علائم هشداردهنده ای که نشان می‌دهد باید حیوان خانگی تان را فوراً به دامپزشکی ببرید
کد خبر: ۲۸۰۹۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 May 30    -    ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
یک دامپزشک در صفحه تیک تاک خود علائمی را فاش کرد که به گفته او همه کسانی که سگ دارند باید مراقب بروز آنها در حیوان خانگی خود باشند. توجه به این علائم می‌تواند از ابتلای سگ‌ها به بیماری های جدی جلوگیری کند و حتی جان این حیوانات دوست داشتنی را نجات دهد.

علائم هشداردهنده ای که نشان می‌دهد باید حیوان خانگی تان را فوراً به دامپزشکی ببرید(روزیاتو)

علائم هشداردهنده ای که نشان می‌دهد باید حیوان خانگی تان را فوراً به دامپزشکی ببرید(روزیاتو)«تابناک با تو» - یک دامپزشک در صفحه تیک تاک خود علائمی را فاش کرد که به گفته او همه کسانی که سگ دارند باید مراقب بروز آنها در حیوان خانگی خود باشند. توجه به این علائم می‌تواند از ابتلای سگ‌ها به بیماری های جدی جلوگیری کند و حتی جان این حیوانات دوست داشتنی را نجات دهد.

دکتر هانتر فین، صاحب یک بیمارستان حیوانات در ایالت تگزاس آمریکاست که بیش از ۲.۲ میلیون دنبال کننده در شبکه اجتماعی تیک تاک دارد؛ جایی که در آن زندگی خود به عنوان یک دامپزشک و توصیه های تخصصی‌اش را به اشتراک می‌گذارد.

علائم هشداردهنده ای که نشان می‌دهد باید حیوان خانگی تان را فوراً به دامپزشکی ببرید(روزیاتو)

این دامپزشک در ویدئویی که اخیرا منتشر کرده به دوستداران این موجودات پشمالو درباره سگ‌هایی که طوری راه می‌روند که انگار مست هستند هشدار داد. او در این کلیپ کوتاه، مکالمه‌ای خیالی بین صاحب حیوان خانگی و دامپزشک را به تصویر می‌کشد و خودش به جای هر دو طرف حرف می‌زند.

صاحب سگ می‌گوید: «این اواخر سگم روی مبل بالا و پایین نمی‌پره.»

دامپزشک پاسخ می‌دهد: «طوری رفتار می‌کنه که انگار درد داره؟»

و سگ صاحب می‌گوید: «نه اما طوری راه می‌ره که انگار مسته.»

بعد دکتر فین هشدار می‌دهد: «همین حالا سگ رو ببر پیش دامپزشک.»

علائم هشداردهنده ای که نشان می‌دهد باید حیوان خانگی تان را فوراً به دامپزشکی ببرید(روزیاتو)

در توضیح این ویدیو که تا زمان نگارش این مقاله بیش از ۳۰ هزار بار دیده شده نوشته شده: «خیلی چیزها می‌توانند باعث این اتفاق شوند اما باید در اولین فرصت یک ارزیابی کامل از نخاع سگتان داشته باشید.»

این ویدیو موجب شد افراد دیگر نیز داستان های مشابهی از آنچه برای حیوانات خانگی‌شان اتفاق افتاده با دیگران به اشتراک بگذارند.

علائم هشداردهنده ای که نشان می‌دهد باید حیوان خانگی تان را فوراً به دامپزشکی ببرید(روزیاتو)

یک نفر نوشت: «سگ باکسر هفت ماهه من عاقبت کارش به مننژیت کشید. من حتی نمی‌دونستم این بیماری توی سگ‌ها هم وجود داره.»

یکی دیگر نوشت: «ماستیفِ ما به سندرم وابلر مبتلا شد.»

سومین کاربر تیک تاک گفت: «سگ من پنج سال داشت و مشکلش سرطان پیشرفته مغز بود.»

یکی دیگر هم نوشت: «من صاحب یه سگ داکسی‌ ام و دیسک بین مهره ای (IVDD) اصلا شوخی‌بردار نیست… اما حالا حالش کاملا خوب شده.»

IVDD نوعی اختلال در ستون فقرات است که می‌تواند زمانی رخ دهد که دیسک سگ پاره شود، لیز بخورد یا دچار فتق شود.

علائم هشداردهنده ای که نشان می‌دهد باید حیوان خانگی تان را فوراً به دامپزشکی ببرید(روزیاتو)

در یک ویدیوی دیگر، دکتر فین در مورد یکی دیگر از علایم رایج که صاحبان سگ با آن مواجه می‌شوند صحبت می‌کند؛ دل درد.

او ویدیویی از یک کاربر دیگر منتشر کرده که نشان می‌دهد سگش را از دست داده است. این کلیپ با عکسی از سگ صاحبت این اکانت شروع می‌شود که روی آن نوشته شده: «فقط دل پیچه داره، فردا خوب می‌شه.» و بعد دوربین یک کارت با نوشته‌ای برای ابراز همدردی را در کنار اسباب بازی سگ و چند گل روی میز نشان می‌دهد که به این معنی است که سگ جانش را از دست داده است.

 

دکتر فین می‌گوید: «برای هر کسی که چنین اتفاقی را تجربه کرده متاسفم. و اگر به بخش نظرات آن ویدیو نگاه کنید افراد زیادی را خواهید دید که شرایط مشابهی را از سر گذرانده‌اند. خیلی ناراحت کننده است.»

او ادامه داد: «شما حیوان خانگی خود را بهتر از هرکسی می‌شناسید. من دامپزشکم و شما بهتر از من حیوان خانگی خودتان را می‌شناسید. اگر فکر می‌کنید که مشکلی وجود دارد لطفا آنها را برای معاینه ببرید. چون حتی اگر همیشه هم نتوانید حیوانتان را نجات دهید، این کار به شما کمک می‌کند تا از بار گناهی که بعد از آن احساس می‌کنید، خلاص شوید. و چه کسی می‌داند؟ شاید بتوانیم حیوان را نجات دهیم. شاید بتوانیم کاری انجام دهیم. بنابراین به یاد داشته باشید که اگر نگران هستید، منتظر نمانید، گوگل نکنید، حیوان را بردارید و پیش پزشک بروید.»

منبع: روزیاتو

برچسب ها: دام ، دامپزشک ، هشدار ، خانگی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
1
2
تمام غم و غصه‌هامون حل شد فقط مونده این مورد که اونم تابناک برامون اوکی کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار