غذاهایی که خطر سقط جنین را کاهش می دهند
کد خبر: ۲۸۰۷۹۶
تاریخ انتشار: 2023 May 26    -    ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
 تغییر سبک زندگی از جمله تغییر در رژیم غذایی، ترک سیگار و الکل پیش از بارداری و در نخستین هفته‌های بارداری خطر سقط جنین را کاهش می‌دهد

 تغییر سبک زندگی از جمله تغییر در رژیم غذایی، ترک سیگار و الکل پیش از بارداری و در نخستین هفته‌های بارداری خطر سقط جنین را کاهش می‌دهد

 
 

غذاهایی که خطر سقط جنین را کاهش می دهند

 

سقط جنین تجربه‌ای ویرانگر است که به زندگی بسیاری زوج‌ها به‌شدت آسیب می‌زند. اما آیا روش ساده‌ای مانند تغییر رژیم غذایی می‌تواند این خطر را کاهش دهد؟

 

به گزارش نشریه میرر، پژوهشگران دانشگاه بیرمنگام در پی یافتن پاسخی روشن برای این پرسش‌اند.

گروه خیریه سقط جنین تامی در مطالعه خود ۲۰ پروژه را که موضوع آن‌ها ارتباط میان تغذیه و عادات غذایی در ماه‌های قبل و بعد بارداری و تولد نوزاد بود، تجزیه و تحلیل کرد. آن‌ها به شواهدی دست یافتند که نشان می‌داد رژیم غذایی غنی از میوه، سبزیجات، غذاهای دریایی، محصولات لبنی، تخم‌مرغ و غلات کامل خطر سقط جنین را کاهش می‌دهد.

بر اساس این بررسی، مصرف زیاد میوه به‌تنهایی احتمال سقط جنین را ۶۱ درصد کم می‌کند و مصرف زیاد سبزیجات نیز ۴۱ درصد از احتمال بروز این خطر می‌کاهد. برای محصولات لبنی این میزان ۳۷ درصد، غلات ۳۳ درصد و غذاهای دریایی و تخم‌مرغ ۱۹ درصد است.

رژیم غذایی سرشار از غذاهای فراوری‌شده مانند انواع نان، کیک، سوسیس و غذاهای آماده خطر سقط جنین را دو برابر می‌کند.

این داده‌ها در یک بازه پیش از بارداری تا سه‌ماهه نخست بارداری از نزدیک به ۶۴ هزار زن سالم جمع‌آوری شدند.

دکتر یلین چونگ، کارآموز تخصص زنان و زایمان در دانشگاه بیرمنگام، گفت: «سقط جنین مشکلی شایع است و براوردها نشان می‌دهد که از هر شش بارداری یک مورد به سقط ختم می‌شود. دلایل شناخته‌شده زیادی برای آن وجود دارد؛ از مشکلات کروموزومی گرفته تا عفونت رحم. با این حال، تقریبا ۵۰ درصد این سقط‌ها هنوز توجیهی ندارند و والدین در نبود دلیل مشخص، اغلب به ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی مراجعه می‌کنند تا در مورد بهترین روش‌های حفظ سلامت خود و کاهش خطر سقط جنین‌های آینده راهنمایی بگیرند.»

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار