نقص‌های ظاهری که نباید از داشتن شان خجالت بکشیم
کد خبر: ۲۸۱۷۳۴
تاریخ انتشار: 2023 June 05    -    ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۷
تحقیقات نشان داده اغلب افراد از مشکل کمبود اعتماد به نفس رنج می برند.
 تحقیقات نشان داده اغلب افراد از مشکل کمبود اعتماد به نفس رنج می برند. این مشکل گاهی از تصویر بدنی ما نشأت می گیرد یعنی همان  افکار و احساساتی که یک شخص نسبت به ظاهر خود دارد. استانداردهای زیبایی که به واسطه ی رسانه ها و شبکه های اجتماعی به وجود آمده اند سبب شکل گیری تصوری غیر واقع بینانه نسبت به مقوله ی زیبایی شده اند و چیزهایی را در نگاه ما تبدیل به یک «نقص» کرده اند که در حقیقت ویژگی هایی عادی و طبیعی هستند و هرگز نباید از داشتن آن ها احساس شرمندگی کرد.
 
۱- جای زخم و ترک پوستی
 
بسیاری از افراد سعی می کنند لباس هایی نپوشند که جای زخم یا ترک های پوستی شان معلوم شود. این اتفاق حتی زمانی رخ می دهد که آن ها می دانند جای زخم و ترک پوستی به همان اندازه ی خال یا جوش عادی و طبیعی اند. در هر حال، بر اساس آمارها، هر ساله میلیون ها بیمار در سرتاسر دنیا بر اثر عمل های جراحی از جای زخم برخوردار می شوند، بنابراین داشتن جای زخم موضوع خاصی نیست.
 
خواکین فینیکس، بازیگر مشهور هالیوود هم یک جای زخم دارد که البته اندکی متفاوت است، چرا که حاصل یک سانحه نیست. او با لب شکری یا همان شکاف کام و لب متولد شد و بعد از جراحی، جای زخمی از آن در فاصله ی میان بینی و لب بالایش باقی ماند.
 
۲- چربی زیر بغل
 
اینترنت مملوء از ویدئوها و مطالبی است که در آن ها ادعا می شود کلید خلاصی از چربی زیربغل را به شما خواهند گفت. این تصور اشتباه است که با صرف انجام ورزش یا رژیم به خصوصی می توان چربی زیر بغل را آب کرد. انباشت چربی در ناحیه ی زیر بغل دلایل مختلفی دارد، از جمله: ژنتیک، تغییرات هورمونی و دیگر موارد.
 
فشار بسیار زیادی از سوی جامعه بر روی افراد برای داشتن یک یک اندام تراش خورده وجود دارد. اما باید به خاطر داشت که بدن هر کس متفاوت است و بدن «بی عیب و نقص» وجود ندارد.
 
۳- موی بدن
 
تصمیم درباره ی زدن موهای بدن معضل رایجی در میان زنان است. با این حال، باید به خاطر داشت که حق تصمیم گیری در این مورد صرفاً با خود شما است. داشتن یا نداشتن موی بدن ارتباطی با مردانگی یا زنانگی ندارد.
 
۴- چین خوردگی آرنج
 
مقداری شل بودن پوست در قسمت آرنج امری کاملاً طبیعی است، چرا که امکان حرکت مفصل ها را فراهم می کند. با بالا رفتن سن پوست این ناحیه می توانند شل تر شود. در صورت تمایل می توانید برای کُند کردن روند پیری در این ناحیه، به پوست آن مرطوب کننده بزنید. واگرنه، وجود مقداری چین خوردگی در قسمت آرنج کاملاً طبیعی است.
 
۵- دندان های فاصله دار
 
اجازه ندهید ایده ی بی عیب و نقص بودن برایتان تبدیل به یک معضل شود. هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید هیچ فاصله ای نباید میان دندان ها وجود داشته باشد. همه چیز به نگاه شما به این موضوع بستگی دارد. در حقیقت بسیاری از سلبریتی ها از مدونا تا ونسا پارادی هستند که مشکلی با دندان های فاصله دار خود ندارند و ثابت کرده اند که زیبایی در پذیرفتن تفاوت هایمان است.
 
۶- موی انگشتان پا
 
بعضی خانم ها روی انگشتان پاهایشان هم مو رشد می کند. و اگر جزء آن دسته از کسانی هستید که از این موضوع ناراضی هستید باید بدانید رشد مو بر روی انگشتان پا نشانه ی خوبی است. این امر بدان معنی است که گردش خون در بدن شما در وضعیتی طبیعی قرار دارد.
 
۷- عرق کردن زیر بغل
 
عرق کردن و متعاقباً معلوم شدن آن بر روی لباس امری کاملاً طبیعی است. به گفته ی دانشمندان، عرق کردن نقش مهمی در سلامت بدن دارد، چرا که هم به تنظیم دمای بدن و هم به دفع بخشی از سموم بدن کمک می کند.
 
۸- ناف بیرون زده
 
۸۸ درصد افراد ناف فرورفته دارند. در مقابل، برخی افراد هستند که ناف آن ها بیرون زده است و از روی لباس مشخص می شود، که آن هم کاملاً طبیعی است
 
۹- خطوط گردن
 

امروزه بسیاری از زنان سعی می کنند به هر نحوی از خطوط حلقوی گردن خود خلاصی یابند، چرا که تصور می کنند این خطوط یکی از نشانه های پیری هستند. اما خطوط گردن امری کاملاً طبیعی هستند و در هر سنی می توانند ظاهر شوند. بسیاری از سلبریتی ها هم از این خطوط برخوردارند اما تلاشی برای پنهان کردن آن ها نمی کنند.

روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار