این زن بعد از ۲۰ سال زندان از اتهام قتل تبرئه شد!
کد خبر: ۲۸۲۰۵۲
تاریخ انتشار: 2023 June 08    -    ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵
زنی که به ۴۰ سال زندان به اتهام قتل فرزندانش محکوم شده بود، تبرئه و آزاد شد.
زنی که به ۴۰ سال زندان به اتهام قتل فرزندانش محکوم شده بود، تبرئه و آزاد شد.
 
 کاتلین فولبیگ که در سال ۲۰۰۳ به دلیل مرگ ناگهانی چهار فرزند خردسالش در استرالیا زندانی شد، در پی شواهد علمی جدید مورد عفو قرار گرفت و آزاد شد.
 
محققان و کارشناسان حقوقی، نقش یک مشاور علمی مستقل را در تحقیقات قضایی استرالیا که شواهد آن منجر به عفو و آزادی این زن شد، مورد تحسین قرار دادند.
 
کاتلین فولبیگ در سال ۲۰۰۳ به خاطر مرگ چهار فرزند خردسالش زندانی شد، تا اینکه دیروز و بعد از ۲۰ سال، و پس تحقیقات علمی و پزشکی درباره این پرونده، بی‌گناه شناخته شد.
 
این زن بعد از ۲۰ سال زندان از اتهام قتل تبرئه شد!
 
کارولا وینوسا، متخصص ژنتیک در موسسه فرانسیس کریک در لندن، در مورد عفو او، می گوید: "من برای او بسیار خوشحالم." وکلای فولبیگ در سال ۲۰۱۸ با وینوسا تماس گرفتند تا ژنوم فولبیگ و ژنوم فرزندان متوفی او را بررسی کنند تا ببینند آیا توضیح ژنتیکی برای مرگ ناگهانی آنها که بین سال های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۹ اتفاق افتاد وجود دارد یا خیر.
 
شواهد ژنتیکی که در زمان محکومیت فولبیگ در دسترس نبود، نشان داد که جهش‌های نادر در پروتئین کالمودولین می‌توانست باعث مرگ دو دختر او شود و یک اختلال عصبی ژنتیکی می‌توانست به مرگ یکی از پسرانش منجر شود. کالمودولین غلظت کلسیم را در سلول ها کنترل می کند و از جمله نقش های دیگر به تنظیم انقباضات قلب کمک می کند.
خبرآنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار