با این کارها، خرید جکوزی را به یک تجربه لذت‌بخش تبدیل کنید
کد خبر: ۲۷۸۵۲۵
تاریخ انتشار: 2023 May 04    -    ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
امروزه در اکثر حمام خانه‌های لوکس و شیک از جکوزی استفاده می‌شود. جکوزی حوضچه‌ای است که آب از دیواره‌های آن به داخل وان با فشار زیاد پمپاژ می‌شود. این حرکت آب با فشار باعث ماساژ آبی و رفع خستگی عضلات بدن می‌شود. گاهی پزشکان برای التیام درد‌های عضلانی چند جلسه جکوزی برای بیمار تجویز می‌کند.

با این راهنمای جامع، خرید جکوزی را به یک تجربه لذت‌بخش تبدیل کنید! (بیتوته)

با این راهنمای جامع، خرید جکوزی را به یک تجربه لذت‌بخش تبدیل کنید! (بیتوته)«تابناک با تو» - امروزه در اکثر حمام خانه‌های لوکس و شیک از جکوزی استفاده می‌شود. جکوزی حوضچه‌ای است که آب از دیواره‌های آن به داخل وان با فشار زیاد پمپاژ می‌شود. این حرکت آب با فشار باعث ماساژ آبی و رفع خستگی عضلات بدن می‌شود. گاهی پزشکان برای التیام درد‌های عضلانی چند جلسه جکوزی برای بیمار تجویز می‌کند. در این مطلب شما را با ویژگی‌های جکوزی مناسب آشنا خواهیم کرد.

وان جکوزی خانگی چیست؟

پیشرفت تکنولوژی باعث طراحی و ساخت وسایلی می‌گردد که آسایش انسان‌ها را فراهم می‌کند. وان و جکوزی حمام نیز از این قاعده مستثنی نیست. جکوزی‌های امروزی در حقیقت الهام گرفته از خزینه‌ها و وان‌هایی هستند که درگذشته مردم از آن‌ها برای استحمام استفاده می‌کردند.

جکوزی خانگی حوضچه‌ای کوچک است که آب از دیواره‌های آن با فشار زیاد از طریق پمپ‌های قوی به داخل حوضچه رانده می‌شود. در جکوزی از تجهیزات مخصوصی برای ایجاد حباب هوا استفاده می‌کنند و آب را به صورت پرتابی از دیواره‌ها و کف به قسمت حوضچه انتقال می‌دهند. این امر باعث ماساژ بدن می‌گردد و خاصیت تسکین‌دهندگی درد‌های مفصلی را دارد. البته جکوزی را برای مصارف تفریحی نیز استفاده می‌کنند؛ که برای کودکان بسیار مفرح است.

با این راهنمای جامع، خرید جکوزی را به یک تجربه لذت‌بخش تبدیل کنید! (بیتوته)


انواع وان جکوزی براساس شکل ظاهری

وان‌های مدرن جکوزی بر حسب شکل ظاهری خود به دو دسته توکار و روکار تقسیم‌بندی می‌شوند. وان جکوزی توکار، ابعاد مشخصی دارد و در داخل محوطه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده است قرار می‌گیرد. جکوزی‌های توکار لوکس و زیبا هستند و ظاهر بسیار شیکی به فضای حمام می‌دهند.

وان جکوزی توکار که به آن وان ایستاده نیز می‌گویند در چندین مدل تولیدی شود که عبارتند از:

• وان جکوزی کنج (سه گوش): در صورتی که فضای محدودی در حمام برای جای‌گذاری جکوزی وجود داشته باشد. از این نوع وان جکوزی استفاده می‌شود.

• وان جکوزی جزیره: به دلیلی اینکه این نوع جکوزی در وسط حمام نصب می‌گردد به آن جزیره می‌گویند.

• وان جکوزی بیضی، مربع و مستطیل: هر کدام از این جکوزی‌ها را با توجه به فضای موجود در حمام و سلیقه خودتان می‌توانید نصب نمایید.

با این راهنمای جامع، خرید جکوزی را به یک تجربه لذت‌بخش تبدیل کنید! (بیتوته)


انواع جکوزی براساس نوع کاربرد

۱. جکوزی‌های بادی: این نوع جکوزی هزینه کمتری دارد؛ اما از دوام پایین‌تری نیز برخوردار است.

۲. جکوزی‌های مدرن: وان جکوزی مدرن دارای تجهیزات خاصی مانند صفحه نمایشگر دیجیتال الکترونیکی، دستگاه کنترل میزان حرارت آب، جت‌های قابل‌تنظیم، نورپردازی رنگی و …. است. همچنین برخی از این وان‌ها که هوشمند هستند کلیه دستورات کاربر را برای روشن‌شدن و گرم و سردکردن آب اجرا می‌نمایند. حتی می‌توانید با نصب اپلیکیشن این وان‌ها بر روی گوشی خود فرامین موردنظر خود را از طریق اینترنت به آن بدهید.

با این راهنمای جامع، خرید جکوزی را به یک تجربه لذت‌بخش تبدیل کنید! (بیتوته)

۳. وان جکوزی پیش ساخته: این نوع جکوزی از کارایی بالایی برخوردار است و بهترین جایگزین برای ساخت جکوزی می‌باشد. جنس وان جکوزی پیش ساخته از فایبرگلاس است که دارای مقاومت و دوام بالایی در برابر گرما و نور خورشید است.

از ویژگی‌های این نوع جکوزی می‌توان به نصب و راه‌اندازی سریع و راحت، وزن سبک و حمل آسان، قابلیت جابه‌جایی، مقاومت در برابر ضربه، عدم نیاز به آب‌بندی و عایق‌کاری و ضد جلبک بودن آن اشاره کرد.

اجزای وان جکوزی خانگی

اغلب جکوزی‌هایی که در سرویس حمام آپارتمان‌ها نصب می‌شود یک نفره هستند. البته با توجه به متراژ حمام می‌توانید از جکوزی‌های ۲ نفره نیز استفاده کنید. اجزای وان جکوزی عبارت‌اند از:

• بدنه اصلی وان جکوزی

• شاسی یا چارچوب اصلی، نگهدارنده بدنه جکوزی خانگی باید از جنس ضد آب تهیه شده باشد.

• موتور اصلی خروج آب از نازل‌ها

• لوله‌های هدایت‌کننده آب به نازل‌ها

• نازل‌های خروج آب جکوزی

• قسمت زیر آب وان جکوزی (چاهک خروج آب از ناحیه پایینی جکوزی)

• شیرآلات

با این راهنمای جامع، خرید جکوزی را به یک تجربه لذت‌بخش تبدیل کنید! (بیتوته)


مزایای استفاده از وان جکوزی خانگی

• ماساژ آبی: فشار بالای آب در جکوزی خانگی که از کف و دیواره‌های به داخل حوضچه پرتاب می‌شود باعث ماساژ عضلات هنگام استحمام می‌گردد.

• رفع استرس: گرمای و فشار آب باعث ازبین‌رفتن تنش‌های عضلانی شده و حس آرامش را در شما ایجاد می‌کند.

• رفع درد: اگر کمردرد، درد‌های استخوان، درد‌های عضلانی و یا ستون مهره‌های شما دچار آسیب شده‌اند، استحمام در جکوزی باعث التیام دردهایتان خواهد شد.

• شادی و حس خوب: بعد از یک روز کاری سخت یا برای بازی‌کردن کودکان می‌توانید از جکوزی خانگی خودتان استفاده کنید و حس بهتری بگیرید.

• بهبود گردش خون: آب گرم در جکوزی دمای بدن شما را بالا برده و باعث بهبود گردش خون در بدن شما می‌گردد.

• سوزاندن کالری در جکوزی: با نشستن در جکوزی به ازای هر ۱۵ دقیقه ۱۷ کالری می‌سوزانید.

• فاقد آلودگی: با استفاده از وان جکوزی خانگی علاوه بر مزایای درمانی، دیگر نگرانی از بابت سرایت آلودگی‌های محیط استخر‌های عمومی نخواهید داشت.

با این راهنمای جامع، خرید جکوزی را به یک تجربه لذت‌بخش تبدیل کنید! (بیتوته)


راهنمای خرید وان جکوزی خانگی

در هنگام انتخاب و خرید جکوزی خانگی چیز‌های زیادی است که باید درباره آن فکر کنید. زیرا جکوزی کالایی لوکس و پرهزینه است که در صورت انتخاب اشتباه و عدم رضایت از آن به‌سادگی نمی‌توانید آن را تعویض نمایید. همچنین نصب و راه‌اندازی آن کار ساده‌ای نیست. قبل از خرید جکوزی نکات زیر را مطالعه کنید و از یک کارشناس کمک بگیرید تا بتوانید از بین برند‌ها و مدل‌های مختلف جکوزی مناسب‌ترین را خریداری نمایید.

• اندازه جکوزی: جکوزی‌ها در ظرفیت‌های دو نفره تا ۱۰ نفره طراحی و در بازار موجود هستند، در نتیجه دارای ابعاد تفاوتی می‌باشند؛ بنابراین حتماً به تناسب اندازه جکوزی با حمام خانه خود دقت کنید.

• سیستم تصفیه آب: برخی از مدل‌های جکوزی مجهز به سیستم تصفیه آب است که معمولاً از این مدل جکوزی‌ها در استخر‌های کوچک استفاده می‌شود. برخی از رایج‌ترین دستگاه‌های تصفیه عبارت‌اند از:

- سیستم استاندارد: معمولاً این جکوزی‌های برای جذب آلاینده‌های جانبی در آب از یک فیلتر استفاده می‌کنند. اما برای تمیزکردن آب به مواد شیمیایی مانند قرص‌های کلر، بروم یا گرانول نیاز دارند.

- سیستم پاک سازی با اشعه: در این روش برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها از نور فرابنفش C برای تصفیه آب در جکوزی استفاده می‌شود. نور فرابنفش C ۹۹/۹ درصد از باکتری‌ها را از بین می‌برد. همچنین در این روش میزان استفاده از مواد شیمیایی ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

- سیستم اوزوناتور: این سیستم با ایجاد اوزون به حل کردن آلاینده‌ها در آب کمک می‌کند و باکتری‌ها را از بین می‌برد و میزان استفاده از مواد شیمیایی را کاهش می‌دهد.

• جت‌های پاششی: لذت استفاده از جکوزی به جت‌های پاشش آب بستگی دارد؛ زیرا این عمل باعث ماساژ بدن می‌شود. در نتیجه از مهم‌ترین قسمت‌های یک جکوزی خوب، کیفیت و تعداد جت‌های پاشش آب در آن است که نباید برای فرد آزار دهنده باشد. البته در هنگام خرید به میزان انرژی مورد نیاز پمپ و جت‌ها توجه کنید، زیرا در جکوزی‌های خانگی انرژی محدودی برای تأمین برق آن‌ها وجود دارد. در برخی از مدل‌ها، جت‌های آب به دمنده هوا مجهز است که با ایجاد تلاطم آب، تأثیر ماساژ گونه در جکوزی را افزایش می‌دهند.

• گرم کن: آب موجود در جکوزی به دو روش برقی یا گازی گرم می‌شود مدل‌های خانگی معمولاً از انرژی برق استفاده می‌کنند. البته ناگفته نماند که برخی از محصولات فاقد گرمکن هستند و بایستی به یک گرمکن جدا مجهز شوند در این صورت به تناسب ظرفیت جکوزی با گرمکن دقت کنید.

با توجه به اینکه درجه حرارت بدن حدود ۳۷ درجه سانتی‌گراد است، جکوزی معمولاً کمی بیشتر از این درجه حرارت گرم‌تر می‌شود. بهترین درجه حرارت برای آب جکوزی بین ۳۸ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد می‌باشد.

• محل نشستن: محل نشستن در جکوزی بستگی به نوع مصرف شما از جکوزی دارد. معمولاً برای درمان، مصرف خانگی و یا سرگرمی حالات متفاوتی از نشستن در جکوزی طراحی شده است. برخی از این موارد عبارت‌اند از:

- جکوزی‌هایی که دارای محل استراحت هستند امکان دراز کشیدن عمودی را برای ریلکس کردن فراهم می‌کند.

- در مصارف درمانی نقاطی از جکوزی دارای ماساژ‌های مخصوص برای گردن، کمر و شانه است.

- برخی از مدل‌ها که برای ریلکس کردن بدن مورد استفاده هستند دارای صندلی مخصوصی هستند که تا حدی بدن خارج از آب قرار گرفته؛ اما مچ و کف پا با فشار آب در تماس است.

قیمت وان جکوزی خانگی به چه چیز بستگی دارد؟

• جنس بدنه وان: عامل اصلی در قیمت جکوزی، جنس بدنه آن است که دارای انواع مختلفی از جمله فایبرگلاس، سرامیک، اکرولیک و... است. در حال حاضر به‌روزترین و باکیفیت‌ترین ورق‌های مورد استفاده در ساخت وان از جنس آکرولیک است.

• شاسی وان: جنس شاشی‌های مورد استفاده در جکوزی تأثیر مهمی در قیمت آن دارد. بهترین نوع فلز برای ساخت شاسی استیل ضد زنگ می‌باشد. البته قیمت وان‌ها با شاسی آهنی ارزان‌تر از شاسی‌های ضد زنگ است.

• نوع تخلیه آب جکوزی: تخلیه جکوزی به دو روش اتومات و پدالی صورت می‌گیرد. زیر آب اتومات به‌وسیله یک کلید که روی بدنه تعبیه می‌شود کار تخلیه آب را انجام می‌دهد، ولی زیر آب پدالی با ضربه پا عمل تخلیه آب انجام می‌شود. قیمت وان حمام با زیر آب اتومات نسبت به وان حمام با زیر آب پدالی بیشتر است.

• لوازم جانبی همراه وان مانند پانل کوچک، دستگیره، زیرسری و… در قیمت تمام شده وان حمام تأثیر زیادی دارد.

• شکل و ابعاد جکوزی: شما باید متناسب با فضای حمام اندازه و طرح وان جکوزی را انتخاب نمایید. وان‌های جکوزی در طرح‌های دایره‌ای، مستطیل، بیضی، مربع و سه گوش در بازار وجود دارند و هر کدام از آن‌ها ابعاد مختلفی دارند. شکل و اندازه جکوزی تأثیر زیادی در قیمت این محصول دارد.

• برند کارخانه سازنده

منبع: بیتوته

برچسب ها: وان ، جکوزی ، لذت ، لذت بخش
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار