گوشی پرچمدارِ جدید اپل با یک قابلیت‌ استثنایی
کد خبر: ۲۷۹۴۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 May 12    -    ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
قرار بر این است که آیفون ۱۵ در ماه سپتامبر به بازار عرضه شود و در آن زمان از آیفون‌های ۱۵، ۱۵ پرو و ۱۵ اولترا رونمایی خواهد شد

قرار بر این است که آیفون ۱۵ در ماه سپتامبر به بازار عرضه شود و در آن زمان از آیفون‌های ۱۵، ۱۵ پرو و ۱۵ اولترا رونمایی خواهد شد. اگر چه هنوز جزئیات قطعی درباره طراحی و امکانات این گوشی‌ها ارائه نشده، اما در این گزارش قصد داریم تا به مقایسه برخی جزئیات فاش شده درباره این گوشی‌ها و مقایسه آن با آیفون ۱۴ بپردازیم.

 
 

آنچه مسلم است این است که مدل‌های سری جدید آیفون، احتمالا بهترین گوشی‌های این کمپانی خواهند بود و تفاوت میان مدل‌های ۱۵ با مدل‌های ۱۴ به مراتب چشمگیرتر از هر دوره دیگری خواهد بود.

 

در ادامه به مقایسه ویژگی‌های آیفون ۱۵ وانیلی با آیفون ۱۴ وانیلی خواهیم پرداخت و باید این را درنظر داشت که هیچ یک از ویژگی‌های ذکر شده برای آیفون ۱۵ قطعی و تائید شده توسط کمپانی اپل نیست؛ بلکه تنها گمانه‌زنی‌های محتملی درباره ویژگی‌های این موبایل، از جمله کیفیت دوربین، نمایشگر و ویژگی‌های پردازشگر آن انجام شده

زمان احتمالی رونمایی از آیفون ۱۵

آیفون۱۴ در روز ۷ سپتامبر سال ۲۰۲۲ رونمایی شد و در ۱۶ سپتامبر همان سال برای فروش عرضه شد. هنوز زمان دقیق رونمایی، عرضه و حتی قیمت آیفون ۱۵ مشخص نیست ولی معمولا کمپانی اپل در هفته اول یا دوم ماه سپتامبر و معمولا در روز سه شنبه یا چهارشنبه، مدل جدید آیفون را معرفی می‌کند.

پس انتظار می‌رود رونمایی آیفون در یکی از روزهای پنج، ششم، دوازدهم یاسیزدهم سپتامبر پیش‌رو انجام شده و یک هفته بعد شاهد آغاز فروش این گوشی باشیم. به نظر می‌رسد که قیمت این محصول جدید از ۷۹۹ دلار آغاز شود و طبیعتا محصول جدید آیفون، نمایشگر به مراتب پیشرفته‌تری در مقایسه با آیفون ۱۴ داشته باشد.

تفاوت‌های احتمالی

گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارد که طراحی آیفون ۱۵ کمی هیجان انگیزتر خواهد بود و تفاوت‌هایی بین مدل‌های آیفون ۱۵ وانیل با مدل‌های ۱۴ را شاهد خواهیم بود.

طبق پیش‌بینی‌ها، یکی از این تغییرات در لبه‌های گوشی آیفون ۱۵ خواهد بود و هر ۴ مدل این گوشی، لبه‌هایی خمیده خواهند داشت. یعنی چیزی مشابه با آیفون ۱۱ ( این درحالی است که ظاهر آیفون ۱۴ مشابه با آیفون ۱۲ و ۱۳ بود)

در عین حال انتظار می‌رود که آیفون ۱۵، دارای پورت شارژ USB-C باشد که این برخلاف پورت Lightning در آیفون ۱۴ است. اتحادیه اروپا از کمپانی آیفون خواسته بود که از سال ۲۰۲۴ پورت شارژ USB-C را به آیفون‌ها بیفزاید ولی شواهد و قراین حاکی از آن است که این تغییر از سال ۲۰۲۳ در گوشی‌های آیفون اعمال خواهد شد.

در مورد دوربین‌ها، انتظار می‌رود که آیفون ۱۵، دارای دوربین دوگانه با سنسور باشد و به جای سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۱۴ وانیلی، سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی دوربین‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس را داشته باشد.

طبق پیش‌بینی‌ها، مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ اولترا، دارای دوربین‌های پریسکوپی و همچنین بزرگترین دوربین‌های سنسوری آیفون تا به امروز خواهند بود و حتی شاید مدل اولترا، از دوربین تله فوتو با لنز زوم متغیر نیز بهره ببرد.

اما در مورد دوربین جلو (دوربین سلفی) انتظار می‌رود که همان دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۱۴، در مدل جدید این گوشی حفظ شود.

گوشی پرچمدارِ جدید اپل با یک قابلیت‌ استثنایی

از آنجا که آیفون ۱۴ سرعت مطلوبی برای اکثر کاربران داشته، آیفون ۱۵ نیز با ارائه قدرتی به مراتب بالاتر، قادر خواهد بود تا خواسته‌های کاربرانش را برآورده کند.

باتری ۳۲۷۹mAh آیفون ۱۴ در صورت استفاده معمولی ۲۴ ساعت شارژ خواهد ماند و با مروری بر تاریخچه اپل، در مورد سایز باتری‌ها در هر نسل از آیفون‌ها، توقع می‌رود که سایز باتری در آیفون‌های ۱۵ نیز مشابه با مدل قبلی باشد.

اما موضوع جالبی که ممکن است در آیفون ۱۵ شاهد آن باشیم، اضافه شدن حالت شارژ بی‌سیم معکوس است که باعث می‌شود آیفون ۱۵ وانیلی قادر به شارژ بی‌سیم سایر گجت‌های اپل باشد. این چیزی است که در گوشی‌های نسل‌های قبلی اپل شاهدش نبودیم.

اگر به این فکر می‌کنید که آیا باید گوشی خود را به آیفون ۱۵ وانیلی ارتقا دهید یا نه، پاسخ این سوال بسته به این است که در حال حاضر کدام مدل آیفون را در اختیار دارید و اینکه به دنبال چه چیزهایی در یک گوشی هوشمند هستید.

مدل‌های آیفون وانیل اپل، به دوام بالا و مجهز بودنشان مشهور هستند و معمولا نیازی به ارتقای سالانه ندارند؛ پس اگر یک آیفون ۱۳ یا ۱۴ دارید، جایگزینی آنها با آیفون ۱۵ چندان ضروری به نظر نمی‌رسد و فقط اگر قصد دارید تا از دوربین بهتری بهره‌مند باشید یا جزو آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید با داشتن به‌روزترین گوشی آیفون، شیک و آپدیت باشید، به خرید آیفون ۱۵ فکر کنید.

در هر یک از این دو صورت، بهتر است به سراغ آیفون ۱۵ پرو یا اولترا بروید که برتری‎هایی نسبت به آیفون ۱۵ استاندارد خواهند داشت.

البته هنوز ویژگی‌ها و قابلیت‌های آیفون ۱۵ وانیلی به صورت قطعی مشخص نشده ولی انتظار می‌رود که تفاوت اصلی این گوشی با مدل ۱۴، در برخورداری از Dynamic Island، طراحی متفاوت بدنه و بهره‌گیری از یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی باشد.

خبرآنلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
0
0
احتمالا مثل قبل یه سوراخ را حذف کرده .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار