آماده‌سازی دختران فارغ‌التحصیل برای ورود به بازار کار
کد خبر: ۲۷۸۱
تاریخ انتشار: 2015 June 21    -    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
پیشنهاد تدوین مدل کسب‌وکار و آماده‌سازی دختران فارغ‌التحصیل برای ورود به بازارکار
در حال حاضر در مرحله‌ای هستیم که هر یک از این پروژه‌ها باید پروسه اجرایی خود را بگذراند و توسط یک مجری که معاونت در نظر می‌گیرد، اجرا شود.

Image result for ‫بازار کار دختران‬‎

رییس کارگروه «اشتغال و کارآفرینی» معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: قرار شد هر یک از کارگروه‌ها پروژه‌ای را به‌عنوان اولویت خود پیشنهاد دهد که پیشنهاد ما تدوین مدل توسعه کسب‌وکار و آماده‌سازی برای ورود به بازارکار برای دختران و زنان فارغ‌التحصیل دانشگاهی است؛ چراکه بیشترین نرخ بیکاری در جامعه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، در میان دختران است.

در خصوص فعالیت‌های این کارگروه گفت: کارگروه «اشتغال و کارآفرینی» متشکل از 5 نفر از افرادی است که یا خودشان کارآفرین هستند یا در حوزه کارآفرینی و کسب‌وکار تجربه علمی، عملی و مدیریتی دارند. در نیمه دوم سال 93 هر دو هفته یک‌بار جلساتی در این کارگروه تشکیل شد که در این جلسات به نیازهای حوزه اشتغال و فضای کسب‌وکار زنان ‌پرداختیم و هم برنامه‌های زیرساختی و بلندمدت و هم پروژه‌های جاری و ضروری این حوزه را مدنظر داشتیم.

پیشنهاد 12 پروژه برای اشتغال و کارآفرینی زنان


وی در ادامه بیان داشت: براساس بررسی‌های انجام‌گرفته 12 پروژه را پیشنهاد دادیم که تعدادی از آن‌ها در حوزه بسترسازی و قوانین حمایتی و تعداد دیگری نیز در حوزه آموزش و ترویج بود که به نظر می‌رسد باید این اقدامات در حوزه اشتغال و کارآفرینی زنان انجام شود.‌ برخی از این پروژه‌ها عبارت‌اند از: بررسی عملکرد و بازنگری سند راهبردی کار شایسته، بازنگری و بهبود قوانین استخدام و تدوین لوایح متناسب با آن، تهیه و تدوین لایحه معافیت بیمه و مالیات برای نوکاران و کارآفرینان، طرح ایجاد و توسعه دفتر مشاور شغلی به‌خصوص در دانشگاه‌ها، تدوین طرح ملی پرورش مدیر، فعالیت‌های مربوط به کارآفرینی در سطوح دانش‌آموزی، مدل توانمندسازی زنان سرپرست خانوار برای رسیدن به بازار و ... .

رییس کارگروه اشتغال و کارآفرینی معاونت زنان و خانواده با اشاره به ارایه و ارسال این پیشنهادات به معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و شورای راهبردی کارگروه‌ها، اظهار داشت: در حال حاضر در مرحله‌ای هستیم که هر یک از این پروژه‌ها باید پروسه اجرایی خود را بگذراند و توسط یک مجری که معاونت در نظر می‌گیرد، اجرا شود.

پیشنهاد تدوین مدل کسب‌وکار و آماده‌سازی دختران فارغ‌التحصیل برای ورود به بازار کار


صابر تصریح کرد: قرار شد هر یک از کارگروه‌ها پروژه‌ای را به‌عنوان اولویت خود پیشنهاد دهد که پیشنهاد ما تدوین مدل توسعه کسب‌وکار و آماده‌سازی برای ورود به بازار کار برای دختران و زنان فارغ‌التحصیل دانشگاهی است؛ چراکه بیشترین نرخ بیکاری در جامعه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در میان دختران است. البته، این به این معنا نیست که همه بیکارها وارد این عرصه شوند، اما به این معناست که در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کسانی هستند که ایده‌های خلاق و توان مدیریتی شکل‌د‌هی به کسب‌وکار جدید را دارند و لازم است مدلی برای توسعه این کسب‌وکار ایجاد شود تا فرهنگ خویش‌فرمایی و کارآفرینی در میان جامعه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ترغیب شود و اشاعه پیدا کند.

وی در خصوص برنامه‌های آتی کارگروه اشتغال و کارآفرینی معاونت زنان و خانواده گفت: کارگروه این آمادگی را دارد که بتواند ناظر بر اجرای طرح‌هایی باشد که در معاونت تأیید می‌شود و در راستای برنامه‌های استراتژیک معاونت قرار دارد.

منبع: مهرخانه

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار