افزایش حملات صرع در ماه رمضان
کد خبر: ۲۸۹۰
تاریخ انتشار: 2015 June 22    -    ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
به گفته یک فوق تخصص غدد درون‌ریز، پژوهش‌های انجام گرفته نشان می‌دهد که به دلیل عدم رعایت برخی نکات، میزان بروز حملات صرع در زمان روزه‌داری و ماه رمضان افزایش می‌یابد.

محسن خوش نیت گفت: مطالعات انجام شده درباره ارتباط صرع و روزه‌داری نشان می‌دهد که به دلیل عدم رعایت برخی نکات، میزان بروز حملات صرع در ماه رمضان افزایش می‌یابد.

وی درباره عواملی که بروز حملات صرع را افزایش می‌دهد، گفت: این عوامل عبارت‌اند از تغییر زمان مصرف دارو در شبانه روز،-تغییر مقدار دور دارو مصرفی، تغییر نوع غذای مصرفی، افت قند خون، تغییر فاصله زمانی بین وعده‌های غذایی روزانه، کاهش مصرف مایعات، خواب ناکافی، استرس و خستگی.
خوش نیت به تغییر زمان مصرف داروهای صرع در طول ماه رمضان اشاره کرد و گفت: تغییر زمان مصرف دارو در طول ماه رمضان می‌تواند بر غلظت دارو بر بدن بیمار، اثر بخشی دارو و میزان تحمل آن توسط بیمار اثر بگذارد.

وی اظهار داشت: میزان تداخل اثر داروهای صرع با مواد دیگر، افزایش و یا کاهش جذب آن به عوامل گوناگونی مانند خصوصیات فیزیکی و شیمیایی دارو، نوع غذا، فاصلهٔ زمانی بین مصرف غذا و دریافت دارو و دوز مصرفی دارو بستگی دارد. از آن جا که در ماه رمضان، زمان مصرف غذا، نوع غذا، فاصلهٔ زمان بین مصرف غذا و دریافت دارو تغییر می‌کند، این عوامل می‌تواند در بروز حملات صرع تأثیر گذار باشد.
او گفت: در طول ماه مبارک رمضان با روزه داری و تغییر زمان‌بندی خواب و بیداری و تغییر عادات اجتماعی، ترشح هورمون‌های بدن تغییر می‌کند که این تغییرات می‌توانند بر خواص داروها و همچنین سوخت و ساز آن‌ها اثر بگذارند و میزان حملات صرع را افزایش دهد.

سلامانه

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار