عمل زیبایی لب های پروانه ای چیست و چه خطری دارد؟
کد خبر: ۲۷۸۵۲۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2023 May 04    -    ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
لب‌های پروانه‌ای جدیدترین ترند زیبایی لب است که در رسانه‌های اجتماعی محبوب شده است. لب‌های پروانه‌ای هم در اینستاگرام و هم در تیک تاک طرفدارانی پیدا کرده و چهره‌های شناخته شده‌ای مانند لورن گودگر و کتی پرایس، هر دو عکس‌هایی از خود در حال انجام این عمل را به اشتراک گذاشته اند.

«تابناک با تو» - لب‌های پروانه‌ای جدیدترین ترند زیبایی لب است که در رسانه‌های اجتماعی محبوب شده است. لب‌های پروانه‌ای هم در اینستاگرام و هم در تیک تاک طرفدارانی پیدا کرده و چهره‌های شناخته شده‌ای مانند لورن گودگر و کتی پرایس، هر دو عکس‌هایی از خود در حال انجام این عمل را به اشتراک گذاشته اند.

عمل زیبایی لب های پروانه ای چیست و چه خطری دارد؟

این عمل شامل حجیم کردن لب‌ها با استفاده از پر کننده‌های پوستی مانند بوتاکس شروع می‌شود، سپس لب‌ها با تأکید بیش از حد روی کمان کوپید توسط چسب بخیه (Steri-Strips) محکم می‌شود تا حالت تحمیل شده را به خود بگیرد. در نتیجه حالت بالایی لب به شکلی در می‌آید که ظاهر بال پروانه را به ذهن متبادر می‌کند.

با وجود استفاده این چهره‌های شناخته شده از تکنیک لب‌های پروانه‌ای و استقبال کاربران شبکه‌های اجتماعی، پیش‌بینی می‌شود که در ماه‌های آینده بسیاری از افرادی که مخصوصا از چهره‌های تلویزیونی الگو برداری می‌کنند، سراغ این روش بروند.

با این حال، نگرانی‌های قابل توجهی وجود دارد که این روش را پرخطر می‌کند. به طور خاص، استفاده از چسب بخیه در این تکنیک و حجیم شدن بیش از حد لب بالا باعث نگرانی‌هایی شده است.

دکتر دیپا پانچ، پزشک متخصص زیبایی در گفتگویی گفت که این درمانی نیست که او به بیمارانش توصیه می‌کند. به گفته او: «ترند لب‌های پروانه‌ای خطرناک است. چراکه این روش شامل پر کردن لب‌ها با فیلر و آنزیم حل کننده و استفاده از چسب بخیه در همان روز است که از نظر علمی انجام این کار منطقی نیست. به این خاطر که آنزیمی که برای حل کردن فیلر استفاده می‌شود باعث تورم بافت‌ها و التهاب می‌شود و معلوم نیست در هفته‌های آینده چه شکلی به خود می‌گیرند».

دکتر پانچ گفت که اگر در فکر انجام این روش هستید، مهم است که از خطرات آن آگاه باشید.

عمل زیبایی لب های پروانه ای چیست و چه خطری دارد؟

مهم است که توجه داشته باشید که آنزیم حل کننده نه تنها فیلر را حل می‌کند، بلکه می‌تواند اسید هیالورونیک طبیعی شما را نیز از بین ببرد، که عاملی کلیدی در حفظ رطوبت پوست است.

علاوه بر این، اثرات استفاده از نوار بخیه برای نگه داشتن این پرکننده پس از پر کردن بیش از حد آن کاملاً بیهوده و کاملاً غیربهداشتی است. استفاده از این نوارها، به طور قابل توجهی خطر ابتلا به عفونت را افزایش می‌دهد.

عمل زیبایی لب های پروانه ای چیست و چه خطری دارد؟

چنین حجم زیادی از فیلر تزریق شده، ساختار ظریف لب‌ها را مختل می‌کند و ممکن است ظاهری شبیه به نوک اردک ایجاد کند.

علاوه بر موارد بالا، برخی از کاربران تیک تاک، نگران این بودند که لب‌های پروانه‌ای، نه فقط در دوربین، بلکه در زندگی واقعی چقدر خوب به نظر می‌رسند. بحث‌هایی هم در مورد یکنواختی لب و تورم ناشی از این روش نیز وجود داشت.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
0
9
وای خیلی چندش آوره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
1
3
احمق ها...........
س م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
0
0
یعنی. خاااااااااک،ادم این بلاها رو سزچر خودش نمیاره ،خاااااااک
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار