خجالتی ترین سیاستمدار تاریخ
کد خبر: ۲۹۷۰۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2016 March 04    -    ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
مهنداس کرمچندی گاندی، رهبر بزرگ‌ترین جنبش رهایی بخش دنیا به شکل غیرقابل باوری خجالتی بود. او در جوانی به شغل وکالت اشتغال داشت. حاضر شدن در دادگاه و ایستادن در مقابل قاضی و دیگر افراد حاضر در آنجا برای او کاری سخت و دشوار بود.
خجالتی ترین سیاستمدار تاریخ اگر شما فردی خجالتی هستید و دائم با احساس خجالت خود در حال کشمکش و ستیز هستید و از سوی دیگر آن را مانعی برای رسیدن به موفقیت‌های خود می‌دانید، سخت در اشتباهید. حتی برخی از مشهور‌ترین و تأثیرگذار‌ترین شخصیت‌های تاریخ هم خجالتی بوده‌اند؛ از جمله ماهاتما گاندی.


به گزارش «تابناک باتو»، مهنداس کرمچندی گاندی، رهبر بزرگ‌ترین جنبش رهایی بخش دنیا به شکل غیرقابل باوری خجالتی بود. او در جوانی به شغل وکالت اشتغال داشت. حاضر شدن در دادگاه و ایستادن در مقابل قاضی و دیگر افراد حاضر در آنجا برای او کاری سخت و دشوار بود.

گاندی برای مقابله با استعمار انگلستان در شبه قاره هند از استراتژی عدم خشونت استفاده می‌کرد و از ایجاد هر گونه تنش و آشوب خودداری می‌ورزید.

او سیاستمداری خویشتندار، دوراندیش و بردبار بود. گاندی درباره خجالتی بودن خود چنین گفته بود: یک کلمه بی‌خردانه و بدون فکر از دهان و قلم من بیرون نیامد،... خجالتی بودن برای من یک سپر و محافظ بود... باعث شد تا من رشد کنم و به من کمک کرد تا حقیقت و راستی را درک کنم.

پس اگر شما هم خجالتی هستید نگران نباشید، خجالتی بودن نمی‌تواند شما را در راه رسیدن به اوج متوقف کند.

منبع: thecolporteur
سعیده ملایی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
1
44
برخی اوقات خجالت با شرم و حیا اشتباه گرفته می شود، متاسفانه پررویی در جمع و بی ادبی هم با خوش زبانی و روابط عمومی مشتبه می شود. بهر حال گاندی مرد بزرگ و ارامی بود که می تواند الگوی مناسب برای بسیاری از افراد باشد،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
2
22
عاشق گاندی ام
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
منهم. افرین بر شما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
0
0
در جامعه ما هر چی آدم...در حال پیشرفت است ..
...
خیلی از نخبگان علمی مملکت هم که بدلیل قانون مندی به بی عرضگی متهم میشوند برای پیشرفت بیشتر از این ممکت فرار می کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار