برای بازدید این خانه‌ها باید سند گردش ‌حساب ببرید!
کد خبر: ۲۸۲۱۲۶
تاریخ انتشار: 2023 June 08    -    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
 روال معمول برای خرید خانه یا زمین و آپارتمان، این است که شما به یک بنگاه املاک مراجعه می‌کنید یا با صاحب آگهی در پلتفرم‌های فروش تماس می‌گیرید تا زمانی را برای بازدید از آن جا هماهنگ کنید.

 روال معمول برای خرید خانه یا زمین و آپارتمان، این است که شما به یک بنگاه املاک مراجعه می‌کنید یا با صاحب آگهی در پلتفرم‌های فروش تماس می‌گیرید تا زمانی را برای بازدید از آن جا هماهنگ کنید. بعد از بازدید، آن جا را از جنبه‌های مختلف بررسی می کنید و تصمیم می‌گیرید که آن ملک را بخرید یا منصرف شوید. اما روال خرید خانه‌های چند صد میلیاردی و بازدید از آن‌ها، کمی متفاوت است که در ادامه به آن می‌‌پردازیم.  

 
 

برای بازدید این خانه‌ها باید سند گردش ‌حساب ببرید!

 

برای بازدید باید سند گردش ‌حساب بیاورید

 

در متن آگهی بعضی از خانه‌ها که قیمت‌هایشان از 500 میلیارد تومان هم بیشتر است، بعد از مشخصات و امکانات، نوشته: «ارائه فرم گردش حساب برای بازدید از این ملک ضروری است». با صاحب یکی از این آگهی‌ها که مشاور املاک است، به عنوان مشتری تماس می گیرم. آگهی مربوط به یک پنت هاوس هزار متری در یکی از مناطق بالاشهر تهران است که 4 اتاق دارد، 210 متر تراس، 6 تا پارکینگ و ... . به آگهی‌دهنده می‌گویم که زمانی را برای بازدید هماهنگ کند. او این ‌طور جواب می‌دهد: «جناب، برای بازدید از این ملک، روالی که صاحب آن قرار داده، این است که شما باید با یک سند مالی تشریف بیاورید این جا تا بقیه هماهنگی‌ها انجام شود.» از او می‌پرسم که سند مالی یعنی ‌چه؟ می‌گوید: «یعنی پرینت گردش حساب‌تان با مهر تایید بانک را زحمت بکشید و با خودتان بیاورید چون به هر فردی اجازه بازدید از این ملک‌ها داده نمی‌شود. اول باید قدرت مالی و خرید مشتری بررسی شود، بعدش برویم بازدید از خانه». به او می‌گویم که بدون پرینت حساب، امکان بازدید نیست که می‌گوید: «جسارت به شما نباشد ولی متاسفانه نه و صاحب خانه قبول نمی‌کند.»

اول بگو شغلت چیست و چه خودرویی داری؟

با صاحب یک آگهی دیگر تماس می‌گیرم. یک آپارتمان 6 واحدی را به قیمت 840 میلیارد تومان برای فروش گذاشته است. او در متن آگهی اشاره‌ای به برگه پرینت حساب برای بازدید نکرده است. به او می‌گویم که برای آخر این هفته می‌خواستم هماهنگ کنید که از واحدهای این آپارتمان بازدیدی داشته باشم که می‌گوید: «قربان، جسارتا شغل شما چیه و می شه بفرمایید چه خودرویی سوار می‌شوید؟». گفتم: «منظورتون چیه؟». او می‌گوید: «فروشنده ملک گفته که این سوال رو از کسی که می‌خواد بیاد بازدید، بپرسیم. جسارت به شما نباشد اما اگر به این صورت نباشد، بسیاری از افرادی که خریدار نیستند، می‌آیند از صبح تا شب در این جا صف می‌کشند تا از این خانه لاکچری بازدید کنند و امکانات آن را ببینند». به او می‌گویم فرم گردش حساب بیاورم، کافی نیست که می‌گوید: «این خانه را به قیمت 840 میلیارد گذاشته‌اند برای فروش. فروشنده نگفته گردش مالی، گفته موجودی حساب باید رقمی نزدیک به این عدد باشد تا با درخواست شما برای بازدید موافقت کند». به او می‌گویم که آیا تماس‌هایی برای خرید چنین خانه‌هایی دارید که وقتی می‌گویید باید پرینت حساب بیاورند، منصرف شوند و دیگر خبری از آن‌ها نشود؟ می‌گوید: «بله، کم نیستند کسانی که تماس می‌گیرند و نمی‌توانند پرینت حساب با مهر بانک بیاورند و دیگر از آن‌ها خبری نمی‌شود، یا صادقانه نمی‌گویند که مشتری نیستند و فقط قصد بازدید دارند. از این تماس‌ها برای خانه‌های چند صد میلیاردی، چندتایی در هر روز داریم».

خراسان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار