تازه‌ترین عکس‌های «جهنمی» از خورشید
کد خبر: ۲۸۱۳۲۵
تاریخ انتشار: 2023 May 31    -    ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
در این عکس‌ها زبانه‌های عظیم اطراف لکه‌های خورشیدی را می‌توانیم ببینیم که اندازۀ هرکدام از آن‌ها دست کم به اندازۀ سیارۀ زمین است. قدرتمندترین تلسکوپ خورشیدی روی زمین به تازگی عکس‌هایی از خورشید گرفته است که به طور خاص متمرکز بر لکه‌های خورشیدی هستند و جزئیات جهنمی آن‌ها را نشان می‌دهند.

تازه‌ترین عکس‌های «جهنمی» از خورشید (فرادید)

تازه‌ترین عکس‌های «جهنمی» از خورشید (فرادید)«تابناک با تو» - در این عکس‌ها زبانه‌های عظیم اطراف لکه‌های خورشیدی را می‌توانیم ببینیم که اندازۀ هرکدام از آن‌ها دست کم به اندازۀ سیارۀ زمین است.

قدرتمندترین تلسکوپ خورشیدی روی زمین به تازگی عکس‌هایی از خورشید گرفته است که به طور خاص متمرکز بر لکه‌های خورشیدی هستند و جزئیات جهنمی آن‌ها را نشان می‌دهند.

با اینکه این عکس‌ها حالتی ظاهرا کلوزآپ دارند و فقط بخشی از سطح خورشید را نشان می‌دهند، اما در واقع هر کدام از این مناطق حتی بزرگتر از کل سیارۀ زمین هستند.

تازه‌ترین عکس‌های «جهنمی» از خورشید (فرادید)

دانشمندان در حال مطالعۀ لکه‌های خورشیدی هستند تا بفهمند که چرا جو خارجی یا تاج خورشید دمایی بالاتر از سطح آن دارد.

تازه‌ترین عکس‌های «جهنمی» از خورشید (فرادید)

لکه‌های خورشیدی معمولا در طول یک هفته رشد می‌کنند و بعد کوچکتر می‌شوند. این عکس‌های آتشین توسط تلسکوپ Daniel K. Inouye گرفته شده‌اند؛ تلسکوپی چهارمتری که بر فراز کوهی در منطقۀ موآی در هاوایی نصب شده است.

تازه‌ترین عکس‌های «جهنمی» از خورشید (فرادید)

این تلسکوپ از دوربینی قدرتمند برای عکاسی استفاده می‌کند که می‌تواند عکس‌هایی با رزولوشن بالا از فوتوسفر و کروموسفر خورشید تهیه کند. قدرت این تلسکوپ می‌تواند به دانشمندان در فهم بهتر میدان‌های مغناطیسی خورشید و علل ایجاد طوفان‌های خورشیدی کمک کند.

تازه‌ترین عکس‌های «جهنمی» از خورشید (فرادید)

لکه‌های خورشیدی مناطقی نسبتا خاموش و سرد از سطح خورشید یا همان فوتوسفر هستند؛ در این مناطق میدان‌های مغناطیسی نیرومندی وجود دارند که می‌توانند طوفان‌های خورشیدی را ایجاد کنند. تاثیر این طوفان‌ها بر روی زمین نیز احساس می‌شود. علاوه بر ایجاد شفق‌های قطبی، این طوفان‌ها گاهی حتی در کار بعضی زیرساخت‌ها نیز اختلال ایجاد می‌کنند.

برچسب ها: خورشید ، نور ، جهنمی ، عکس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار