جادوی دکوراسیون فروشگاهی در انتخاب بهتر کالا به مشتری
کد خبر: ۲۷۹۸۰۶
تاریخ انتشار: 2023 May 18    -    ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
در صنعت خرده فروشی بسیار رقابتی امروزی، ایجاد محیطی دلپذیر و جذاب در فروشگاه برای جذب و حفظ مشتریان بسیار مهم است. سیستم‌های دکوراسیون فروشگاه و قفسه بندی نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کنند، زیرا نه تنها زیبایی فروشگاه را افزایش می‌دهند، بلکه تجربه خرید مشتری را نیز بهبود می‌بخشند.

جادوی دکوراسیون فروشگاهی در انتخاب بهتر کالا به مشتری (سرپوش)

جادوی دکوراسیون فروشگاهی در انتخاب بهتر کالا به مشتری (سرپوش)«تابناک با تو» - در صنعت خرده فروشی بسیار رقابتی امروزی، ایجاد محیطی دلپذیر و جذاب در فروشگاه برای جذب و حفظ مشتریان بسیار مهم است. سیستم های دکوراسیون فروشگاه و قفسه بندی نقش مهمی در این زمینه ایفا می کنند، زیرا نه تنها زیبایی فروشگاه را افزایش می دهند، بلکه تجربه خرید مشتری را نیز بهبود می بخشند. هدف این مقاله بررسی این است که چگونه دکوراسیون فروشگاه و سیستم‌های قفسه‌بندی می‌توانند به مشتریان در انتخاب محصولات بهتر با بررسی اصول روان‌شناختی موجود در تجارت بصری کمک کنند. با تجزیه و تحلیل تاثیر رنگ، نور و چیدمان بر رفتار مشتری، این مقاله نشان خواهد داد که چگونه یک دکوراسیون فروشگاه و سیستم قفسه بندی موثر نه تنها می تواند فروش را افزایش دهد، بلکه رضایت و وفاداری مشتری را نیز افزایش می دهد.

دکوراسیون فروشگاهی چیست؟

دکوراسیون به استفاده مناسب و تاثیرگذار از المان‌ها در محیط گفته می‌شود. مهم نیست شما در حال تغییر کدام محیط هستید، بلکه مسئله مهم این است که آن محیط را به گونه‌ای تغییر دهید که مخاطب حس خوبی داشته باشد و بتواند با محیط ارتباط برقرار نماید.

امروزه، بسیاری از برندها برای اینکه بتوانند اثرگذاری برند خود را افزایش دهند به فروشگاه‌های خود اهمیت زیادی می‌دهند. یکی از بهترین نمونه‌ها در این زمینه برند شنل است. شنل با فروشگاه‌های جذابی که دارد توانسته است مشتریان خود را در سراسر دنیا به مشتریان وفادار تبدیل نماید.

فواید توجه به دکوراسیون در فروشگاه‌ها

در گذشته، برندها به این موضوع توجهی نداشتند دکوراسیونی که در فروشگاه‌شان پیاده‌سازی می‌شود می‌تواند بر تعداد مشتریان آنها اثر بگذارد. اما حدود ۱۰۰ پیش، زمانیکه برندهای مختلف کم‌کم متولد شدند و تکنولوژی به زندگی انسان‌ها وارد شد، کسب‌وکارها به این نتیجه رسیدند یکی از راه‌های اثرگذاری بر مشتری توجه به دکوراسیون فروشگاه‌هاست. امروزه، دکوراسیون و فضاسازی به یکی از علوم بسیار مهم تبدیل شده است و تمامی کسانی که می‌خواهند در بازار کاری به موفقیت برسند به این موضوع توجه ویژه‌ای دارند و آن را مد نظر قرار می‌دهند. در ادامه به فواید توجه به دکوراسیون فروشگاهی می‌پردازیم.

جذب مشتری

تصور کنید شما به عنوان مشتری وارد یک پاساژ شده‌اید و می‌خواهید کفش بخرید. زمانیکه درپاساژ در حال قدم زدن هستید ویترین مغازه‌ای را می‌بینید که به خوبی نورپردازی شده است و کفش‌ها با دکوراسیون زیبا در ویترین قرار گرفته‌اند. در کنار آن، مغازه‌ای است که به چیدمان کفش‌هایش اهمیتی نمی‌دهد و آنها را بدون هدف در ویترین چیده است. جنس و مدل هر دو کفش یکی است. شما جذب کدام مغازه می‌شوید؟! بی‌شک، مغازه‌ای که به دکوراسیون فروشگاهی خود اهمیت داده است مورد توجه قرار می‌گیرد و وارد آن می‌شوید.

حفظ تعامل مشتری با برند

معمولا محصولاتی که در یک فروشگاه به فروش می‌رسند این قابلیت را دارند که مشتری دوباره به آن مغازه سر بزند و کالایی را خریداری نماید. به همین دلیل، مغازه‌هایی که به دکوراسیون فروشگاهی خود اهمیت زیادی می‌دهند باعث می‌شوند نام برند در ذهن مشتریان باقی بماند. در نتیجه، مشتریان در صورتی که دوباره به کالاهای آن مغازه نیاز داشته باشند به آنجا می‌روند و این مسئله می‌تواند منجر به افزایش فروش شود. مطالعات نشان داده‌اند بازی نور، رنگ و چیدمان می‌تواند ناخودآگاه انسان‌ها را تحت تاثیر قرار دهد و آن را به سمت برند جذب کند. بسیاری از برندهای بزرگ دنیا از جمله نایکی از این ویژگی در دکوراسیون مغازه‌های خود بهره می‌برند.

تبدیل شدن به یک برند قدرتمند

بی‌شک، یکی از مواردی که می‌تواند شما را به یک برند قدرتمند تبدیل کند دکوراسیون فروشگاهی است. مهم نیست فروشگاه شما در کدام زمینه فعالیت دارد. در هر زمینه‌ای که فعالیت داشته باشید، هزاران رقیب خواهید داشت که محصول مشابه شما را به فروش می‌رسانند.

جادوی دکوراسیون فروشگاهی در انتخاب بهتر کالا به مشتری (سرپوش)

راهکارهای متفاوتی وجود دارند که می‌توانند شما را به یک برند خاص تبدیل کنند و یکی از این راهکارها دکوراسیون و چیدمانی است که در مغازه و فروشگاه خود به کار می‌برید.

چه کسانی می‌توانند کار دکوراسیون فروشگاهی انجام دهند؟

ممکن است تصمیم بگیرید که دکوراسیون فروشگاه خود را تغییر دهید، اما این سوال برای‌تان دغدغه شود که طراحی، نصب و اجرا را به چه کسی بسپاریم. با بررسی دقیق این حوزه میتوانید شرکت‌های زیادی را پیدا کنید که اختصاصا شرکت طراحی و اجرای دکوراسیون فروشگاهی هستند و می‌توانند در این زمینه به شما راهنمایی دهند و شما را در تصمیم‌گیری بهتر یاری رسانند. کافی است که قبل از آنکه کار خود را به یک فرد و یا یک شرکت بسپارید، ابتدا نمونه‌کارهای آن را به دقت بررسی نمایید و پس از آن می‌توانید از خدمات آنها بهره‌مند شوید.

نکات مهم در اجرای دکوراسیون در فروشگاه‌ها

اجرای دکوراسیون‌ در فروشگاه‌ها باید طبق قوانین خاصی قرار گیرد. توجه این قوانین می‌تواند بر مشتریان اثر بگذارد و آنها را مانند یک آهنربا به سمت مغازه و یا فروشگاه بکشانند.

توجه به دیوار قدرت

در چیدمان دکوراسیون فروشگاهی باید به دیوار قدرت توجه شود. بر اساس مطالعات تمامی مشتریانی که وارد فروشگاه می‌شوند ناخودآگاه به سمت راست فروشگاه نگاه می‌کنند. اگر این دیوار به خوبی چیدمان شود و از المان‌های جذاب در آن استفاده شود می‌تواند به تقویت برند کمک نماید.

نورپردازی مناسب

نورپردازی یکی از جذاب‌ترین بخش‌های دکوراسیون است. شما می‌توانید با اجرای نورپردازی مناسب مغز مشتریان خود را تحریک کنید و میل به خرید را در آنها افزایش دهید.

طبقه‌بندی چشم‌نواز

طبقه‌بندی از جمله اموری است که می‌تواند بر مشتریان اثر بگذارد. کالاهایی که در هر طبقه‌بندی قرار می‌گیرند باید با توجه به اندازه و رنگ خود چیدمان شوند.

خلاصه

در نتیجه، دکوراسیون فروشگاهی و قفسه‌بندی‌ها ابزارهای قدرتمندی هستند که می‌توانند بر فروش و موفقیت یک کسب و کار ریتل تأثیر بسزایی داشته باشند. بعبارتی با یک نگاه استراتژیک به فروش، می‌توان محیطی را ایجاد کرد که مشارکت مشتری را هنگام خرید بیشتر کرده و فروش را افزایش بخشید. صاحبان کسب و کارها برای عملی کردن این هدف میتوانند با مشاوره‌هایی که از شرکت‌های متخصص در زمینه طراحی دکوراسیون و قفسه‌بندی ‌فروشگاهی میگیرند یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت در فروش را ممکن سازند. شرکتهای مشاور و مجری زیادی هستند که میتوانند خدمات مناسب و اختصاصی برای فضای فروشگاهی و ریتل شما ارائه دهند.

منبع: سرپوش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار