ایده‌های خلاقانه برای طراحی دکوراسیون مدرن
کد خبر: ۲۷۸۱۵۴
تاریخ انتشار: 2023 April 30    -    ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
یکی از سبک‌های پرطرفدار و محبوب دنیا، دکوراسیون مدرن است. این سبک چشم‌نواز با زندگی امروزی ما مناسبات فراوانی دارد. آرامش و سکون و ایجاد یک فضای دل انگیز با هارمونی رنگ‌ها از جمله مزیت‌های سبک مدرن است. اما طراحی این سبک نیازمند خلاقیت و ایده‌های ناب و نوآورانه است.

ایده‌های خلاقانه برای طراحی دکوراسیون مدرن (درجه)

ایده‌های خلاقانه برای طراحی دکوراسیون مدرن (درجه)«تابناک با تو» - یکی از سبک‌های پرطرفدار و محبوب دنیا، دکوراسیون مدرن است. این سبک چشم‌نواز با زندگی امروزی ما مناسبات فراوانی دارد. آرامش و سکون و ایجاد یک فضای دل انگیز با هارمونی رنگ‌ها از جمله مزیت‌های سبک مدرن است. اما طراحی این سبک نیازمند خلاقیت و ایده‌های ناب و نوآورانه است. به همین جهت در این مقاله ایده‌های خلاقانه طراحی دکوراسیون مدرن را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با دکوراسیون سبک مدرن

سبک دکوراسیون مدرن از اواخر قرن نوزدهم میلادی در اروپا مطرح شد. این سبک نو انقلابی در چیدمان کلاسیک و سنتی خانه‌های اروپایی به وجود آورد و کم‌کم طرفداران سادگی و ظرافت و زیبایی از سراسر جهان شیفته این سبک زیبا شدند و به تدریج جایگزین سبک‌ پرهزینه‌ی کلاسیک شد. دکوراسیون داخلی مدرن، بسیار محبوب و پرطرفدار است.

سبک دکوراسیون مدرن چه ویژگی‌هایی دارد

این سبک خاص وساده ویژگی و المان‌هایی دارد که به راحتی می‌توان تفاوت آن را با سبک‌های دیگر تشخیص داد‌.‌ ترکیب‌های نامتناسب، استفاده از رنگ‌های سیر یا تیره، تنوع مواد اولیه، استفاده از طرح‌های حیوانات وگل و گیاه طبیعی در خانه آشپزخانه‌های کرومیومی و براق،نورپردازی های انتزاعی و استفاده از نور طبیعی، استفاده از وسایل فلزی، استفاده از مبلمان راحتی با کارایی بالا و ایجاد حس فضای باز و آزادی از المان‌های به کار رفته در این سبک دکوراسیون است.

چطور دکوراسیون خانه خود را به سبک مدرن طراحی کنیم؟

مبحث طراحی داخلی در معماری امروز،یک هنر زیبا و پردرآمد محسوب می‌شود.با طراحی دکوراسیون داخلی و تلفیق هنر،خلاقیت و سلیقه هر کسی می‌تواند علاوه بر کسب درآمد؛ دکوراسیون خانه‌ی خود را بسیار شیک و منحصر به فرد نشان دهد.

طراحی دکوراسیون خانه مدرن با وسایل ارزان قیمت چگونه است؟

احتمالا وقتی نام طراحی دکوراسیون را می‌شنوید، یاد گرانی و تورم و قیمت دلار میافتید, حق دارید اما قرار نیست اثاث مورد نیاز سبک مدرن را با اثاث گران قیمتی که در سبک کلاسیک به کار می‌رود؛ مقایسه کنید. زیبایی و سادگی و راحتی این دکور ایجاب می‌کند که با کمی خلاقیت و هنر و توجه به دسترس ترین اثاث هم بتوانید یک دکوراسیون بسیار شیک و ظریف و منحصر به فرد داشته باشید.

از چه رنگ‌هایی در دکوراسیون سبک مدرن استفاده می‌شود؟

ایده‌های خلاقانه برای طراحی دکوراسیون مدرن (درجه)

رنگ طوسی روشن و خاکستری تیره رنگ قالب سبک دکوراسیون داخلی مدرن است، اما در کنار آن می‌توان از رنگ‌های مکملی مثل زرد، قرمز، صورتی،ارغوانی و یا ترکیب زیبای سفید و سیاه نیز استفاده کرد تا این تضاد رنگی بسیار زیبا و جذاب تر به نظر برسد.

از چه مبل هایی در سبک مدرن استفاده می‌شود

در این سبک که راحتی، آسایش و کارایی بالا مد نظر است از مبل های راحتی استفاده می‌کنند. مبل‌های راحتی نیز در دسته بندی مبل راحتی شیک، چستر فیلد، ال و مبل های تختخواب‌شو جای می‌گیرند. در این سبک نیاز به میز ناهارخوری‌های ست و المان‌هایی با چیدمان طرح متقارن ندارید. در سبک مدرن برای در چیدمان قسمت‌های مختلف منزل انتخاب‌ها و گزینه‌های زیادی پیش رو دارید. به شرط آنکه با طراحی دکوراسیون داخلی خانه آشنایی داشته باشید.

مبل راحتی برای سبک مدرن

ایده‌های خلاقانه برای طراحی دکوراسیون مدرن (درجه)

در زندگی امروزی باید جسارت انتخاب های خلاقانه را داشت. دکوراسیون منزل شما باید متناسب با روحیات و خلقیات خانواده شما باشد و مهمترین کسانی که باید احساس راحتی کنند شما هستید این احساس راحتی و آرامش می تواند با انتخاب مناسب و چیدمان مبل راحتی کسب شود. مبل‌های راحتی چون تنوع رنگی متفاوتی دارند گزینه های بیشتری را در پیش روی شما قرار می دهند.

چیدمان مبلمان چستر فیلد در سبک مدرن چگونه باید باشد؟

اگر علاقه مند به این نوع خاص مبلمان باشید، باید در نحوه چیدمان و دکوراسیون آن‌ها مواردی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال این مبلمان باید در فضای مناسب و فاصله زیادی از دیوار قرار گیرند. به هیچ وجه نزدیک یا چسبیده به دیوار نگذارید. در نحوه قرار گیری کاناپه‌ها اصل تقارن را درنظر بگیرید. در انتخاب آن‌ها می‌توانید مبل‌های تکی را از رنگ‌های مکمل انتخاب کنید. مثلا رنگ‌های طوسی و زرد و یا سرخابی و طوسی ترکیب زیبایی در سبک مدرن دارند.

ایده‌های خلاقانه بدون هزینه

اگر دوست دارید دکوراسیون منزل خود را به سبک مدرن طراحی کنید در عین حال هزینه‌ها برایتان مهم است و نمی‌خواهید وسایل قیمتی استفاده کنید, از دسترس‌ترین و ابتدایی‌ ترین اثاث و لوازمی که در اختیار دارید الهام بگیرید و ایده‌های خلاقانه به کار برید. مثلا می‌توانید از فضاهای پرت خانه مثل زیر پله به عنوان کتابخانه، کمد لباس یا یک گلخانه کوچک استفاده کنید. برای ساخت این مکان‌ها نیز می‌توانید به صورت مجازی آموزش ببینید و حتی با وسایل دوریز نیز یک کتابخانه یا یک گلخانه‌ی زیبا بسازید و از داشتن آن لذت ببرید.

چطور نشیمن را مدرن بچینیم؟

ایده‌های خلاقانه برای طراحی دکوراسیون مدرن (درجه)

نشیمن خانه از جمله قسمت‌های خانه است که دکور آراسته آن سلیقه و سبک کلی زندگی و چیدمان دکوراسیون داخلی شما را به بیننده انتقال می‌دهد. در نشیمن مدرن می‌توانید از مبلمان ال، چستر فیلد و مدل‌های تخت خواب شو استفاده کنید. هیچ محدودیتی از بابت رنگ ندارید؛ تضاد رنگی یک اصل اساسی در این سبک است. برای پرده ها نیازی نیست که از پرده‌های حجیم و گرانقیمتی استفاده کنید پرده بسیار ساده حریر سفید می‌تواند نور طبیعی را مهمان خانه هایتان کند. نیازی به میز ناهارخوری ست با مبلمان هم ندارید. یک نیکمت چوبی با یک میز بسیار ساده با رنگ متفاوت می‌تواند به فضای خانه رنگ و روح تازه‌ای ببخشد. استفاده از پاف، تابلوهای هنری پست مدرن و گل و گیاه طبیعی با گلدان‌های ساده سفید و مشکی نیز می‌تواند دکوری منحصر به فرد و چشم نوازی را برای خانه شما پدید آورد.

چیدمان آشپزخانه در سبک مدرن چگونه باید باشد؟

اگر سبک دکوراسیون منزل شما مدرن است به تبع فضای آشپزخانه و سبک کابینت‌ها نیز فضای مدرن‌تری دارند. کابینت‌های سبک مدرن معمولاً براق تر هستند و با المان‌ها و آکسسواری‌های خاصی تزیین می‌شوند. این سبک مورد علاقه مینیمالیست هاست و معمولاً آشپزخانه بسیار تمیز و آراسته و خلوت به نظر می‌رسد معمولا در کنار کابینت های براق از پرده‌های بسیار ساده در رنگ‌های خنثی استفاده می‌کنند. تضاد رنگی یا استفاده از رنگ‌های مکمل نیز در سبک مدرن بسیار دیده می‌شود.

چه نکاتی را در آشپزخانه مدرن رعایت کنیم؟

به جز انتخاب مدل کابینت‌ها باید به نورپردازی و کفپوش‌ها، پرده‌ها و سایر لوازم آشپزخانه دقت و توجه کنید. مثلا پرده‌ای برای آشپزخانه مناسب است که جنس خوبی داشته باشد؛ زیبایی بصری آشپزخانه را تکمیل کند، قابل تنظیم باشد نصب آسان و قابلیت شستشو داشته باشد. همچنین به عنوان عنصر مجزا کارایی و کاربرد بالایی داشته باشد و بدون تزئینات اضافی و شلوغ باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله ایده‌های خلاقانه طراحی دکوراسیون داخلی را مورد بحث و بررسی قرار دادیم. این سبک خاص وساده ویژگی و المان‌هایی دارد که به راحتی می‌توان تفاوت آن را با سبک‌های دیگر تشخیص داد‌.‌ ترکیب‌های نامتناسب، استفاده از رنگ‌های سیر یا تیره، تنوع مواد اولیه، استفاده از طرح‌های حیوانات وگل و گیاه طبیعی در خانه آشپزخانه‌های کرومیومی و براق، نورپردازی های انتزاعی و استفاده از نور طبیعی، استفاده از وسایل فلزی، استفاده از مبلمان راحتی با کارایی بالا و ایجاد حس فضای باز و آزادی از المان‌های به کار رفته در این سبک دکوراسیون است.

منبع: درجه

برچسب ها: چیدمان ، مدرن ، ایده ، خلاقانه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار