کاهش بهای گاز طبیعی فشرده ‌
کد خبر: ۲۸۲۸
تاریخ انتشار: 2015 June 22    -    ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰
 با تصویب هیأت دولت، بهای فروش هر کیلوگرم گاز طبیعی فشرده (تحویلی به مصرف) از تاریخ ابلاغ تا پایان تابستان ۱۳۹۴، از شش هزار ریال به پنج هزار ریال کاهش یافت.

جلسه هیئت دولت، عصر دیروز (یکشنبه، ٣١ خردادماه) به ریاست دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری برگزار شد و تعدادی از پیشنهادهای دستگاههای اجرایی پس از بحث و بررسی به تصویب هیئت وزیران رسید.

در این جلسه و با تصویب هیئت وزیران، بهای فروش هر کیلوگرم گاز طبیعی فشرده (تحویلی به مصرف) از تاریخ ابلاغ تا پایان تابستان ١٣٩٤، از شش هزار ریال به پنج هزار ریال کاهش یافت.

همچنین هیئت دولت با تصویب یکی از آیین نامه های قانون رفع موانع تولید و ارتقای نظام مالی کشور، به دستگاههای اجرایی اجازه داد تا کالاهای مورد نیاز طرحهای تملک داراییهای سرمایه‌ای خود را تا سقف ٣٠ درصد اعتبار مصوب سالانه به صورت غیرنقدی و یا اقساطی خریداری کرده و به پیمانکاران طرحهای مذکور تحویل دهند.

آیین نامه موضوع انتشار اوراق بهادار مبتنی بر دارایی، از دیگر آیین نامه های قانون رفع موانع تولید و ارتقای نظام مالی کشور بود که به تصویب هیئت وزیران رسید.

ارکان انتشار اوراق مبتنی بر دارایی، شرایط مطالبات و تسهیلات، شرایط اوراق مبتنی بر دارایی و شرایط صدور مجوز از مفاد آیین نامه یاد شده است.

همچنین براساس آیین نامه دیگری از قانون یاد شده، نحوه حمایت از متقاضیان و بهره برداران بخشهای خصوصی و تعاونی در زمینه ایجاد و توسعه کشتهای متراکم گلخانه‌ ای با اولویت مصرف کنندگان بهینه آب و انرژی تعیین شده است.

همچنین حمایتها و مشوقها شامل اعطای یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی (اعم از وجوه اداره شده و یا تسهیلات ناشی از تلفیق با منابع داخلی بانک) است و سهم آورده متقاضیان و بهره برداران با توجه به نوع طرح و توان مجری بین ١٠ تا ٣٠ درصد مجموع سرمایه ثابت و در گردش تعیین می‌ شود.

منبع: شانا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار