آنچه باید مادران باردار ‌بدانند
کد خبر: ۲۸۸۸
تاریخ انتشار: 2015 June 22    -    ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵
 یک کارشناس مامایی گفت: مراقبت‌های دوران بارداری به‌لحاظ پزشکی در هشت جلسه انجام می‌شود، جلسه اول مربوط به زمانی است که فرد از بارداری خود مطمئن شده است و جلسه هشتم نیز به آخرین جلسه مراقبت‌ها قبل از زایمان ختم می‌شود.

«فریبا اسدی»  اظهار کرد: مراقبت جلسه اول و سوم شامل انجام آزمایش‌هایی مانند قند، کم‌خونی، هپاتیت و آزمایش‌های مربوط به کلیه است.

وی افزود: در ماه سوم و هفته‌ی 12 بارداری انجام سونوگرافی برای غربالگری جنین ضروریست که در کنار آن آزمایش تکمیلی خون برای غربالگری نیز باید انجام گیرد.

این کارشناس مامایی افزود: در هفته 32 بارداری سونوگرافی مجدد برای اطمینان از سلامت جنین، آب دور جنین و نوع و زمان زایمان توصیه می‌شود.

وی گفت: در دوران بارداری هیچ ممنوعیت غذایی غیر از مصرف نمک که بخاطر ترس از فشار خون مادر است، برای مادران باردار وجود ندارد اما توصیه به افزایش وعده‌های غذایی و عدم افزایش حجم غذای مصرفی می‌کنیم.

اسدی افزود: توصیه می‌شود مادران باردار در این دوران مواد مقوی مانند میوه‌جات، لبنیات، حبوبات و غلات را در سبد غذایی خود بگنجانند و از خوردن غذاهای پرچرب و سنگین خودداری کنند.

این کارشناس مامایی اظهار کرد: به‌لحاظ علمی تأثیر موادغذایی خاص بر ایجاد سقط جنین ثابت نشده اما مصرف بیش از اندازه گرمی‌جات مانند زعفران، فلفل، عسل و ... ممکن است ریسک احتمال سقط جنین را افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: اگر مادر باردار مشکل خاصی نداشته باشد می‌تواند تا چهار ماهه‌ی نخست ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی، شنا و ایروبیک را انجام دهد اما در صورت وجود شکم درد و خونریزی از انجام ورزش‌های گفته شده خودداری شود.

اسدی تصریح کرد: مصرف مکمل‌ها شامل قرص آهن و کپسول مولتی ویتامین و اسیدفولیک را ابتدای دوران بارداری تا سه ماه بعد از آن توصیه می‌کنیم.
منبع: اعتدال

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار