عجیب‌ترین دلیل درخواست طلاق یک نوعروس
کد خبر: ۲۸۱۰۰۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2023 May 31    -    ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
 نوعروس تهرانی به دلیل این که خانواده شوهرش برای خرید لباس عروسی به سلیقه‌اش توجه نکردند، تصمیم به‌جدایی از شوهرش گرفت؛ چرا این واکنش اشتباه است؟
 نوعروس تهرانی به دلیل این که خانواده شوهرش برای خرید لباس عروسی به سلیقه‌اش توجه نکردند، تصمیم به‌جدایی از شوهرش گرفت؛ چرا این واکنش اشتباه است؟
 

 

 
 
  یکی از چالش برانگیزترین اتفاقات در اوایل زندگی‌مشترک، خریدها برای مراسم عقد و عروسی است. ماجرایی که اگر به درستی مدیریت نشود، خاطرات تلخی به یادگار خواهد گذاشت. مثل نوعروس تهرانی که دلیل اش برای طلاق در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شده است. این دختر جوان به قاضی دادگاه خانواده گفته: «روزی که برای خرید عروسی رفتیم، خانواده «سینا» کلی ایراد گرفتند برای خرید وسایل و تالار و کارت عروسی. آخر سر هم که رفتیم پیش دوستم که مزون لباس عروس دارد، وقتی من یک لباس به دلخواه و سلیقه خودم انتخاب کردم، سر انتخاب لباس آن‌قدر دخالت کردند که بحث‌مان شد و کار به دعوا کشید». شوهر او هم گفت: «آقای قاضی، دریا به خاطر یک لباس عروسی آمده دادخواست طلاق داده؛ من چطور می‌توانم روی این زن به عنوان شریک و همراه آینده حساب باز کنم؟ من هم تمایلی به این زندگی ندارم و هرچه شما حکم کنید انجام می‌دهم.»(منبع خبر: رکنا). در ادامه به واکاوی این پرونده طلاق از منظر روان‌شناسی پرداختیم.

 

 

  طلاق به‌دلیل داشتن طرز فکرهای کودکانه

در پرونده طلاق مذکور، اولین نکته‌ای که به‌شدت چشمگیر بود طرز فکرهای کودکانه و نبود مهارت حل‌مسئله در زوج ها بود. اگر دختر و پسر ابتدا درباره خرید ازدواج و میزان پولی که برای این منظور در نظر گرفته‌اند، گفت‌وگویی می کردند، شرایط متفاوت می شد. باید توجه داشت که در این مواقع، معمولا پسر خانواده به لحاظ سلیقه هنوز وابسته به خانواده‌اش بوده و کاملا منفک نشده است. بنابراین عروس خانم هم می توانست با درک این موضوع، به‌جای بحث و دعوا، خرید را به وقت دیگری موکول کند و در زمان دیگر که آرامش نسبی حاصل شده با همسر خود گفت‌وگو کند و به نتیجه برسند».

 اشتباه‌بودن اقدام شتاب‌زده برای طلاق

نکته بعدی این‌که اقدام شتاب‌زده برای طلاق ابدا کار منطقی نیست؛ چراکه متاسفانه عده‌ای قرار و تعهد ازدواج را خیلی سطحی نگاه می‌کنند که بدون هیچ دلیل خاصی، می‌توان خیلی ساده بنیاد ازدواج را ویران کرد. زن و شوهر باید زمانی را برای بالا بردن کیفیت ازدواج‌شان بگذارند. از این شکل اختلافات  بسیار زیاد دیده می‌شود. راهکار هم این است که زوج های جوان بلد باشند این بحران‌ها را مدیریت کنند.

 اصول مدیریت‌بحران در روزهای ابتدایی زندگی‌مشترک

مدیریت بحران در زندگی مشترک و آشنایی با این مقوله به کاهش تعارض‌ها کمک شایانی می‌کند. بدون تردید دیر یا زود و به سبب مسائل مختلف، مشکلات گوناگونی در زندگی زوج ها بروز می‌کند. در ابتدا باید گفت که زوج های جوان در مواجهه با مشکلات، ترس و واهمه به دل خود راه ندهند و تسلیم نشوند.

 ساختن شخصیت مستقل

هر کسی یک سری علاقه‌مندی و وابستگی‌ها به خانواده خودش دارد و قرار نیست به محض جاری شدن صیغه عقد به یک باره این وابستگی قطع شود. باید فرد تلاش کند که این وابستگی‌ها را مدیریت کند که در آخر و در کنار احترامی که برای خانواده‌اش قائل هست، نشان دهد که شخصیت مستقلی دارد که با همسرش به یک تصمیم نهایی می‌رسد و البته اگر نیاز به راهنمایی بود، روان‌شناس به عنوان یک فرد بی‌طرف و مسلط به حل مشکل بسیار کمک خوبی است.

  یادگیری مهارت مدیریت بحران‌ها

شخصیت همسرتان هرطور که باشد، شما هم نیاز به دوباره سنجیدن رفتارهای خود دارید. این باور که شما هم بی‌عیب و نقص نیستید، یک نوع آمادگی و انعطاف روحی ایجاد می‌کند که برای دستیابی به تفاهم ضروری است. ریشه بسیاری از مشکلات بلد نبودن مهارت‌های ضروری زندگی است. مثلا مهارت مدیریت خشم و مقابله با استرس. مهارت خود آگاهی و حل مسئله و مهارت همدلی. شایان ذکر است توانایی حل مسئله و تصمیم‌گیری در مدیریت بحران‌ها نقش برجسته‌تری دارد.

  صبر و حوصله در گفت‌وگوی سالم دو طرفه

نوعروس و دامادها باید برای هم وقت بگذارند و در فضایی سالم با هم صحبت کنند. ما هر قدر که توانا باشیم به یک باره نمی‌توانیم ریشه مشکلات را خشک کنیم. صبوری کردن و حوصله به خرج دادن بسیار کمک‌کننده است.

  بزرگ‌نکردن مسائل زودگذر

در اوایل زندگی یک سری اتفاقات پیش می‌آید که خاص همان دوران کوتاه است مثل خرید برای عروس و داماد و جشن عروسی و ... . این مسائل به شدت اعصاب و روان زوج ها را درگیر می‌کند که گرچه برای عده‌ای خیلی مهم است اما با کمی سعه صدر نشان دادن دوطرف این قضیه رفع می‌شود و خاطره بدی در اذهان به جا نمی‌ماند وگرنه متاسفانه گاهی تا سالیان سال زندگی زوج ها را تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد.

«فریبا البرز؛ ‌ کارشناس‌ارشد مشاوره‌خانواده»

خراسان

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آشنا
|
-
|
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
4
19
تو سن بچگی ازدواج کردن میشه همین!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
1
2
در همه چیز اینگونه است اگر کسی این آشغالهای چینی را بخاطر منافع اندک آن نخرد در نتیجه روی دست کارخانه مانده و خودشان التماس به فروش با یک دهم قیمت خاهند کرد چون هیچ کشوری غیر از اینجا سوار این آشغالها نمیشود....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
1
5
ببخشید ولی صغری کبری بافتن نمی خواد
جوان های امروزی دانسته یا ندانسته فردگرا شدن و اجازه کوچکترین ورود و دخالتی رو در حیطه شخصی به کسی نمیدن
در این حالت هم زندگی مشترک بی معنا میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
0
1
ازدواج با قوانین کنونی اشتباه است.فقط دادگاه ها را شلوغ میکنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار