دستور پخت دو سوپ بهاره به شیوه سرآشپز معروف بریتانیایی
کد خبر: ۲۸۱۳۲۷
تاریخ انتشار: 2023 June 01    -    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
سوپ‌های بهاره نایجل اسلیت
سوپ شاهی و سوپ هویج برای فصل بهار غذا‌هایی مناسب هستند. طعم و بافت سوپ بسته به هویج شما متفاوت است. هویج نازک سوپ غلیظ‌تری را برای شما می‌سازد و بنابراین ممکن است نیاز به تنظیم غلظت و افزودن آب داشته باشید. "نایجل اسلیتر" آشپز نویسنده و منتقد غذای معروف بریتانیایی در یادداشتی دستور پخت دو سوپ برای فصل بهار را برای خوانندگان آن روز ارائه کرده است.

دستور پخت دو سوپ بهاره به شیوه سرآشپز معروف بریتانیایی

دستور پخت دو سوپ بهاره به شیوه سرآشپز معروف بریتانیایی«تابناک با تو» - سوپ شاهی و سوپ هویج برای فصل بهار غذا‌هایی مناسب هستند. طعم و بافت سوپ بسته به هویج شما متفاوت است. هویج نازک سوپ غلیظ‌تری را برای شما می‌سازد و بنابراین ممکن است نیاز به تنظیم غلظت و افزودن آب داشته باشید.

"نایجل اسلیتر" آشپز نویسنده و منتقد غذای معروف بریتانیایی در یادداشتی دستور پخت دو سوپ برای فصل بهار را برای خوانندگان آن روز ارائه کرده است.

دستور پخت دو سوپ بهاره به شیوه سرآشپز معروف بریتانیایی

سوپ شاهی

برای درست کردن این سوپ باید از مواد ذیل استفاده کرد:

۲ موسیر بزرگ
۱ حبه سیر
۲۰ گرم کره
۲۰۰ گرم سیب زمینی
آب سبزیجات ۷۵۰ میلی لیتر
شاهی ۳۵۰ گرم (برگ و ساقه)
خامه (اختیاری)

دستور پخت دو سوپ بهاره به شیوه سرآشپز معروف بریتانیایی

نحوه پخت:

موسیر و سیر را پوست گرفته و ریز خرد کنید. کره را در یک تابه داغ کنید. موسیر و سیر را به کره اضافه کرده و به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه تفت دهید تا نرم شوند. آن‌ها را مرتب به هم بزنید. سیب زمینی‌ها را پوست گرفته و خرد کرده و داخل موسیر هم بزنید. پخت را به مدت ۵ دقیقه ادامه دهید و مایه سبزیجات را در آن بریزید و بگذارید بجوشد.

حرارت را کم کنید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بجوشانید تا سیب زمینی‌ها نرم شوند.

یک کاسه بزرگ آب با تکه‌های یخ در دست داشته باشید. در ظرفی دیگر آب را به جوش آورید و شاهی را به آن اضافه کنید و بگذارید ۳۰ ثانیه بپزد. سپس شاهی را بردارید و بلافاصله در آب یخ قرار دهید. به محض سرد شدن شاهی را آبکش کرده و به سیب زمینی و آب آن اضافه کنید سپس با استفاده از مخلوط کن آن را به سوپی غلیظ تبدیل کنید. حرارت و بافت را بررسی کنید و در صورت تمایل کمی خامه به آن اضافه نمایید.

دستور پخت دو سوپ بهاره به شیوه سرآشپز معروف بریتانیایی

سوپ هویج با پستو برگ هویج

طعم و بافت سوپ بسته به هویج شما متفاوت است. هویج نازک سوپ غلیظ تری را برای شما می‌سازد و بنابراین ممکن است برای آن نیاز به تنظیم میزان غلظت و افزودن آب داشته باشید.
مواد مورد نیاز:

۴۵۰ گرم هویج (با برگ و ساقه)
۱ حبه سیر
۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
۷۵۰ میلی لیتر آب
۲ قاشق غذاخوری برگ آویشن

مواد لازم برای پستو:

۴۰ گرم سابقه و برگ هویج (از بالا)
۱ حبه سیر کوچک
۵۰ گرم بادام با پوست
۴۰ گرم بزرگ و ساقه ریحان
۱۵۰ میلی لیتر روغن زیتون

نحوه پخت:

ساقه‌ها و برگ‌های هویج را جدا کرده و برگ‌ها را از ساقه‌ها جدا کرده و کنار بگذارید. شما به ۵۰ گرم برگ نیاز دارید. هویج‌ها را به صورت ریز خرد کنید. سیر را پوست بگیرید. روغن را در یک قابلمه روی حرارت ملایم گرم کنید و هویج و سیر را اضافه کرده و اجازه دهید هویج حدود ۱۰ دقیقه بپزد. هر از گاهی آن را هم بزنید. برشته کردن هویج طعم عمیق تری به آن می‌بخشد.

پس از آن آب را اضافه کرده و اجازه دهید بجوشد. نمک و برگ‌های آویشن را اضافه کنید و حدود ۲۵ دقیقه بجوشانید تا هویج‌ها کاملا نرم شوند. از مخلوط کن استفاده کنید تا هویج‌ها را به سوپ تبدیل کنید و کنار بگذارید.

نوبت به درست کردن پستو می‌رسد. برگ‌های هویج را در غذاساز یا مخلوط کن بریزید، پوست آن را بگیرید و سیر، بادام پوست کنده و ریحان را اضافه کنید. سپس نمک را اضافه کنید و آن را به خمیر درشتی تبدیل کنید و روغن را با چرخاندن تیغه‌ها اضافه نمایید. سوپ را در کاسه‌ها ریخته پستوی برگ هویج را به آن اضافه کنید.

منبع: فرارو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار