روایت ۵ زن مشهور هالیوود از تجربه ابتلا به افسردگی
کد خبر: ۲۷۷۸۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 April 29    -    ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
همه ی ما آمادگی صحبت بی پرده درباره ی مشکلات روحی خود را نداریم. اما سلبریتی هایی که در ادامه از آن ها خواهیم گفت تصمیم گرفتند راهی که تا دستیابی به سلامت روان طی کردند را با دیگران هم در میان بگذارند تا آن ها بدانند که تنها نیستند و پایان شب سیه سپید است.

«تابناک با تو» - همه ی ما آمادگی صحبت بی پرده درباره ی مشکلات روحی خود را نداریم. اما سلبریتی هایی که در ادامه از آن ها خواهیم گفت تصمیم گرفتند راهی که تا دستیابی به سلامت روان طی کردند را با دیگران هم در میان بگذارند تا آن ها بدانند که تنها نیستند و پایان شب سیه سپید است.

بلا حدید

بلا حدید برای مدتی طولانی با افسردگی و اضطراب سخت درگیر بود و صحبت درباره ی آن برایش دشوار بود. او دراینباره گفته: «۳ سال هر روز صبح آشفته از خواب بیدار می شدم و در تنهایی گریه می کردم. به هیچ کس نشانش نمی دادم. وقتی می رفتم سر کار، وقت ناهار در اتاق شخصی ام گریه می کردم.»

او حالا می فهمد که دچار فرسودگی روانی و مانیا (نوسانات خلقی شدید) شده بود. آن زمان هیچ کس از نزدیکانش نمی توانست بفهمد که علت گریه های او چه بود.

حدید برای مبارزه با افسردگی به سراغ روانشناس رفت و در اقدامی مهم درباره ی آن بی پرده با مردم صحبت کرد. او می گوید گاهی فقط نیاز دارید که از دیگران بشنوید که دوست تان دارند، شما را می بینند و به حرف هایتان گوش می کنند.

به گفته ی حدید، تنها چیزی که لازم دارید وقت است و اینکه با خودتان تنها باشید تا آسیب های روحی و محرک های روانی تان را بشناسید. او در اینباره گفته: «می خواهم بدانید که همیشه پایان شب سیه سپید است و همه ی فراز و نشیب ها بالاخره جایی تمام می شود.»

لیدی گاگا

برای سوپر استار شدن بهای سنگینی باید پرداخت. گاهی باید برای رسیدن به موفقیت از خودگذشتگی های زیادی کنید. لیدی گاگا می گوید برای مدتی طولانی نمی توانست بپذیرد که چه کسی است. او صبح ها از خواب بیدار می شد و باورش نمی شد که لیدی گاگا است. بعد از آن بود که گرفتار افسردگی و اندوه شد.

او در اینباره گفته: «من خودم را ساختم، لیدی گاگا را – زندگی ام را طوری تنظیم کردم که بیانگر دردم باشد. اینطوری بر افسردگی ام غلبه کردم، با ساختن کسی که احساس می کردم از من قوی تر است.»

او تا مدت ها میلی به انجام هیچ کاری نداشت و سپس کم کم دوباره شروع کرد به ساخت موسیقی و روایت قصه ی زندگی خود از طریق آثارش. او صرفاً خود را آزاد گذاشت و موسیقی ای را ساخت که می خواست بسازد.

لیدی گاگا می گوید باید هر کاری که از آن لذت نمی برید را کنار بگذارید. به محض این کار همه چیز سر جایش قرار خواهد گرفت.

کارا دلوین

کارا دلوین مشکلات روحی اش را نتیجه ی درگیری های دوران مدرسه اش دانسته است. آن زمان برای دلوین شکست خوردن امری غیر قابل قبول بود. او دراینباره گفته: «فکر می کردم به اندازه ی کافی خوب نیستم. اینکه نمی توانستم به خوبی دیگران باشم مرا از خودم متنفر می کرد.»

این نگرش در ذهن او نهادینه شده بود. او چیز تاریک و سیاهی در درون خود احساس می کرد اما نمی دانست مشکلش دقیقاً چیست. این آسیب روحی حل نشده او را گرفتار یک سبک زندگی ناسالم و عادات بد کرد.

دلوین پس از پشت سر گذاشتن یک سال پرتلاطم، به تازگی پی برده همه ی وقتش را صرف تلاش برای خوشحال کردن دیگران می کرد و از خودش غافل شده بود. او دراینباره گفته: «خیلی ناراحت کننده است چون فکر می کردم دارم خوش می گذرانم.»

او حالا سعی دارد خود را در اولویت قرار دهد. دلوین تلاش می کند در لحظه زندگی کند و بسیار مراقب انتخاب های شغلی اش است. او در اینباره گفته: «کار اهمیت بسیار زیادی دارد، ولی در اولویت دوم است چون مهم تر از همه این است که بتوانم روی خودم کار کنم.»

دمی لواتو

دمی لواتو از ۷ سالگی با افسردگی درگیر بوده است. او روزهای بسیار سختی را از سر گذرانده اما از صحبت درباره ی آن در مصاحبه های خود خجالت نمی کشد چرا که به گفته ی او این مشکل گاهی می تواند «خیلی خیلی تاریک و سیاه» باشد.

او حالا برای غلبه بر افسردگی خود از عزیزانش و همینطور هنر خود کمک می گیرد. او از طریق آثارش چیزهایی را بیان می کند که واقعاً برایش مهم هستند.

اصلی ترین پیام او به مردم این است که تسلیم نشوند و برای داشتن یک زندگی بهتر بجنگند. او دراینباره گفته: «زندگی بالا و پایین دارد. و همانطور که شادی زودگذر است، غم هم همینطور است. بنابراین باید به امید چنگ بزنیم و به مبارزه ادامه دهیم و اراده ی خود را از دست ندهیم.»

کریستن بل

کریستن بل برای ترویج مقوله ی توجه به سلامت روان تلاش می کند. به گفته ی بل، نباید به افسردگی خود اجازه ی وخیم شدن داد. او می گوید باید به محض اینکه احساس کردید افسردگی دارد به سراغ تان می آید، دست به کار شوید چون خود به خوبی می داند که وقتی هیچ کاری برای حل این مشکل نکنید، تا کجا می تواند پیش رود.

او برای غلبه بر این احساس به روانشناس مراجعه و دارو مصرف می کند. اما به تازگی به این نتیجه رسیده که نباید درمورد افسردگی سکوت کرد.

او دراینباره گفته: «برای من خیلی مهم است که درباره ی این موضوع رک و صریح باشم تا کسانی که در وضعیت مشابه قرار دارند بتوانند متوجه شوند که بی ارزش نیستند.»

بل مطمئن است که همه ی آدم ها چیزی برای عرضه به این دنیا دارند و نباید احساس تنهایی کنند، چون بسیاری از ما ممکن است با مشکلات روحی دست به گریبان شویم. صرفاً باید به آن آگاه باشیم و انکارش نکنیم.

روزیاتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
2
6
اینا تو آمریکا افسردگی دارن ببین ما ایرانی ها چی می کشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار