با این کارها سوسک به خانه شما نمی‌آید!
کد خبر: ۲۸۱۶۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2023 June 04    -    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
بیشتر مردم بعد از دیدن سوسک در محیط خانه یا محل کار خود هیجان‌زده می‌شوند و چشم از آن برنمی‌دارند تا از وجودش خلاص شوند.

بدون شک در میان حشرات سوسک‌ها بین ما انسان‌ها منفورترین هستند. به خصوص در داخل ایران! شاید در برخی کشورهای شرق آسیا این حشرات طرفداران زیادی داشته باشند و جزو وعده غذایی به حساب بیایند اما اینجا بیشتر مردم بعد از دیدن سوسک در محیط خانه یا محل کار خود هیجان‌زده می‌شوند و چشم از آن برنمی‌دارند تا از وجودش خلاص شوند. معمولاً با گرم شدن هوا دغدغه افراد درباره ورود این حشرات به خانه و ازدیاد آنها افزایش می‌یابد و هر راهکاری که به ذهن‌شان برسد برای جلوگیری از این اتفاق به کار می‌بندند.

 
با این کارها سوسک به خانه شما نمی‌آید!

 

 

اما می‌توان با راهکارهای ساده از ورود این حشرات منفور به خانه جلوگیری کرد، در این مطلب قصد داریم این راهکارها را بازگو کنیم.

 

در دسترس نبودن خوراکی‌ها

اولین و مهم‌ترین راهکار در دسترس قرار ندادن غذاست. وقتی خرده‌های نان روی سطوح یا ظروف کثیف غذا برای ساعت‌ها و حتی روزها نَشُسته باقی می‌مانند بوی فساد آنها که شاید ما متوجه‌اش نشویم، حشرات از جمله سوسک‌ها را به سمت خود می‌کشاند. بنابراین اولین و مهم‌ترین راهکار این است که محیط را از وجود ظروف کثیف، باقی‌مانده غذا و... پاک کنیم.

رطوبت را در خانه از بین ببرید

سوسک‌ها علاقه زیادی به محیط‌های مرطوب دارند و هر طور شده خود را به این محیط‌ها می‌رسانند. نقاطی مانند سرویس‌های بهداشتی از جمله قسمت‌های خانه است که این حشرات علاقه زیادی به لانه کردن در آن دارند. سعی کنید با استفاده از هواکش هوای محیط را چند بار در روز تهویه کنید تا رطوبت اتاقک‌های کوچک سرویس‌های بهداشتی از بین برود.

سطل زباله را هر روز خالی کنید

سطل زباله محل تجمع انواع آلودگی‌هاست. به خصوص با شروع فصل گرما زباله‌ها به سرعت بو می‌گیرند و فاسد می‌شوند، بوی ناشی از فساد زباله‌ها حشرات را به سمت خود می‌کشاند گویی برای آنها دعوتنامه‌ حضور در یک مهمانی ارسال شده است. بنابراین سعی کنید هر روز سطل زباله خود را تخلیه کنید و اجازه ندهید زباله‌ها بیشتر از ۲۴ ساعت در سطل باقی بمانند. از تخلیه سطل زباله سرویس بهداشتی غافل نشوید چراکه به دلیل وجود رطوبت محل خوبی برای جذب حشرات از جمله سوسک‌هاست.

 

راه‌های ورود را ببندید

یک راه مطمئن برای جلوگیری از ورود سوسک‌ها مسدود کردن راه‌های احتمالی ورود این حشرات است. درزهای در‌ ورودی و پنجره‌ها را با نوارهای درزگیر ببندید تا این حشرات منفور راه ورود نداشته باشند.

از آن مهم‌تر پوشاندن راه‌آب‌های کف حمام و آشپزخانه است. سوسک‌ها علاقه زیادی به خوردن آب دارند، به خصوص اگر دچار مسمومیت با انواع حشره‌کش‌ها شده باشند، هر کجا باشند خود را به جاهایی می‌رسانند که آب زیادی وجود داشته باشد بنابراین چاه‌های فاضلاب محل تجمع آنهاست و به راحتی از لوله‌های تخلیه بالا می‌آیند و وارد محیط زندگی ما می‌شوند، پس با پوشاندن و قرار دادن درپوش از ورود آنها به خانه جلوگیری کنید. علاوه بر آن در سرویس‌های بهداشتی ایرانی نیز چاه‌بست قرار دهید تا مسیر ورودی سوسک‌ها بسته شود.

 

سم‌پاشی با انواع حشره‌کُش‌ها

اگر تمامی کارها را انجام داده‌اید اما همچنان در محل زندگی خود سوسک مشاهده می‌کنید باید از یکی از انواع حشره‌کُش‌ها استفاده کنید. معمولاً استفاده از سموم در خانه خوشایند افراد خانواده نیست به خصوص افرادی که کودکان خردسال یا حیوانات خانگی دارند علاقه‌ای به سم‌پاشی در خانه ندارند، اما راه‌حل ممکن این است که حتی‌الامکان جاهایی از خانه را که در دسترس نیستند سم‌پاشی کنید یا با کمک پنبه آغشته به سم محیط‌های غیرقابل دسترس را آغشته به سموم کنید. معمولاً بوی این سموم برای حشرات به ویژه سوسک‌ها جذاب است و آنها را به سمت خود می‌کشاند.

اعتماد آنلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
1
0
بیشتر سوسک ها از چاه می ایند
راهش استفاده از وایتکس برای شستشو هست تا پس از استفاده به چاه و لوله های فاضلاب بروند وایتکس سریع شر سوسک را کم می کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
0
4
نظافت و تمیزی آشپزخانه خیلی مهمه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار