سندروم مرگ ناگهانی آریتمی چیست؟
کد خبر: ۲۷۷۷۵۹
تاریخ انتشار: 2023 April 26    -    ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که ریتم غیرطبیعی قلب که به آن آریتمی گفته می‌شود درمان نشود. زمانی که قلب به‌ناگهان پمپاژ خون به اندام‌ها را متوقف کند ایست قلبی رخ می‌دهد، در این حالت نفس بند می‌آید و مغز دچار کمبود اکسیژن می‌شود.

سندروم مرگ ناگهانی آریتمی چیست؟

سندروم مرگ ناگهانی آریتمی چیست؟تابناک باتو ــ سکته قلبی یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در بریتانیا است و سالانه ۶۶ هزار نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

زمانی که قلب به‌ناگهان پمپاژ خون به اندام‌ها را متوقف کند ایست قلبی رخ می‌دهد، در این حالت نفس بند می‌آید و مغز دچار کمبود اکسیژن می‌شود.

یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در بریتانیا مبتلا به این بیماری جدی و مرگبارند.

در اینجا نگاهی می‌اندازیم به ماهیت سندروم مرگ ناگهانی آریتمی و اینکه این بیماری سالانه چند نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد:

سندروم مرگ ناگهانی آریتمی (SADS) چیست؟

بنیاد قلب بریتانیا می‌گوید سندروم مرگ ناگهانی آریتمی – که به آن اس‌ای‌دی‌اس هم گفته می‌شود – زمانی پدید می‌آید که «فرد به‌طور ناگهانی و غیرمنتظره براثر ایست قلبی جانش را از دست بدهد، اما دلیل ایست قلبی را نتوان پیدا کرد.»

این بیماری سالانه ۵۰۰ نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که ریتم غیرطبیعی قلب که به آن آریتمی گفته می‌شود درمان نشود.

به گزارش سازمان ملی خدمات سلامت بریتانیا، ان‌اچ‌اس (NHS) بیش از دو میلیون نفر در بریتانیا دچار آریتمی یا مشکل ریتم قلب‌اند و اگر به‌موقع تشخیص داده شود، بیشتر مبتلایان زندگی عادی خواهند داشت. گاهی اوقات بیماری قلبی ارثی است.

این موسسه خیریه گفته است چند بیماری وجود دارد که با ایجاد تغییرات بسیار جزئی در قلب موجب بروز اس‌ای‌دی‌اس می‌شود. این بیماری‌ها شامل انواع گوناگون کاردیومیوپاتی، مجموعه‌ای از بیماری‌های ماهیچه قلب است که بر اندازه، شکل و ضخامت آن تاثیر می‌گذارد. این بیماری‌ها همیشه پیشگیری‌پذیر نیستند، اما گاهی اوقات می‌توانند ارثی باشند. نوع رژیم غذایی، مصرف الکل یا ابتلا به فشار خون بالا خطر ابتلا به آن را افزایش می‌دهد.

زمانی که دلیل سکته قلبی مشخص نباشد، می‌توان در کالبدشکافی اس‌ای‌دی‌اس را دلیل مرگ اعلام کرد. این با مرگ ناگهانی قلبی که به‌دلیل وجود مشکلی در ساختار قلب رخ می‌دهد، متفاوت است.
منبع: ایندیپندنت فارسی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار