اجرای طرح تفکیک جنسیتی در صدا و سیما؛ شایعه یا واقعیت؟
کد خبر: ۲۸۲۳
تاریخ انتشار: 2015 June 21    -    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵
 روز یکشنبه 31 خردادماه ، با اعلام خبری مبنی بر آغاز طرح تفکیک جنسیتی در صداوسیما نوشت، نرگس آبروانی معاون سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به تازگی بخشنامه‌ای مبنی بر آغاز طرح تفکیک جنسیتی به مدیران شبکه‌های صدا ابلاغ کرده است.

در این خبر همچنین آمده بود که مسئولان شبکه‌های مختلف رادیو از جمله رادیو ورزش، اقتصاد و جوان نیز بر اساس دستور صادر شده، کار را آغاز کرده‌اند و به این ترتیب تمام اتاق‌هایی که مسئولیت مدیریت آنها با آقایان بوده، از کارمند و منشی خانم تخلیه شده است.

اما حالا داود نعمتی مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما می‌گوید به هیچ وجه چنین بخشنامه‌ای صادر نشده است. او در گفت‌وگو با خبرآنلاین، درباره این موضوع می‌گوید: «نمی‌دانم چرا چنین خبری منتشر شده است. به هیچ وجه چنین بخشنامه‌ای صادر نشده و همین الان منشی مدیر روابط عمومی معاونت صدا یا منشی مدیر شبکه ایران، خانم هستند.»

او اضافه می‌کند: «البته بعضی از مدیران شبکه‌های ۲۴ ساعته که مجبورند ساعت‌های زیادی تا پاسی از شب گذشته در سازمان بمانند ترجیح دهند منشی مرد داشته باشند که او نیز بتواند تا دیر وقت در دفتر حضور داشته باشد و کار کند، اما این که بخشنامه‌ای برای تفکیک جنسیتی یا برکناری منشی‌های خانم صادر شده باشد به هیچ وجه صحت ندارد.»

 طرح تفکیک جنسیتی، یکی از طرح‌های جنجالی دولت‌های محمود احمدی‌نژاد بود. طرحی که مخالفان و موافقانی دارد و هر از چندگاهی از سوی شخصیت‌های مختلف سیاسی و نظامی مطرح می‌شود.

آخرین بار این محمدباقر قالیباف بود که طی اجرای طرحی با عنوان تکریم بانوان دست به تفکیک جنسیتی در سازمان شهرداری تهران شد.

ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار