلمانان را به زمین بریزیم . محمد بن سلمان (جانشین ولیعهد و فرزند شاه سعودی و وزیر دفاع عربستان) ما را وارد یک نبرد از پیش شکست خورده کرده است .

العنزی در ادامه نامه خود آورده است: نمی دانم ما چرا باید منافع کشور خود را به دستور آمریکا و یهودیها در معرض خطر قرار دهیم. محمد بن سلمان حکومت را در اختیار گرفته و کشور را به سوی یک بحران فراگیر پیش می برد.

العنزی نوشت: من در برابر خود برای رهایی راهی جز مرگ نمی بینم . اگر زنده بمانم مرا وادار خواهند کرد تا بار دیگر در کشتار مردم بی گنان یمن مشارکت کنم .

از ششم فروردین آغاز تجاوز عربستان به یمن تاکنون بیش از 10 هزار یمنی که شمار زیادی از آنها را کودکان و زنان تشکیل می دهند، کشته شده اند.

عربستان و 9 کشور عربی دیگر به جز عمان از ششم فروردین حملات هوایی و دریایی علیه گروه مقاومت مردمی یمن را آغاز کردند و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند که در اثر آن بیش از 10 هزار یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته شده اند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان، جنایات عربستان در یمن نسخه دیگری از رویکرد و رفتار رژیم صهیونیستی در غزه است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار