اعترافات دزدی که با تیراندازی پلیس مجروح شد
کد خبر: ۲۸۲۲۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 June 10    -    ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
سارق سابقه داری که با شکستن شیشه خودروهای پارک شده، اموال داخل آن ها را می ربود، در حالی با سومین شلیک پلیس روانه بیمارستان شد که فیلم ها و تصاویر صحنه های سرقت وی و همدستش در دوربین های مدار بسته ثبت شده بود.
سارق سابقه داری که با شکستن شیشه خودروهای پارک شده، اموال داخل آن ها را می ربود، در حالی با سومین شلیک پلیس روانه بیمارستان شد که فیلم ها و تصاویر صحنه های سرقت وی و همدستش در دوربین های مدار بسته ثبت شده بود.

فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته در تشریح کارنامه سیاه این سارق حرفه ای به خبرنگار روزنامه خراسان گفت: در پی افزایش سرقت محتویات خودروهای پارک شده با شگرد شکستن شیشه و لچکی در برخی از مناطق شهری، نیروهای گشت نامحسوس برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان سرقت های مذکور تقویت شدند و به گشت زنی در محدوده های جغرافیایی جرم پرداختند.

سرهنگ احمد نگهبان افزود: در این میان گروه کارآزموده ای از نیروهای تجسس کلانتری شهرک فراجا، رصدهای اطلاعاتی را با شیوه نامحسوس در حالی آغاز کردند که برخی از مال باختگان تصاویر و فیلم هایی از صحنه های سرقت را به پلیس ارائه کرده بودند.

بررسی این فیلم ها زیر ذره بین تحقیقات قرار گرفت و بدین ترتیب عوامل گشت انتظامی با نظارت مستقیم سرهنگ محمد فیاضی (رئیس کلانتری شهرک فراجا) در مکان های احتمالی وقوع جرم مانند پارکینگ های محلی مستقر شدند و به طور شبانه روزی محیط های مذکور را زیر نظر گرفتند تا این که یازدهم خرداد، موتورسوار جوانی وارد کمین نامحسوس نیروهای انتظامی شد و در حالی که زن جوانی نیز ترک نشین آن بود به سوی خودروهای پارک شده در پارکینگ چهل بازه رفت و آماده سرقت شد.

مقام ارشد انتظامی مشهد تصریح کرد: نیروهای انتظامی که تصاویری از سارق محتویات خودروها را در دست داشتند، بی درنگ عملیات دستگیری را آغاز کردند و محیط پارکینگ را به محاصره درآوردند ولی دزد موتورسوار با مشاهده نیروهای انتظامی تلاش کرد تا راهی برای فرار بیابد اما وقتی از هر سو خود را در محاصره دید، موتورسیکلت دارای پلاک مخدوش را متوقف کرد و با ترفندی خاص مدعی شد همدست دیگرش درون پارکینگ است!

او با توسل به این حیله حرفه ای و به بهانه نشان دادن محل حضور همدستش در پارکینگ، ناگهان پا به فرار گذاشت تا با مخفی شدن در لابه لای خودروها، پلیس را گمراه کند ولی عوامل انتظامی پس از شلیک 2 تیر هوایی، زنگ اخطارهای قانونی را به صدا درآوردند که باز هم موتورسوار نقابدار در تاریکی شب به فرار ادامه داد، در این هنگام سومین گلوله از سلاح افسران تجسس شلیک شد و بر قوزک پای وی نشست.

«کلید دار امنیت مشهد» در ادامه این گفت وگوی اختصاصی اضافه کرد: دقایقی بعد متهم 38 ساله که «وحید- ر» نام دارد به مرکز درمانی انتقال یافت و بررسی های پلیس وارد مرحله جدیدی شد. وی گفت: تحقیقات مقدماتی نشان داد که سارق مذکور سوابق متعدد کیفری دارد و چندین بار به جرم سرقت روانه زندان شده است.

سرهنگ نگهبان همچنین با اشاره به سرقتی بودن موتورسیکلت مورد استفاده این دزد حرفه ای خاطرنشان کرد: دو روز بعد از این ماجرا مالک موتورسیکلت با مراجعه به پلیس، سرقت موتورسیکلت خود از حیاط منزلش را گزارش داد و گفت: موتورسیکلتم را از داخل منزلم واقع در بولوار بهمن منطقه خواجه ربیع ربوده اند اما من چون سرکار بودم متوجه سرقت نشدم و روز بعد زمانی که به منزلم رفتم دریافتم که موتورسیکلت سرقت شده است و با پلیس 110 تماس گرفتم.

رئیس پلیس باتجربه مشهد به آغاز بازجویی ها از متهم نیز پس از بهبودی نسبی اشاره کرد و گفت: این سارق حرفه ای بعد از آن که تصاویر و فیلم های خود را در صحنه های سرقت دید، دیگر نتوانست حقیقت ماجرا را کتمان کند و به ناچار لب به اعتراف گشود و برخی از سرقت ها را پذیرفت. از سوی دیگر نیز بررسی های پلیس بیانگر آن بود که سارق مذکور و همدستش با پرسه زنی در خیابان ها، خودروهای مسافرانی را که پلاک مشهد نداشتند، شناسایی می کردند و با شکستن شیشه ها به اموال داخل خودروها دستبرد می زدند که تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد.

گفت وگو با دزد

نامت چیست؟ وحید

کجا زندگی می کنی؟ جای خاصی ندارم، از کارتن خواب های صدمتری هستم و بیشتر در بولوار خیام پاتوق دارم.

چند سابقه کیفری داری؟ 5 بار راهی زندان شده ام.

معتادی؟ بله! شیشه مصرف می کنم.

مقداری مواد مخدر صنعتی (شیشه) از جیب هایت کشف شده است، برای مصرف گذاشته بودی؟ نه ! مواد مخدر متعلق به «سیمین» است که هنگام دستگیری همراهم بود.

با تو چه نسبتی دارد؟ درخیابان آشنا شدیم، با هم مواد مصرف می کنیم!

ولی مواد مخدر از جیب شما کشف شده است؟ مواد را «سیمین» به من داد تا برایش نگهداری کنم من هم درون جیبم گذاشتم!

سرقت ها را قبول داری؟ بله! من و همدستم که فرار کرده است، شیشه خودروها را می شکستیم و هرچه داخل خودرو بود به سرقت می بردیم.

در کدام مناطق بیشتر سرقت می کردید؟ در پارکینگ چهل بازه، بولوار هفت تیر و بولوار شهید صیاد شیرازی...

یعنی از شمال مشهد به جنوب شهر می آمدید؟ بله! چون در منطقه محل سکونتمان زود شناسایی می شویم!

فیلم هایی از صحنه های سرقت شما وجود دارد، آن ها را قبول داری؟ بله! چیزی است که نمی شود انکار کرد.

«سیمین» هم در سرقت ها نقش داشت؟ نه! او در هیچ سرقتی با من نبود!

چرا به اخطارهای پلیس و حتی تیراندازی توجهی نکردی؟ اشتباه کردم! به هر طریقی می خواستم فرار کنم چون سابقه دار بودم.

گزارش اختصاصی روزنامه خراسان حاکی است در حالی که بازجویی از سارق مذکور با دستورهای ویژه قاضی شعبه 601 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ادامه داشت، زن 53 ساله ای با شناسایی سارق مذکور به دایره تجسس کلانتری مراجعه کرد و گفت: صبح نهم خرداد، خودروی نامزد دخترم مقابل منزل ما در بولوار لادن پارک بود که فقط در 4 دقیقه شیشه عقب را با سنگ شکسته و چمدان حاوی طلاهای دخترم را که در مراسم عقدکنان هدیه گرفته بود، سرقت کردند. همچنین سرویس قابلمه، ساعت و دیگر لوازم و هدایا را نیز سرقت کرده اند که فیلم سرقت توسط دوربین مدار بسته ثبت شده است.

بنابر گزارش روزنامه خراسان، واکاوی دیگر سرقت های متهم و دستگیری همدست فراری وی زیر نظر سروان سیفی (رئیس دایره تجسس کلانتری شهرک فراجا) در حالی ادامه دارد که متهم مذکور با دستور قضایی روانه زندان شد.

خراسان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمید کلباسی
|
Switzerland
|
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
0
1
چرا یک سارق بی سواد می تواند چند پلیس تحت نظر یک سرهنگ نیروی انتظامی را فریب دهد؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار