دارایی خالص پادشاه چارلز سوم چقدر است و این ثروت از کجا آمده است؟
کد خبر: ۲۷۸۷۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2023 May 07    -    ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
پادشاه چارلز سوم و همسرش، ملکه کامیلا، فردا، ۶ می، مراسم تاج گذاری را با جواهرات، تاج سلطنتی و سایر نمادهای تاریخی برگزار خواهند کرد. بنا به گزارش‌ها، دارایی خالص پادشاه چارلز به حدود ۲.۳ میلیارد دلار می‌رسد و از املاک کشوری گرفته تا ماشین‌های مسابقه و جواهرات گسترده است.

دارایی خالص پادشاه چارلز سوم چقدر است و این ثروت از کجا آمده است؟

«تابناک با تو» - پادشاه چارلز سوم و همسرش، ملکه کامیلا، فردا، ۶ می، مراسم تاج گذاری را با جواهرات، تاج سلطنتی و سایر نمادهای تاریخی برگزار خواهند کرد. بنا به گزارش‌ها، دارایی خالص پادشاه چارلز به حدود ۲.۳ میلیارد دلار می‌رسد و از املاک کشوری گرفته تا ماشین‌های مسابقه و جواهرات گسترده است.

ثروت پادشاه چارلز چقدر است؟

 

با این حال، یکی از با ارزش ترین دارایی های او یک دارایی نامشهود است: معافیت چارلز از مالیات بر ارث بریتانیا، که در غیر این صورت ۴۰ درصد از دارایی های موروثی او را از بین می‌برد. فوربس سال گذشته تخمین زد که ملکه الیزابت دوم هنگامی که سال گذشته از دنیا رفت ۵۰۰ میلیون دلار ثروت داشت که بخش عمده‌ای از آن از مالکیت قلعه بالمورال در اسکاتلند و کاخ ساندرینگهام در انگلیس و همچنین قطعات هنری، جواهرات، سرمایه گذاری و املاک بوده است.

ثروت پادشاه چارلز چقدر است؟لباس طلایی که شاه چارلز در مراسم تاج‌ گذاری خواهد پوشید

با این حال، همه ثروت چارلز را به همان اندازه که گاردین تخمین می‌زند، نمی‌دانند. ساندی تایمز بریتانیا دارایی خالص او را حدود ۷۵۰ میلیون دلار تخمین زده است. بخشی از چالش در ارزیابی ثروت پادشاه به این خاطر است که بسیاری از دارایی‌های مالی او به طور عمومی افشا نمی‌شوند، در حالی که سایر دارایی‌هایی که ممکن است به نظر متعلق به سلطنت باشد، در واقع متعلق به بریتانیا است.

در ادامه مواردی آمده است که ما در مورد ثروت شاه چارلز می‌دانیم.

دوک نشین لنکستر: ۸۲۰ میلیون دلار

ثروت پادشاه چارلز چقدر است؟قلعه لنکستر

دوک نشین شامل املاک خصوصی متعلق به پادشاه یا ملکه است که حدود ۴۵هزار هکتار در سراسر انگلستان و ولز وسعت دارد، از قلعه‌هایی مانند قلعه لنکستر تا املاک تجاری در منطقه ساوی لندن.

این ملک پنج سال قبل ازمرگ ملکه الیزابت سودی بالغ بر ۱۴۰ میلیون دلار را به همراه داشت. ارزش دارایی های این گروه وسیع املاک حدود ۸۲۰ میلیون دلار است.

جواهرات خصوصی: ۶۷۰ میلیون دلار

ملکه الیزابت دوم با سنجاق سینه «ستاره کوچکتر آفریقا» در مراسمی در کلیسای جامع سنت پل به مناسبت جشن الماس در سال ۲۰۱۲.

یک الماس تراش خورده به شکل گلابی ۹۴.۴ قیراطی در تاجی که توسط کامیلا، همسر پادشاه، در مراسم تاجگذاری قرار است به سر بگذارد به چشم خواهد خورد. الماسی که نشان‌دهنده تنها یکی از جواهرات متعلق به ملکه الیزابت است که اکنون جزو دارایی های چارلز است.

ثروت پادشاه چارلز چقدر است؟

گاردین تخمین زده است که ۵۴ جواهر در مالکیت خصوصی خانواده سلطنتی در مجموع حدود ۶۷۰ میلیون دلار ارزش دارند. الماسی که در تاج کامیلا خواهد بود یکی از دو جواهر به نام ستاره کوچکتر آفریقا» است که هر دو معمولا در سنجاق سینه‌ای قرار دارند که طبق تخمین گاردین می‌تواند بیش از ۲۲۶ میلیون دلار ارزش داشته باشد.

جواهرات به کاررفته در تاج – که بسیاری از آنها در طول تاجگذاری نمایش داده می‌شوند – متعلق به دولت است و بخشی از ثروت چارلز نیست.

بالمورال و ساندرینگهام: ۴۱۵ میلیون دلار

ثروت پادشاه چارلز چقدر است؟قلعه بالمورال

چارلز، ملک واقع‌شده در اسکاتلند، یعنی بالمورال را که ملکه الیزابت سال گذشته در آن درگذشت و ساندرینگهام یک ملک در نورفولک را از مادرش به ارث برده است.

بالمورال با ۵۳۰۰۰ هکتار زمین، ۱۰۰ میلیون دلار ارزش دارد، در حالی که ارزش ساندرینگهام شامل زمین های کشاورزی و املاک اجاره ای، ۳۱۵ میلیون دلار است.

ثروت پادشاه چارلز چقدر است؟کاخ ساندرینگهام

دیگر مکان‌های سلطنتی، مانند کاخ باکینگهام و کاخ کنزینگتون، در واقع دارایی پادشاه نیستند، بلکه در مالکیت دولت هستند.

اسب های مسابقه، مجموعه تمبر و هنر: ۱۹۰ میلیون دلار

ملکه الیزابت حدود ۷۰ نژاد اسب اصیل داشت که ارزش‌ آنها ۳۴ میلیون دلار تخمین زده شده است.

پادشاه همچنین دارای یک مجموعه تمبر به نام مجموعه سلطنتی فیلاتلیک است که یکی از بهترین ها در جهان محسوب می‌شود. این شامل تمبرهای کمیاب از لائوس، کانادا و سایر کشورها به ارزش ۱۲۵ میلیون دلار است.

آثار هنری هنرمندانی از جمله مونه، شاگال و دالی نیز ۳۰ میلیون دلار دیگر به ثروت پادشاه چارلز می‌افزاید.

سرمایه گذاری: ۱۸۰ میلیون دلار

ثروت پادشاه چارلز چقدر است؟

به گفته گاردین، پادشاه چارلز همچنین احتمالا ثروت قابل توجهی در بازار سهام و سایر سرمایه گذاری ها دارد. بر اساس تحقیقات سال ۱۹۹۳ در مورد سهام خانواده سلطنتی از شرکت های FTSE 100، این دارایی ها ۱۸۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود. اگر پادشاه به این سرمایه‌گذاری‌ها ادامه می‌داد، امروز ۱۵۰ میلیون دلار ارزش داشت.

رولزرویس، بنتلی و سایر خودروها: ۸ میلیون دلار

ثروت پادشاه چارلز چقدر است؟یک خودروی دولتی رولز رویس در رویال میوز در مرکز لندن

۲۳ خودرو در رویال میوز کاخ باکینگهام و ساندرینگهام شناسایی شده است، اگرچه همه آنها به طور خصوصی متعلق به چارلز نیستند.

در میان خودروهای شخصی، رولزرویس فانتوم ۴ مدل ۱۹۵۰، یکی از تنها ۱۸ خودروی ساخته شده توسط سازنده وجود دارد که ملکه الیزابت و همسرش شاهزاده فیلیپ، قبل از تاجگذاری او خریداری کردند. این خودرو حدود ۳ میلیون دلار ارزش دارد. همچنین ارزش خودروهای شخصی پادشاه ۸ میلیون دلار تخمین زده شده است.

روزیاتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
1
9
دارائی مسئولین رده بالای کشور ما را هم ذکر کنید
پاسخ ها
حمد
| |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
تو ایران هم بعص ها از نظر ثروت هستند که پرنس چارلز انگشت کوچک آنها نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار