عکس واضح از ایستگاه فضایی بین المللی در کنار هلال ماه
کد خبر: ۲۸۱۱۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 June 02    -    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
اندرو مک کارتی، عکاس نجومی، عکسی خیره کننده از عبور ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) از جلوی هلال ماه گرفته است. این عکس حتی به بینندگان این امکان را می‌دهد تا برخی از ویژگی‌های ایستگاه فضایی را به دلیل عکس‌برداری در نور روز زمین ببینند. ثبت این عکس به آمادگی زیادی نیاز داشت که شامل رانندگی مک کارتی به قسمتی دورافتاده از صحرای سونوران در آریزونا بود...

عکس واضح و زیبا از ایستگاه فضایی بین المللی در کنار هلال ماه که در گرمای صحرا گرفته شده(یک پزشک)

عکس واضح و زیبا از ایستگاه فضایی بین المللی در کنار هلال ماه که در گرمای صحرا گرفته شده(یک پزشک)«تابناک با تو» -  اندرو مک کارتی، عکاس نجومی، عکسی خیره کننده از عبور ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) از جلوی هلال ماه گرفته است.

این عکس حتی به بینندگان این امکان را می‌دهد تا برخی از ویژگی‌های ایستگاه فضایی را به دلیل عکس‌برداری در نور روز زمین ببینند.

ثبت این عکس به آمادگی زیادی نیاز داشت که شامل رانندگی مک کارتی به قسمتی دورافتاده از صحرای سونوران در آریزونا بود تا وسایل پیچیده خود را در گرمای ۴۰ درجه سانتیگراد نصب کند.

او می‌گوید: «این گذر در ساعت ۱۶:۵۰ رخ داد، بنابراین خورشید هنوز در آسمان بود. این موضوع کنتراست ماه را بسیار کمتر کرده و تمرکز بر روی استفاده از تجهیزات من را دشوار می کند. خوشبختانه، ایستگاه فضایی بین‌المللی هنوز به اندازه‌ای درخشان می‌درخشید که در شرایطی مانند این بتوانم عکس بردارم.»

مک کارتی از دو تلسکوپ برای گرفتن ایستگاه فضایی بین‌المللی که در آن زمان ۱۱ سرنشین داشت، استفاده کرد.

«تلسکوپ دوم به حذف متغیرها کمک می‌کند. همچنین این امکان را به من می‌دهد که از دوربین‌ رنگی و تک رنگ استفاده کنم. این تصویر با استفاده از هر دو گرفته شد، بنابراین من توانستم تصاویر نهایی را ترکیب کنم.»

عکس واضح و زیبا از ایستگاه فضایی بین المللی در کنار هلال ماه که در گرمای صحرا گرفته شده(یک پزشک)

ایستگاه فضایی بین‌المللی تقریباً برای یک ربع ثانیه در کادر عکاس ظاهر شد که به این معنی بود که مک کارتی باید بسیار سریع و دقیق می‌بود.

ایستگاه فضایی بین المللی با سرعت باورنکردنی ۲۸۰۰۰ کیلومتر در ساعت پرواز می‌کرد، بنابراین مک کارتی مجبور شد از سرعت شاتر بسیار سریع (۱/۵۰۰۰ ثانیه) استفاده کند.

عکس واضح و زیبا از ایستگاه فضایی بین المللی در کنار هلال ماه که در گرمای صحرا گرفته شده(یک پزشک)

«من در آن لحظه با بادهایی با سرعت ۱۵ مایل در ساعت هم مواجه بودم، که معمولاً باعث می‌شود اتمسفر تصویر را مخدوش کند، بنابراین بسیار خوشحالم که عکس واضح از آب درآمد.»

منبع: یک پزشک

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
0
0
فوق‌العاده. بسیار عالی..افرین میگم واقعا.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار