شاهنامه فردوسی احیاگر و حافظ زبان فارسی
کد خبر: ۲۹۵۳
تاریخ انتشار: 2015 June 23    -    ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
فردوسی یک شاعر دین مدار بود که در شعر او عمل به سیره نبی، وصی، سرای آخرت و تشیع موج می زند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه وبویراحمد شاهنامه فردوسی را میراث گرانبهای ادب فارسی خواند و گفت: شاهنامه فردوسی احیاگر و حافظ زبان فارسی است.


رضا دهبانی پور عصر دوشنبه در انجمن شاهنامه خوانی در یاسوج افزود: شاهنامه فردوسی این شاهکار بزرگ آمیزه ای از فرهنگ، هنر و هویت تاریخی و دینی است که برای هر طالب معرفتی تنوع خاص خود را دارد.

وی به نگاه دینی فردوسی در شاهنامه و آیین دینداری این آفریدگار بزرگ شاهنامه اشاره کرد و گفت: فردوسی یک شاعر دین مدار بود که در شعر او عمل به سیره نبی، وصی، سرای آخرت و تشیع موج می زند.

دهبانی پور شاعران را مختص زمان و مکان ندانست و تصریح کرد: شعر شاعران بزرگ حاوی محتوا و آموزه هایی است برای همه اعصار و زمان فرهنگ ساز خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه زبان شعر عنوان کرد: این هنر زمانی ارزش آن نمود پیدا می کند که به ارتقای فرهنگ دینی ، ارزشهای اسلامی و انسانی جامعه کمک کند.

رییس انجمن شاهنامه فردوسی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این همایش با اشاره به اینکه تاکنون بزرگان زیادی به تحلیل شاهنامه فردوسی پرداختند گفت: شاهنامه به تاریخ فرهنگ، منش ایرانیان یعنی نیاکان ما پرداخته است.

فیروز حسینی با بیان اینکه نیاز انسان به شاهنامه هر روز بیشتر از دیروز است ، گزارشی از فعالیت این انجمن ارایه کرد.

ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار