افزایش مرگ های عفونی در بیمارستان ها
کد خبر: ۲۷۸۸
تاریخ انتشار: 2015 June 21    -    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
دکتر محمدمهدی فیض آبادی با بیان اینکه «مقاومت‌های میکروبی» هزینه های بسیاری را به سیستم بهداشتی و درمانی کشور تحمیل کرده است، گفت: میزان مرگ و میر ناشی از عفونت‌ها با این مقاومت‌ها بالا رفته و افزایش مقاومت‌های میکروبی روند دسترسی به داروهای قوی‌تر ضدمیکروبی را هر روز مشکل تر می‌کند.
 
وی با اشاره به برگزاری شانزدهمین کنگره بین المللی میکروبیولوژی ایران از تاریخ سوم تا پنجم شهریور ماه در محل سالن همایش های بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، استقبال پزشکان از این کنگره را بسیار خوب ارزیابی  کرد و گفت: تا کنون صدها نفر برای شرکت در کنگره ثبت نام و مقالات خود را ارسال کرده‌اند.
 
فیض آبادی با بیان اینکه مهلت ارسال مقالات تا ۳۱ خرداد ماه بود، از تمدید زمان فراخوان ارسال مقالات تا تاریخ ۱۵ تیرماه خبر داد و گفت: به همکاران توصیه می کنیم ارسال مقالات را به روزهای پایانی موکول نکنند تا داوران زمان مناسب برای بررسی مقالات را داشته باشند. قرار است این مقالات در یکی از مجلات آی.اس.آی به چاپ برسد و هرچقدر دقت و صحت مقالات بیشتر باشد شانس بیشتری  برای چاپ آنها وجود دارد.
 
رئیس انجمن میکروب شناسی ایران محورهای برگزاری این دوره از کنگره را به این شرح برشمرد و گفت: «مقاومت‌های میکروبی» اولین محور کنگره است. مقاومت میکروبی در مراکز تشخیصی و درمانی و بیمارستان‌های ما بسیار مشکل ساز بوده و  هزینه های بسیاری را به سیستم بهداشتی و درمانی تحمیل کرده است.
 
فیض آبادی ادامه داد: میزان مرگ و میر ناشی از عفونت‌ها با این مقاومت‌ها بالا رفته است. افزایش مقاومت‌های میکروبی  روند دسترسی به داروهای قوی تر ضد میکروبی را هر روز مشکل تر می کند و داروهای فعلی را از کارامدی می اندازد. این موضوع در قالب پانلی به بحث گذاشته خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه «بیماری‌های مشترک انسان و دام» عنوان پانل دیگری است که برای کنگره ترتیب داده شده است اظهار کرد: بیماری های ناقله از حیوانات به انسان و به ویژه بیماری های بازپدید و نوپدید در ایران و جهان مورد توجه ویژه است و  از اساتید صاحب فن برای ایراد سخن در این باره دعوت به عمل آمده است.
 
رئیس شانزدهمین کنگره بین المللی میکروبیولوژی ایران ادامه داد: «واکسن» یکی دیگر از موضوعات حائز اهمیت است که به پیشگیری از بروز بیماری‌ها کمک می‌کند. جلسه ویژه ای خواهیم داشت که یک مهمان ویژه از کشور فرانسه در آن حضور پیدا می کند و درباره واکسن علیه سیاه سرفه و سل سخنرانی خواهد کرد.
 
فیض آبادی یکی دیگر از محورهای کنگره را «ترکیبات طبیعی ضد میکروبی» دانست و گفت: از این موضوع استقبال بسیاری شده است. بر این اساس بر روی مواد موثره حاصل از ترکیبات طبیعی گیاهی که می‌توانند در سلامت انسان سودمند باشند و علاوه بر از بین بردن موجودات موذی و مزاحم به تقویت سیستم دفاعی و بنیه انسانها و حیوانات کمک کنند در قالب سمپوزیومی صحبت خواهیم کرد.
 
وی به «میکروب شناسی آب» به عنوان یکی دیگر از محورهای کنگره اشاره و اظهار کرد: سمپوزیوم ویژه ای در این خصوص داریم. پانل «میکروب شناسی مواد غذایی» نیز با حضور کارشناسان ارشد مراکز کنترل کیفی سازمان غذا و دارو برگزار می‌شود.

خبرگزاری مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار