راهکارهای کم‌هزینه و راحت که فضای خانه‌تان را دوست‌داشتنی می‌کند
کد خبر: ۲۷۹۷۶۹
تاریخ انتشار: 2023 May 16    -    ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
زندگی در چاردیوارهای مکعبی ساده‌ای که اغلب بدون توجه به زیبایی‌شناسی و نگاه معمارانه ساخته شده‌اند، می‌تواند خسته‌کننده باشد. از سوی دیگر، در سبد هزینه اغلب خانواده‌ها برای تغییر نما و ظاهر داخلی خانه بودجه اندکی وجود دارد. نشریه اینسایدر با مشورت چند طراح داخلی، برای این مشکل راه‌حل‌های کم‌هزینه‌ای ارائه داده است.

۷ راهکار کم‌هزینه و راحت که فضای خانه‌تان را دوست‌داشتنی می‌کند(همشهری آنلاین)

۷ راهکار کم‌هزینه و راحت که فضای خانه‌تان را دوست‌داشتنی می‌کند(همشهری آنلاین)«تابناک با تو» - انتخاب مبلمان به رنگ‌های روشن مایل به سفید می‌تواند به انعطاف‌پذیر بودن طراحی داخلی در آینده کمک کند.

زندگی در چاردیوارهای مکعبی ساده‌ای که اغلب بدون توجه به زیبایی‌شناسی و نگاه معمارانه ساخته شده‌اند، می‌تواند خسته‌کننده باشد. از سوی دیگر، در سبد هزینه اغلب خانواده‌ها برای تغییر نما و ظاهر داخلی خانه بودجه اندکی وجود دارد. نشریه اینسایدر با مشورت چند طراح داخلی، برای این مشکل راه‌حل‌های کم‌هزینه‌ای ارائه داده است. ما هم در ادامه چند مورد جالب را با شما در میان خواهیم گذاشت.

۷ راهکار کم‌هزینه و راحت که فضای خانه‌تان را دوست‌داشتنی می‌کند(همشهری آنلاین)

انتخاب مبلمان به رنگ‌های خنثی

اگرچه انتخاب مبل و کاناپه رنگارنگ بسیار وسوسه‌کننده است، تام لارنس‌ــ‌لوی، طراح داخلی، می‌گوید که انتخاب مبلمان به رنگ‌های روشن مایل به سفید می‌تواند به انعطاف‌پذیر بودن طراحی داخلی در آینده کمک کند.

به گفته لارنس‌ــ‌لوی، «استفاده از مبلمان عمدتا خنثی به این معنا است که زمانی که می‌خواهید ظاهر متفاوتی داشته باشید، می‌توانید با استفاده از کوسن‌ها یا پتوهای رنگی به چیزهای جالبی دست یابید.»

تمام دیوارهای یک اتاق را به یک رنگ درآورید

اگرچه دیوارهایی با رنگ‌های متمایز می‌توانند سرگرم‌کننده باشند، اغلب افراد معمولا به‌سرعت از دیوار با رنگ متفاوت خسته و دلزده می‌شوند.

اگر مصمم‌اید یک دیوار متمایز داشته باشید، بهتر است از کاغذ دیواری با رنگ خنثی یا بافت‌دار استفاده کنید تا ضمن جذاب نگه داشتن اوضاع، زود از آن خسته نشوید.

 

به تغییرات فصل بی‌توجه نباشید

شارلین پیارالی، طراح داخلی، به اینسایدر می‌گوید که تزیینات فصلی راهی سریع و آسان برای حفظ طراوت فضای شما است.

پیارالی می‌گوید: «برای فصل بهار گل بیاورید، یا برای زمستان مقداری کدو و میوه کاج اضافه کنید. چند قسمت از فضای خود را به دکورهای فصلی اختصاص دهید.»

میز ناهارخوری یا میز قهوه مکان‌های بسیار خوبی برای نمایش تزیینات فصلی‌اند.

سری به کمد و کابینت بزنید

محتویات کمدها و انبار می‌تواند به شما کمک کند بدون هیچ هزینه‌ای، ظاهر جدیدی برای فضای خود پیدا کنید.

کاسه‌های چینی انتخاب مناسبی برای نمایش روی میز ناهارخوری‌اند. آن‌ها را گهگاه از کابینت‌ها درآورید و به عنوان یک عنصر تزیینی استفاده کنید. یک کاسه چینی با شکوفه‌های نرگس شناور در آن یک انتخاب عالی است.

۷ راهکار کم‌هزینه و راحت که فضای خانه‌تان را دوست‌داشتنی می‌کند(همشهری آنلاین)

بده‌بستان هنری در حلقه دوستان

همه ما فرش و پرده‌هایی در انبار داریم که هم آن‌قدر برایمان ارزشمندند که حاضر نیستیم آن‌ها را دور بیندازیم یا بفروشیم و از طرفی مناسب فضای خانه‌ای که در حال حاضر در آن زندگی می‌کنیم، نیستند.

از این اقلام یک فهرست تهیه کنید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید. گاهی اوقات امانت دادن یک شیء زینتی به یک دوست می‌تواند به زیبایی هدیه دادن باشد.

از شمع‌های معطر استفاده کنید

روشن کردن یک شمع معطر یا سوزاندن روغن‌های خوشبو می‌تواند به‌طور چشمگیری حال‌وهوای فضای خانه شما را تغییر دهد.

پیارالی می‌گوید: «تغییر رایحه در خانه می‌تواند به یک مراسم عادی و کم‌هزینه تبدیل شود تا به فضای داخلی شما جانی دوباره ببخشد.» به این منظور همیشه می‌توانید از یک گلدان گل تازه نیز استفاده کنید.

۷ راهکار کم‌هزینه و راحت که فضای خانه‌تان را دوست‌داشتنی می‌کند(همشهری آنلاین)

قفسه‌های آشپزخانه خود را تغییر دهید

قفسه‌های آشپزخانه اغلب بدون تغییر و ثابت‌اند، اما تغییر آن‌ها می‌تواند به فضای آشپزی شما رنگ‌ولعابی تازه‌ و جذاب ببخشد.

سایمون می‌گوید: «مقداری گیاه یا گل اضافه کنید، تخته‌برش‌های خود را بیرون بیاورید و روغن‌ها و بطری‌های سرکه زیباتر و شکیل‌ترتان را جلو چشم بگذارید.»

منبع: همشهری آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار