انواع ترند دکوراسیون ۲۰۲۳؛ ایده‌های بکر و کاربردی
کد خبر: ۲۸۰۱۸۵
تاریخ انتشار: 2023 May 28    -    ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
سال ۲۰۲۲، سالی بود که اعصاب همه ما از کووید و خانه‌نشینی تحمیلی‌اش خراب بود، پس دلمان می‌خواست از دل سنگرها بیرون بزنیم و زندگی نو را شروع کنیم؛ حالا لعاب این زندگی نو، ترند دکوراسیون ۲۰۲۳ است که قرار است با رنگ‌های درخشان، ایجاد صمیمیت بیشتر و بازگشت به عناصر نوستالژیک زندگی، خودش را به ما هدیه بدهد.

انواع ترند دکوراسیون ۲۰۲۳؛ ایده‌های بکر و کاربردی(اسنپ)

انواع ترند دکوراسیون ۲۰۲۳؛ ایده‌های بکر و کاربردی(اسنپ)«تابناک با تو» - سال ۲۰۲۲، سالی بود که اعصاب همه ما از کووید و خانه‌نشینی تحمیلی‌اش خراب بود، پس دلمان می‌خواست از دل سنگرها بیرون بزنیم و زندگی نو را شروع کنیم؛ حالا لعاب این زندگی نو، ترند دکوراسیون ۲۰۲۳ است که قرار است با رنگ‌های درخشان، ایجاد صمیمیت بیشتر و بازگشت به عناصر نوستالژیک زندگی، خودش را به ما هدیه بدهد.

قبل از اینکه به ترندهای دکور ۲۰۲۳ بپردازیم، توصیه می‌کنیم خانه خود را طوری تزئین کنید که احساس خوبی به شما بدهد، بنابراین اگر این ایده‌ها با ذهنیت شما همخوانی ندارند یا به خانه‌تان نمی‌آیند، احساس نکنید که مجبور هستید این ایده‌ها را بپذیرید. در واقع، قرار نیست سبک‌های طراحی داخلی ۲۰۲۳ را به خودتان تحمیل کنید. ما در ادامه اصلی‌ترین نکته‌های ترند دکوراسیون ۲۰۲۳ را با شما در میان می‌گذاریم تا جزئیات بیشتر و خلاقانه تری داشته باشید.

ترندهای طراحی داخلی سال ۲۰۲۳ چه هستند؟

سبک‌های طراحی داخلی ۲۰۲۳، خیلی از عادات رنگی دهه گذشته را کنار می‌گذارد و در تلاش است روحی تازه را به زندگی ما وارد کند. برای این‌کار ترکیب جالبی از ترندهای جدید و گذشته را در هم گره می‌زند. ترند دکوراسیون ۲۰۲۳ را با ویژگی‌های زیر شناسایی خواهیم کرد:

* بازگشت رنگ‌های شفاف و پرقدرت
* سطوح سنگی طبیعی
* پلان‌های بسته
* پوشش‌های فلزی
* نشیمن لوکس
* نورپردازی
* الهام از طراحی مبلمان دهه‌های ۶۰ و ۷۰

کلیدواژه‌ها و مضامین اصلی برای تعریف مفاهیم در ترند دکوراسیون ۲۰۲۳ از «کم»، «سرد» و «خنثی» فاصله می‌گیرند و «زیاد»، «گرمی» و «جزئی» جای آن‌ها را می‌گیرد. ظاهر لوکس و پارچه‌های مجلل مهم می‌شوند، اما چیزی‌که همچنان حرف اول را می‌زند ظرافت در ترکیب آن‌هاست.

مهم نیست که چه سبک تزئینی‌ را انتخاب می‌کنید، مهم این است که در ترکیب تمام متریالی که به کار می‌برید ظرافت را بتوانید وارد کنید. ترندهای طراحی داخلی سال ۲۰۲۳ با وجود تنوعی که دارند، از اهداف یکسانی پیروی می‌کنند: القای حس زیبایی، راحتی و رعایت سبک شخصی برای خانه شما. پس برای بازسازی و یا خرید وسایل خانه خود در ۲۰۲۳ موارد زیر را در نظر داشته بگیرید.

با ترند دکوراسیون ۲۰۲۳، خنثی‌های گرم دهه ۹۰ برمی‌گردند

اگر به موسیقی پاپ و گرانج، شلوار جین فاق‌بلند، مایکل جکسون و ماتریکس، اینترنت دایال‌آپ و مایکل جردن علاقه دارید، احتمالاً دهه ۹۰ را خوب می‌شناسید. حالا ترند دکوراسیون ۲۰۲۳ از ما می‌خواهد که دوباره رنگ‌های بژ، قهوه‌ای و کرم را به خانه خود بیاوریم. امسال قرار است رنگ‌های خنثیِ سرد به‌ نفع رنگ‌هایی که تداعی‌کننده دهه ۹۰ هستند، کنار گذاشته شوند.

انواع ترند دکوراسیون ۲۰۲۳؛ ایده‌های بکر و کاربردی(اسنپ)

در نظرسنجی‌های انجام‌شده از طراحان در مورد پرطرفدارترین رنگ‌های سال جدید، خاکستری روشن کمترین رأی را آورده است. پس پیش‌بینی ترندهای ۲۰۲۳ به ما می‌گوید که بهتر است از رنگ‌های خاکستری سرد که در دهه گذشته بسیار محبوب بودند فاصله بگیریم و به‌سمت رنگ‌هایی گرم‌تر و مهمان‌نوازتر برویم.

استودهولمِ طراح می‌گوید که: «رنگ‌هایی که امسال برای خانه‌هایمان انتخاب می‌کنیم، نشان می‌دهند که چگونه می‌خواهیم صلح و خوش‌بینی را به تصویر بکشیم، پس اتاق‌ها را در گرما و حس خوب غرق کنید.»

انفجار رنگ

بعد از گذشت چند سال از استفاده از رنگ‌های خنثی، در ترند دکوراسیون ۲۰۲۳ شاهد بازگشت رنگ در دکوراسیون منزل، رنگ‌ها و ملافه‌ها خواهیم بود. بالاخره فضای داخلی سفید و خنثی به‌نفع رنگ‌های واضح و پررنگ‌تر کنار می‌روند. لیندسی اسمکر، مدیر ESP Trendlab می‌گوید: «دکور خانه کاملاً سفید در حال فروپاشی است. مهم است که کنتراست، گرما و بُعد را به فضاهای سفید اضافه کنیم تا احساس نکنیم در بیمارستان زندگی می‌کنیم.»

انواع ترند دکوراسیون ۲۰۲۳؛ ایده‌های بکر و کاربردی(اسنپ)

اسمکر پیشنهاد می‌کند برای جلوگیری از هرگونه حال‌وهوای بیمارستانی، رنگ‌های گرم مثل «رنگ شاه‌بلوطی گرم» یا رنگ‌های اشباع‌شده را به دکوراسیون، فرش‌ها و بالش‌های خود اضافه کنید تا بتوانید گرما، راحتی و ظرافت را به خانه خود بیاورید. البته رنگ ‌ترند سال ۲۰۲۳ هم که یک قرمز پرقدرت است و می‌تواند این فضای جسورانه، شاد و خوش‌بینانه را به فضای داخلی شما بیاورد.

برای کسانی که هنوز دلبسته فضای رنگی قبلی هستند، ظهور سایه‌های کم‌رنگ آبی و سبز را مژده می‌دهیم. خوشبختانه در ترندهای جدید تنوع رنگی زیاد است و چیزی که مهم است نحوه انتخاب و ترکیب رنگ‌هاست. شما قرار است با انتخاب رنگ و فاصله‌گرفتن از سادگی، به سبک شخصی خود برسید و قصه خودتان را با طراحی داخلی خانه، بگویید.

شروع دوره حکومت مواد خام و سنگ‌های طبیعی

یکی از دلایل اصلی استفاده از سنگ در فضای داخلی این است که این متریال، ارتباط خوبی بین زندگی بیرونی و راحتی چهار دیواری‌ها برقرار می‌کنند. می‌توان سنگ را به‌راحتی با عناصر دیگری مثل کاشی‌های تراتزو (Terrazzo)، دیوارهای شیشه‌ای یا حتی دیوارهای سفید خالی ترکیب کرد. به ‌یاد داشته باشید که‌ ترند دکوراسیون ۲۰۲۳ ، متریال‌های طبیعی را به مصنوعی ترجیح می‌دهد.

انواع ترند دکوراسیون ۲۰۲۳؛ ایده‌های بکر و کاربردی(اسنپ)

رگه‌ها و بافت‌های اغراق‌آمیز در سنگ مرمر، سنگ و چوب و همچنین گرین‌ها یا دانه‌های با کنتراست و الگو و بافت زیاد، امسال جایگاه ویژه‌ای در دکوراسیون داخلی دارند. بعضی از محبوب‌ترین سنگ‌ها عبارتند از:

* تراورتن
* سنگ مرمر
* اسلب‌های حجیم از گرانیت
* سنگ صابونی
* سنگ آهکی

برای اضافه‌کردن این ترند به فضای خود، به غیر از میزهای قهوه‌خوری سنگی، میزهای کانتر، پشتی و کفپوش، می‌توانید از سرامیک و سفال دست‌ساز، گلدان‌های سفالی دست‌ساز، ظروف سنگی و ظروف غذاخوری هم استفاده کنید.

استفاده از مواد طبیعی در ترند دکوراسیون ۲۰۲۳

در ترند دکوراسیون ۲۰۲۳ استفاده از مواد طبیعی و ارگانیک همچنان در اولویت است. مواد طبیعی پایدارتر هستند و آسیب کمتری به محیط‌زیست وارد می‌کنند. هرچه سبک زندگی پایدار بیشتر رواج پیدا می‌کند، تمایل مردم هم به انتخاب موادی که به‌راحتی قابل بازیافت باشند، بیشتر می‌شود. این یعنی که این ترندها حالاحالاها قرار نیست از مد بیافتد، پس دنبال استفاده از مواد ارگانیک مثل پشم، پنبه، ابریشم، چوب خیزران (بامبو) و خاک رس با رنگ‌های خاکی و خنثای گرم باشید.

انواع ترند دکوراسیون ۲۰۲۳؛ ایده‌های بکر و کاربردی(اسنپ)

برای اینکه ظاهری طبیعی به خانه خود بیاورید، به‌دنبال مبلمانی باشید که از چوب‌های سبک ساخته شده‌اند و فضاهای خود را با فرش‌های طبیعی که با پشم، جوت یا پنبه بافت‌دار ساخته شده‌اند، پر کنید.

خانه‌هایی با ظاهر لوکس، نه به مینیمالیست!

ترند دکوراسیون ۲۰۲۳ از تاکید بیش ‌از حد به مینی‌مالیسم فاصله می‌گیرد و ماکسی‌مالیسم را برای ایجاد ظاهری مجلل تبلیغ می‌کند. برای اینکه خانه‌ای با فضای جدید داشته باشید، تزئئینات را به فضای زندگی خود اضافه کنید. زبان طراحی داخلی در سال پیش رو، ایجاد فضاهایی است که مجلل، پیچیده و بی‌زمان به نظر می‌رسند.

انواع ترند دکوراسیون ۲۰۲۳؛ ایده‌های بکر و کاربردی(اسنپ)

برای اینکه این تجمل‌گرایی ظاهری قدیمی و زمخت نگیرد، باید آن را خیلی ظریف پیاده کنید. همین جا اضافه کنیم که برای لوکس‌بودن نیاز نیست سراغ مواد براق و آینه‌ای بگردید. می‌توانید این فضا را با استفاده از موارد زیر ایجاد کنید:

*صندلی‌های مخملی
*فرش‌های نرم
*نورپردازی چند لایه
*بالش‌ها
*خرید چند مجسمه زیبا

در سبک‌های طراحی داخلی ۲۰۲۳ پارچه‌هایی که لوکس به‌نظر می‌رسند مثل ابریشم، کتان و مخمل کاربرد زیادی دارند. ایجاد فضاهایی که ترکیبی از عناصر زیر را داشته باشد، طرفداران زیادی خواهد داشت:

* بافت‌های چندلایه
* رنگ‌های چوبی گرم
* رنگ‌های غنی
* فرش‌های طرح‌دار یا شبکه‌ای
* بالش‌ها و روکش‌های مجلل

همین حالا با تصور ترکیب متریال‌ها و عناصر بالا به آدم احساس گرمی و صمیمیت دست می‌دهد. درواقع پیچیدگی ظریف موجود در ترندهای دکوراسیون ۲۰۲۳ بر اساس پیچیدگی احساسی انسان مدرن امروزی ست.

در همین راستا تام میرابیل_بنیانگذار آژانس پیش‌بینی ترند Springboard Futures_ می‌گوید: «بازار بالاخره از ترندهای رمانتیک‌تری مثل خانه کلبه‌ای و حتی انواع بی‌شمار خانه‌های روستایی دور می‌شود. همان‌طور که از نگرانی‌ها و ترس‌های همه‌گیری، گذشته و به‌ سمت واقعیت‌های پیچیده جهان جدید پیش می‌رود، ترندهای قدیمی بیش ‌از حد ساده‌لوحانه و فرار به نظر می‌رسند».

پیش بینی ترندهای ۲۰۲۳ در طراحی داخلی

یکی از مهم‌ترین بحث‌ها برای هر ترندی، بحث طراحی داخلی است، در مورد ترند دکوراسیون ۲۰۲۳ هم قضیه همین است. ما در ادامه پیش بینی ترندهای ۲۰۲۳ در حوزه طراحی داخلی را با شما در میان گذاشته‌ایم تا اگر قرار است خانه بخرید یا آن را بازسازی کنید، بدانید که مد روز چیست و چطور می‌توانید از آن استفاده کنید.

انواع ترند دکوراسیون ۲۰۲۳؛ ایده‌های بکر و کاربردی(اسنپ)

حضور طاق‌های گرد در ترندهای طراحی داخلی سال ۲۰۲۳

قاب‌ها، ورودی‌ها و سقف‌های گرد با ترند دکوراسیون ۲۰۲۳ برای حوزه طراحی داخلی برخواهند گشت. طاق‌ها تداعی‌کننده دوران معماری باستانی هستند و حس بی‌زمانی و نرمی را به هر فضایی می‌آورند.

اتاق‌های لباس‌شویی

اتاق‌های لباس‌شویی با جزئیات طرح‌دار و حتی لوازم جانبی عجیب ‌و ‌غریب جذاب، دیگر ترند دکوراسیون ۲۰۲۳ در حوزه طراحی داخلی است. اصلا اگر فضایی اضافه دارید، داشتن همچین اتاقی از واجبات است!

استفاده از رنگ‌های گرم روی دیوارها

رنگ‌های قهوه‌ای، کاراملی، قرمز گوجه‌‌ای و تراکوتا (قرمز رسی) در ترند دکوراسیون ۲۰۲۳ مهم خواهند شد. بعد از سال‌ها تسلط رنگ سفید روشن و خاکستری سرد، مردم دنبال پالت آرامش‌بخش‌تری هستند که گرما و آرامش را به آنها القا کند.

حضور پترن شطرنجی

تارتان‌های ظریف و رنگ‌های خنثیِ دلپذیر را فراموش کنید. در‌حال‌حاضر، طرح‌های چهارخانه با رنگ‌های پررنگْ به مردم این امکان را می‌دهد که تجربه‌ای جدید داشته باشند: از پترن شطرنجی حتی می‌توان در پوشش کف هم استفاده کرد.

روکش‌های چوبی با براقیت بالا

به‌جای روکش‌های چوبی مات، چوب‌های براق کاربرد بیشتری در سبک های طراحی داخلی ۲۰۲۳ خواهند داشت که ظاهر و حس صیقلی را به خانه می‌بخشند.

بازگشت غرورآمیز رنگ طلایی

راه را باز کنید که با ترند دکوراسیون ۲۰۲۳، رنگ طلایی برگشته است. چرا؟ چون وقتی رنگ ترند سال ۲۰۲۳، از رنگ‌های گرم الهام می‌گیرد، طلایی هم باید در لیست باشد چون هم گرم است و هم لوکس!

راه راه برمی‌گردد

راه‌راه‌ها به‌شکلی گسترده برمی‌گردند. آن‌ها عنصر اصلی طراحی با کنتراست بالا هستند. احتمالا پترن‌های راه‌راه در کاغذ دیواری، پارچه‌ها یا رنگ دیوارها استفاده شوند و بر خلاف هر الگوی قدیمی دیگری، شکل جسورانه را ایجاد می‌کنند.

چوب‌هایی با رنگ‌های گرم

استفاده از رنگ‌های چوبی گرم‌تر و پالت رنگ خاکی در مبلمان و پارچه، همچنان رو به افزایش خواهد بود.

طراحی نوستالژیک

طراحی داخلی در مورد ترند دکوراسیون ۲۰۲۳ با در‌نظر‌گرفتن نوستالژی ادامه خواهد داشت. انسان عصر امروز دلش می‌خواهد بین این همه تکنولوژی و رنگ سرد، خیلی وقت‌ها به گذشته‌اش هم برگردد.

حرف آخر؛ نگاه جدید به وسایل قدیمی

این روزها آدم‌ها کمتر به فضاهای هارمونیک و مبل‌های هم‌شکل، علاقه نشان می‌دهند. آن‌ها ترجیح می‌دهند اکسسوری‌های منحصربه‌فرد و یا مثلاً وسایلی را که احساس می‌کنند خاص است و رودست ندارد، در فضاهای خود بگنجانند، بنابراین ترندهای طراحی داخلی سال ۲۰۲۳ به‌دنبال راه‌هایی برای احترام به چیزهای قدیمی و به‌ارث‌رسیده است. این سبک به سلیقه شخصی شما و توانایی شما در فضاسازی و طراحی داخلی، اعتماد می‌کند.

همچنین علاقه به مبلمان قدیمی و استفاده مجدد از وسایلی که از مد رفته محسوب می‌شوند، یک تغییر امیدوارکننده است که به سبک زندگی پایدار هم کمک می‌کند. پس به مغازه‌های دست‌دوم‌ فروشی سر بزنید و با بودجه کم، ترند دکوراسیون ۲۰۲۳ را اجرا کنید.

منبع: اسنپ

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار