کشمکش بر سر تعطیلی فردای انتخابات
کد خبر: ۲۸۵۰۲
تاریخ انتشار: 2016 February 21    -    ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱
در حالیکه سخنگوی وزارت کشور از احتمال تعطیلی مدارس مجری برگزاری انتخابات در تاریخ ۸ اسفند خبر داده بود، آموزش‌وپرورش صراحتاً اعلام کرد که تمام مدارس فردای روز انتخابات باز هستند.
 
وضعیت تعطیلی مدارسی که حوزه انتخاباتی هستند، فردای روز انتخابات (هشتم اسفند) یکی از سؤالات خانواده‌ها بود.
 
در حالی که حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور پیش از این به خبرنگاران گفته بود:‌ از آنجا که جابجایی صندوق‌های اخذ رای براساس قانون از مدارس به مناطق دیگر ممنوع است و باید اعضای شعبه در همان محل کار شمارش آرا را انجام دهند، لذا طبیعتاً مدارس محل اخذ رای در روز بعد از انتخابات تعطیل خواهند بود اما در شهرستان‌ها مدارس تعطیل نمی‌شوند.
 
آموزش و پرورش با واکنش نسبت به خبر تعطیلی مدارس در فردای روز انتخابات صراحتاً اعلام کرد که تمام مدارس کشور روز شنبه 8 اسفند دایر هستند.
 
علیرضا جدایی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در این خصوص گفت:‌ در روز 8 اسفند هیچ مدرسه‌ای در تهران و سایر نقاط کشور در هیچ مقطعی به دلیل شمارش آرا تعطیل نیست و در این روز تمام مدارس کشور دایر است و به فعالیت‌های آموزشی و تربیتی به روال عادی می‌پردازد.
 
وی درباره مدارس مجری انتخابات به ویژه در شهر تهران که ممکن است به دلیل کثرت رأی‌دهندگان و تعدد داوطلبان ورود به مجلس شورای اسلامی کار شمارش آرا در آنها به طول انجامد، عنوان کرد: تدابیری اندیشیده شده است که کار شمارش آرا و بستن صندوق‌های رأی در مدارس مجری انتخابات شهر تهران به گونه‌ای باشد که هیچ وقفه‌ای در فعالیت‌های آموزشی مدارس ایجاد نکند بنابراین در روز 8 اسفند هیچ مدرسه‌ای در هیچ مقطع شهر تهران، تعطیل نخواهد بود.
 
پیش از این محمد فاضل مدیرکل دفتر وزارتی آموزش وپرورش به تسنیم گفته بود:‌ همواره شاهد بودیم که در سال‌های برگزاری انتخابات، بعضی مواقع شمارش آرا در شهرهایی که تعداد داوطلبان در آن بالاست، به طول می‌انجامد. در مدارسی که حوزه‌های انتخابیه هستند و کار شمارش آرا ادامه دارد، ممکن است فردای انتخابات شاهد تعطیلی باشیم اما از آنجا که بسیاری از مدارس حوزه انتخابیه نیستند، تمامی مدارس نیز فردای روز انتخابات تعطیل نیستند.

تسنيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار