راه‌اندازی باشگاه مادران قصه‌گو در اصفهان
کد خبر: ۲۸۱۲
تاریخ انتشار: 2015 June 21    -    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰
حامد نظری با اشاره به هدف راه‌اندازی باشگاه مادران قصه‌گو اظهار کرد: در این باشگاه، مادران با روش‌ها، آداب و نوع قصه‌گویی برای کودکان خود آشنا می‌شوند تا بتوانند بر اساس آموخته‌های خود، کودکان خود را با مهم‌ترین ارزش‌های اخلاقی آشنا کنند.

وی عنوان کرد: قصه‌گویی از سوی مادران همچنین می‌تواند در بالا بردن و ترویج فرهنگ کتابخوانی در کودکان تاثیرگذار باشد.

مدیر امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه شهرداری اصفهان ادامه داد: از آنجایی که مادران در طول حیات خود، بیشترین ارتباط را با کودکانشان برقرار می‌کنند و از سوی دیگر کودکان بیشترین گرایش را به مادران خود دارند، بر آن شدیم تا به مادران متناسب با روحیات کودکانشان، آموزش قصه‌گویی ارائه شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در باشگاه مادران قصه‌گو، مادران ضمن آشنا شدن با روحیات کودکان خود، آموزش می‌بینند، افزود: طبق تحقیقات به عمل آمده برای هر یک از کودکان باید متناسب با روحیات و شخصیتشان قصه‌گویی انجام شود.

نظری با اشاره به تاثیرات مثبت داستان‌گویی خلاقانه در کودکان عنوان کرد: این شیوه از داستان‌گویی خلاقانه که با استفاده از شیوه‌های بیان قسمت‌هایی از داستان هستند، نه تنها تاثیرات مثبتی در ترویج فرهنگ کتابخوانی در کودکان می‌شود، که قدرت خلاقیت را در کودکان بالا می‌برد.

وی تصریح کرد: کتابخانه کودک یک و دو، کتابخانه کودک اهتمام، کتابخانه کودک بانوان، کتابخانه کودک رودکی، ولایت و امیرالمؤمنین از جمله مراکزی هستند که مادران می‌توانند با آداب قصه‌گویی آشنا شوند.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار