چگونه یک ماساژ آرامش‌بخش داشته باشیم؟
کد خبر: ۲۷۸۴۹۶
تاریخ انتشار: 2023 May 05    -    ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
ماساژ راهی فوق‌العاده برای رهایی از استرس و تسکین عضلات دردناک است. با استفاده از تکینک‌های ماساژ، شما می‌توانید این کار را به صورت حرفه‌ای انجام دهید. در ادامه، با ما همراه باشید تا گام به گام، یک ماساژ عالی را به شما آموزش دهیم.

چگونه یک ماساژ آرامش‌بخش داشته باشیم؟

تابناک باتو ــ ماساژ راهی فوق‌العاده برای رهایی از استرس و تسکین عضلات دردناک است. با استفاده از تکینک‌های ماساژ، شما می‌توانید این کار را به صورت حرفه‌ای انجام دهید. در ادامه، با ما همراه باشید تا گام به گام، یک ماساژ عالی را به شما آموزش دهیم.

چگونه یک ماساژ آرامش‌بخش داشته باشیم؟

ابتدا یک اتاق مناسب برای این کار انتخاب کنید. وقتی که اتاق راحت و مناسب باشد، شخصی که ماساژ دریافت می‌کند، احساس راحتی می‌کند. دمای اتاق را کمی بالاتر از معمول نگه دارید زیرا شخص ماساژ شونده، لباس کمی دارد.

چگونه یک ماساژ آرامش‌بخش داشته باشیم؟

یک موسیقی آرام‌بخش انتخاب کرده و پخش کنید. بهتر است از صداهای طبیعت برای این کار استفاده کنید.

چگونه یک ماساژ آرامش‌بخش داشته باشیم؟

نور محیط را کم کنید و چند شمع روشن کنید. اگر شمع‌ها دارای رایحه‌هایی مانند اسطوخودوس، نسیم دریا یا استوایی باشند، برای این کار بهتر است.

چگونه یک ماساژ آرامش‌بخش داشته باشیم؟


تعدادی حوله در اتاق قرار دهید. از آنجا که ماساژ با کمک روغن انجام می‌گیرید، شما برای خشک کردن سطح بدن فردی که ماساژ دریافت می‌کند و نیز اطراف او، همچنین برای پاک کردن دستان خود، به حوله‌ها نیاز دارید. بهتر است روی تخت را نیز با حوله بپوشانید.

چگونه یک ماساژ آرامش‌بخش داشته باشیم؟


از روغن ماساژ استفاده کنید. استفاده از روغن ماساژ به شما کمک می‌کند کار ماساژ را به راحتی انجام دهید. سعی کنید پیش از استفاده از روغن و دستان خود را کمی گرم کنید. روغن سرد و دستان سرد، هرگز برای ماساژ آرامش‌بخش مناسب نیستند!

چگونه یک ماساژ آرامش‌بخش داشته باشیم؟


ماساژ را از گردن و شانه‌ها شروع کنید. دست را روی شانه قرار داده و انگشت شست را در عضلات شانه فرو کنید. دقت کنید هرگز استخوان ترقوه را فشار ندهید زیرا دردناک است. پس از تمام شدن کار شانه‌ها، از تکنیک فشار و رها کردن برای ماساژ گردن تا کنار خط رویش مو، استفاده کنید. به یاد داشته باشید که دستان خود را در دو طرف ستون فقرات قرار دهید. حالا موقعیت ایستادن خود را طوری قرار دهید که سر فرد ماساژ گیرنده جلوی شما باشد. با بند انگشتان به آرامی قسمت‌های بالای شانه‌ها را ماساژ دهید. از انگشتان شصت برای فشار و رها کردن بالای شانه و گردن استفاده کنید.

چگونه یک ماساژ آرامش‌بخش داشته باشیم؟


حالا به سراغ ماساژ کف پا بروید. هر دو دست را به دور کف پا پیچیده و با استفاده از انگشتان شست، اعمال فشار را شروع کنید. به قوس هر پا، توجه ویژه داشته باشید زیرا این ناحیه، تنش زیادی را جمع می‌کند. وقتی به انگشتان پا رسیدید، هر کدام را به آرامی ماساژ داده و بکشید. به خاطر داشته باشید، همه افراد دوست ندارند کسی پاهایشان را لمس کند و بسیار قلقلکی هستند! پیش از این کار، از آنها حتما سوال کنید.

چگونه یک ماساژ آرامش‌بخش داشته باشیم؟


ماساژ را به بخش‌های بالاتر پا برسانید. برای شروع، چند ضربه‌ی آرام به ماهیچه‌های پشت ساق پا بزنید. پایی را که در حال حاضر ماساژ نمی‌دهید، با حوله بپوشانید. روی ساق پا، تمرکز کنید. از تکنیک ورز دادن (مانند ورز دادن خمیر نان) استفاده کرده و به آرامی ماهیچه ساق را ماساژ دهید. به همین ترتیب ماهیچه‌ی ران را نیز ماساژ دهید. در هنگام ماساژ پا، با هر دو دست به آرامی روی ماهیچه‌های پا فشار ملایمی وارد کرده و پوست آن را بکشید. این کار، ماساژ را ساده‌تر می‌کند. پایی که ماساژ داده‌اید، با حوله بپوشانید تا حرارت آن حفظ شود. حالا به سراغ پای دیگر بروید.

چگونه یک ماساژ آرامش‌بخش داشته باشیم؟


برای ماساژ کمر، از قسمت پایین کمر شروع کرده و کف هر دست را در دو طرف ستون فقرات قرار دهید و به سمت بالا حرکت کنید. سعی کنید دستان خود را موازی یکدیگر قرار دهید. وقتی به بخش بالایی رسیدید، دست‌ها را به سمت بیرون شانه‌ها ببرید. ماساژ آرام و ملایم را با همان تکنیک ورز دادن از بالا به پایین و از پایین به بالا تکرار کنید. سپس از تکنیک فشار دادن و رها کردن استفاده کنید. برای این کار نوک انگشتان را در عضلات فرو کرده و به آرامی رها کنید. در هنگام ماساژ قسمت بالایی پشت، از فرد ماساژگیرنده بخواهید آرنج‌های خود را خم کند. این کار به شما دسترسی بهتری برای ماساژ عضله‌های شانه ایجاد می‌کند. این قسمت، گره‌های زیادی را در خود جا داده با فشار انگشت به طور مکرر، مشکلات آن را برطرف خواهید کرد.

چگونه یک ماساژ آرامش‌بخش داشته باشیم؟


برای ماساژ دست‌ها و بازوها، مچ دست را در دست چپ خود بگیرید به طوری که تمام بازو، از روی تخت بلند شود. حالا با کمک دست راست خود، پشت ساعد و عضلات سه سر پشت بازو تا روی شانه را ماساژ دهید. حالا یک بار این کار را با دست چپ انجام دهید. کف دستان را به آرامی با انگشتان شست خود ماساژ دهید. این کار را با حرکات دایره‌ای انجام دهید. بعد از انجام این کار، هر انگشت را در دست خود گرفته و بندهای انگشت را به آرامی ماساژ دهید. کمی بند انگشتان را بکشید اما توجه داشته باشید که این کار را به شکلی کاملا آرام انجام دهید.

چگونه یک ماساژ آرامش‌بخش داشته باشیم؟

با ماساژ سر، به کار خود پایان دهید. برای اینکه روی سر و صورت کار کنید، انگشتان شست خود را برای ماساژ ملایم پوست سر از بالا به پایین به کار بگیرید. با نوک انگشتان چین و چروک‌ها و اطراف لب و بینی را به آرامی ماساژ دهید. شقیقه‌ها را به آرامی و دایره‌وار ماساژ دهید. این قسمت، بخش مهمی برای ایجاد آرامش در ماساژ است.

منبع: صبح من

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار