کدام تلفن‌همراه، رخنه امنیتی دارد؟
کد خبر: ۲۸۰۷۹۵
تاریخ انتشار: 2023 May 25    -    ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
سامسونگ اخیراً آخرین به‌روزرسانی امنیتی را برای مدل‌های گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا در ایالات متحده ارائه کرده است.

سامسونگ اخیراً آخرین به‌روزرسانی امنیتی را برای مدل‌های گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا در ایالات متحده ارائه کرده است.

 
 

این به‌روزرسانی پس از انتشار رخنه امنیتی می ۲۰۲۳ برای سری گلکسی نوت ۲۰ در کشورهای آمریکای لاتین در اوایل این ماه انجام شد. نسخه میان‌افزار N۹۸xUSQS۴HWE۴ شامل اصلاحات امنیتی ضروری برای بیش از ۷۰ آسیب‌پذیری موجود در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های سامسونگ است.

 

کدام تلفن‌همراه، رخنه امنیتی دارد؟

 

چه چیزی در این به روز رسانی برای سری گلکسی نوت ۲۰ وجود دارد؟

وصله امنیتی می 2023 در مجموع 72 نقص امنیتی را برطرف می‌کند که شش مورد از آنها به عنوان آسیب‌پذیری حیاتی طبقه‌بندی می‌شوند که هم گوشی‌های اندرویدی به طور کلی و هم دستگاه‌های سامسونگ را به طور خاص تحت تأثیر قرار می‌دهند. علاوه بر این، 56 رفع امنیتی به عنوان بالا و 10 مورد به عنوان متوسط طبقه بندی می شوند. شایان ذکر است، سامسونگ قبلاً دو مورد از نقص‌های امنیتی را که گوگل در وصله امنیتی می 2023 خود در آپدیت امنیتی آوریل 2023 وارد کرده بود، برطرف کرده بود. علاوه بر این، یک اصلاح ارائه شده توسط Google برای دستگاه های سامسونگ اعمال نمی شود.

از جمله آسیب‌پذیری‌هایی که در این به‌روزرسانی به آن‌ها پرداخته شده است، می‌توان به مشکلاتی در تابع FactoryTest، ActivityManagerService، نشانگرهای هسته در فایل گزارش، مدیریت تم، GearManagerStub و برنامه Tips اشاره کرد. نقص‌های امنیتی همچنین به مؤلفه‌هایی مانند مودم شانون در پردازنده‌های اگزینوس، بوت‌لودر، مؤلفه‌های تنظیمات تماس و کنترل دسترسی AppLock گسترش یافت. سامسونگ علاوه بر رفع 58 نقص امنیتی که توسط گوگل برطرف شده بود، تمامی این آسیب‌پذیری‌ها را با جدیت برطرف کرده است.

به‌روزرسانی امنیتی مه 2023 در حال حاضر برای دستگاه‌های سری گلکسی نوت 20 در شبکه‌های Sprint و T-Mobile در ایالات متحده در دسترس است. کاربران می توانند با رفتن به تنظیمات > به روز رسانی نرم افزار و انتخاب دانلود و نصب، به روز رسانی را بررسی کنند.

سری گلکسی نوت 20 که در اواخر سال 2020 توسط سامسونگ عرضه شد، ابتدا با اندروید 10 عرضه شد. از آن زمان، دستگاه‌ها به‌روزرسانی‌های اندروید 11 را در اواخر سال 2020، اندروید 12 در اواخر سال 2021 و اندروید 13 را تا پایان سال 2022 دریافت کردند.

خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار